1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش

چرا فرش ۱۲۰۰ شانه بخریم؟

فرش نقره ای

چرا فرش ۱۲۰۰ شانه بخریم؟

چرا فرش ۱۲۰۰شانه بخریم؟ما در این مقاله به معرفی فرش ۱۲۰۰ شانه و مزایا و ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه می پردازیم. فرش یکی از مهم ترین عناصر و المان های تشکیل دهنده دکوراسیون منازل ایرانی است که بدون شک همه ما با آن ﺁشنا هستیم و در منازل خود از آن استفاده می کنیم. البته امروزه به دلیل اینکه قیمت فرش های دستباف بسیار بالاست از فرش ماشینی بیشتر استفاده می شود. این فرش ها هم قیمت پایین تری دارند و هم در طرح و رنگ های مختلف تولید می شوند و می توان آن را با هر دکوراسیونی ست کرد.

 

فرش ماشینی انواع مختلفی دارند و عواملی که سبب ایجاد انواع فرش ماشینی شده اند شامل تراکم و شانه فرش، جنس فرش، طرح و نقشه فرش، ابعاد فرش و رنگ فرش و … می باشد. لذا همین عوامل بر قیمت نهایی فرش نیز تاثیر می گذارند. همان طور که اشاره نمودیم یکی از فاکتورهایی که انواع فرش را به وجود می آورد شانه فرش و تراکم است که خود دارای دنیایی است. ما معرفی فرش ۱۲۰۰ شانه را موضوع این مطلب خود قرار دادیم. برای ﺁشنایی با فرش ۱۲۰۰ شانه با ما همراه باشید.

 

فرش ۱۲۰۰ شانه چیست؟

شاید یکی از بزرگترین دغدغه های خانواده های ایرانی یا حتی نوعروسان برای تکمیل جهیزیه ی خود، انتخاب یک فرش متناسب با سلایق و علایق خود باشدکه انتخاب آنان می تواند از لحاظ طرح، رنگ، نقش و نگار، زیبا یی، کیفیت، دوام، قیمت با یکدیگر متفاوت باشد، زیرا همانطور که ظاهر انسان ها باهم متفاوت است،نظرات آنان نیز بایکدیگر یکسان نیست و هر فردی دارای نظر و سلیقه ی متفاوتی است.

 

بانوان یا نوعروسان دارای روحیه حساس در انتخاب اجناس منازل خود و به جزییات و نکته های ظریف توجه بیشتری دارند، این امر سبب می شودکه در انتخاب خود دچار سردرگمی شده و نتوانند به درستی دست به انتخابی درست بزنند که مایه ی رضایت صددرصدی آنان گردد،در اینجا کمی تحقیق و مطالعه می تواند اثر بخش باشد، اگر کمی حوصله به خرج دهیم و زمان بگزاریم می توانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

 

اگر به جای بی دلیل گشتن در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی وهم چنین وقت تلف کردن بیهوده، چند مقاله ی اثر بخش درباره ی جنس موردنظرمان دانلود نماییم و با محصولات بازار آشنا شویم مطمئنا از سردرگمی بیرون می آییم و انتخابمان بهترین انتخاب خواهد بود،اما باتوجه به جنس های بازار و طرح و رنگ های متفاوت فرش ها و کیفیت و قیمت های متنوع آنان ما می توانیم فرشی زیبارا با درنظرگرفتن قیمت آن انتخاب کرده و خریداری نماییم.

 

چراباید فرش ۱۲۰۰ بخریم؟

باید این گونه پاسخ داد که فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ از نمونه ها ی فرش های ماشینی است که تفاوت چندانی با فرشهای دستبافت یافرش های حاصل دست زنان روستایی حوالی رشت یا شیراز یا اصفهان و …ندارد زیرا تمامی زحمات حاصلدست زنان روستاهای مختلف کشورمان در این جنس ماشینی جمع شده و مشهود است و از لحاظ کیفیت حاوی ضخیم ترین نخ ها، زیباترین طرح ها، نقش و نگارهای چشم انداز، طراحی های باشکوه، رنگ های همه پسند، نرمی و لطافت،است.

 

همچنین در این فرش از نخ هایی استفاده می گردد که از پرز پرز شدن آن جلوگیری می گردد و به جنس عمر طولانی می بخشد،نخ هایی که همراه با مقاومت و استحکام، لطافت خود را نیز حفظ کرده اند و برروی جنس احساس راحتی و آرامش بیشتری به فرد دست می دهد.

 

فرش ۱۲۰۰شانه کاشان

در واقع شانه فرش یکی از فاکتورهای ایجاد انواع فرش ماشینی است به این صورت که فرش های ماشینی از نظر شانه و تراکم به فرش ۵۰۰ شانه ،  فرش ۷۰۰شانه   ،  فرش ۱۰۰۰شانه  ، فرش ۱۲۰۰شانه  و فرش ۱۵۰۰ شانه  تقسیم می شوند.

 

یکی از مهم ترین عواملی که در بررسی انواع فرش ماشینی حائز اهمیت است تراک و شانه فرش است. در واقع پیکره فرش ماشینی را اجزایی تشکیل می دهند. این اجزا نخ های تار و پودند که به صورت افقی و عمودی در هم بافته می شوند. لذا این اجزا بیش فرش ماشینی را ایجاد می کنند. از این رو وقتی صحبت از تراکم و شانه فرش می اید مثلا می گویند فرش ۱۲۰۰ شانه منظور گره های بافته شده در فرش ماشینی است.

 

از این رو به تعداد گره هایی که در یک متر عرض فرش ماشینی بافته می شود شانه می گویند. و تراکم به تعداد گره هایی است که در طول فرش بافته می شود. لذا شما با خواند مقدار شانه فرش که در برچسب پشت فرش قرار دارد می توانید و با شمارش بافت فرش، صحت و درستی آن را متوجه شوید. بدین صورت که فقط تعداد گره های یک سانتیمتر یا ده سانتیمتر را بشمارید و در ده یا صد ضرب کنید.

 

ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه

یکی از ویژگی های این فرش این است که در تراکم ۳۶۰۰ بافته می شود و از این رو وقتی که صحبت از فرش۱۲۰۰ شانه باشد یعنی در یک متر عرض این فرش ۱۲۰۰ گره وجود دارد. همچنین در یک متر طول آن نیز ۳۶۰۰ گره است. به همین دلیل است که در بافت فرش ۱۲۰۰ شانه باید از الیاف نازک و ظریف تری استفاده نمود. فرش ۱۲۰۰ شانه یکی از ظریف ترین و متراکم ترین و فشرده ترین و ریزبافت ترین فرش های ماشینی است. چرا که هم تراکم و هم شانه این نوع فرش بالاست سبب شده گره ها در دل فرش در کنار هم قرار بگیرند و این عامل سبب افزایش استحکام آن شده است. این مسایل سبب شده اند که فرش ۱۲۰۰ شانه جدیدترین و پرفروش ترین فرش ماشینی باشد.

 

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه به دلیل استفاده از دستگاه مدرن و پیشرفته وندویل و نخ ریز بافت نمره ۳۰ الی ۳۲ از  قیمت بالاتری نسبت به قیمت فرش  ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه برخوردار هست.

 

در واقع فرش ۱۲۰۰ شانه یکی از معروف ترین فرش های ماشینی است. دلیل این امر هم لطافت و ظرافت این فرش است که سبب جلب توجه مشتریان و مصرف کنندگان می شود. همان طور که گفتیم امروزه فرش ماشینی در رنگ و طرح و تراکم و شانه های مختلفی را تولید می شود تا هر خریداری بنا به سلیقه و بودجه خود فرش مد نظر خود را خریداری کند. در بین تمامی فرش های ماشینی فرش ۱۲۰۰ شانه به دلیل زیبایی خیره کننده ای که دارد و همچنین به دلیل شبیه بودن به فرش های دستباف بسیار مورد توجه و استقبال است.

 

,,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.