1 - راهنمای خرید فرش

چرا گلیم فرش بخرم؟

فرش ماشینی

چرا گلیم فرش بخرم؟

چرا گلیم فرش بخرم؟گلیم فرش ها به واسطه خواب کوتاهی که دارد از نظر نظافت و شستشو برای خانم های خانه دار راحت تر بوده به همین دلیل بسیار مشتاق برای خرید انواع گلیم ها در طرح های مختلف می باشند .

به خصوص به علت اینکه گلیم ها رطوبت جذب نمی کند در محیط‌ هایی که بیشتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرند مانند آشپزخانه و راه پله و.. بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند . همچنین به علت طولانی بودن عمر آن‌ها گلیم ها را زیاد مورد شستشو می‌توان قرار داد همچنین گلیم ها از درخشندگی و کیفیت بالایی برخوردارند.

 

 

چرا گلیم فرش بخرم؟

 

ویژگی گلیم فرش بدون پرز

  • گلیم فرش یکی از سبک ترین انواع بافته ها است که به دلیل بافت گلیم فرش های دستبافت در سراسر کشور، گلیم فرش های ماشینی و دستباف از طرح های بسیار متنوعی و غنای فرهنگی مناطق مختلف بهره مند شده اند.

  • گلیم فرش ها از گره خوردن الیاف تار و پود به دور یکدیگر بافته شده و به دلیل عدم انقطاع الیاف در فرش، پرزدهی نخواهیم داشت و در اصل دلیل گلیم بدون پرز همین مورد است.

  • گلیم فرش ها هیچ محدودیتی در تولید نداشته و انواع گلیم فرش به لحاظ رنگ و طرح، ابعاد و… در بازار قابل تهیه است. این بافته از ابعاد پادری گرفته تا ابعاد بزرگ پارچه و حتی به صورت متری تولید می شوند که پادری ها جزو گلیم فرش ارزان قیمت هستند.
  • وقتی پرزی در یک بافته نباشد، مسلما طرح و نگاره و رنگ گلیم جلوه بیشتری دارد.

 

 

چرا گلیم فرش بخرم؟انواع گلیم فرش کاشان

 

ظاهر گلیم فرش

گلیم فرش ظاهر روشن و براق تری دارد چون در نخ های بلندتری در برش پرزهایش به کار رفته است ، و به علت زیبایی که گفته شد می توانید در مکان های که اهمیت بیشتری برایتان دارد استفاده کنید . اما چون گره و پیچ و تاب کمتری نسبت به فرش های دیگر دارد از دوام پایین تری برخوردار است .

 

فرش های سنتی

۲گلیم فرش با طرح عروسکی و کارتونی

گلیم فرش با طرح فانتزی

طرح های گلیم های ۵ و ۶ رنگ

 

 

چرا گلیم فرش بخرم؟گلیم فرش ارزان قیمت کاشان

 

تفاوت فرش با گلیم

همانطور که اشاره کردیم فرش‌ها بر خلاف گلیم‌ها علاوه بر تار و پود دارای پرز هم هستند. پرز فرش دقیقا همان چیزی‌ست که که مخاطب آن را لمس می‌کند. اما در مورد گلیم این پرز ها وجود ندارند. یعنی در گلیم چیزی که مخاطب آن را لمس می‌کند مغز پشم یا کرک نیست، بلکه کناره کرک است. اصلاحا می‌گوییم که فرش‌ها پرز بافی و گلیم‌ها تخت بافی می‌شوند.

انسان ها توانستند با بر هم تنیدن تار و پود با استفاده از نخ های ضخیم، اولین گلیم فرش ها را ابداع کنند. گلیم فرش های ماشینی بر خلاف فرش های فانتزی پرز ندارد و به همین دلیل از نظر وزنی ، سبک تر خواهند بود.

به علت عدم استفاده از نخ خاب یا پرز در گلیم ها، قطعا باید استحکام آنها نسبت به فرش های فانتزی کمتر باشد. فرش های فانتزی به این علت که با تعداد شانه فرش و تراکم پایین بافته می شوند و همچنین در آنها از نخ خاب مستحکم استفاده شده است، دارای استحکام و دوام بیشتری نسبت به گلیم فرش خواهد بود.

 

 

چرا گلیم فرش بخرم؟متنوع ترین و زیباترین گلیم فرش ها

 

سخن آخر

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و آموزنده بوده باشد. ما می توانیم حساسیت خرید گلیم فرش را کاملاً درک کنیم زیرا در نهایت، برای راحتی کار شما، ما تمام اطلاعات مربوط به خرید گلیم فرش را در یک مقاله جمع آوری کردیم و  سعی کرده ایم به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

ما یک راهنمای کامل به شما ارائه کردیم که در آن تمام جنبه های خرید گلیم فرش برای خانه شما را ذکر کرده ایم . اگر نکته یا سوالی در ذهن شما باقی مانده است ، تیم مشاوره ما همیشه آماده پاسخگویی شما می باشد. ضمنا جهت ثبت سفارش و خرید با کارشناسان فرش تندیس خاطره کاشان از طریق شماره زیر تماس بگیرید.

 

, , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.