1 - راهنمای خرید فرش

چقدر تراکم فرش مهم است؟

ابعاداستاندارد فرش

چقدر تراکم فرش مهم است؟

چقدر تراکم فرش مهم است؟ تراکم فرش ماشینی در کیفیت و زیبایی فرش بسیار موثر است. ویژگی‌های شانه و تراکم فرش از مهمترین معیارها برای خرید فرشی زیبا و با دوام است. قبل از بررسی بهترین تراکم فرش ماشینی باید بدانید که واژه‌های تراکم و شانه چه تاثیری در دوام و ظاهر فرش ماشینی دارند.

 

این روزها فرش‌های ماشینی با انواع رنگ و طرح در کیفیت‌های مختلف در بازار هستند و به دلیل قیمت مناسب‌تری که نسبت به فرش‌های دستباف دارند بسیار محبوب هستند.

 

یک فرش زیبا ، خوشرنگ و با کیفیت که شانه و بهترین تراکم فرش ماشینی را داشته باشد فرش‌های جذاب دستباف را برای شما تداعی خواهد کرد.

 

 

چقدر تراکم فرش مهم است؟

فرش باید چه تراکمی داشته باشه؟

اولین نکته ای که نباید فراموش بشه اینه که تعداد تراکم فرش را باید در نظر داشته باشیم. قدم بعدی اینه که بررسی کنیم از بین فرش های موجود کدوم نوعشون بهترین تراکم رو دارن و برامون مناسب هستن خوبه که یه شناخت کوچیکی از فرش داشته باشیم:

 

فرش ۱۵۰۰ شانه ؛ فرشی که هم اکنون بالاترین تراکم و به خود اختصاص داده. یکی از فرش هایه جدید که بالاترین تراکم رو داره. تراکم این فرش چیزی در حدوده ۴۵۰۰ است این نوع فرش بسیار ظریف است و وقتی به طرح های آن نگاه می کنیم انگار داریم فرش دستبافت رو می بینیم. پس اگه نمی تونیم یه فرش دستباف با طرح اصیل ایرانی بخریم،

 

فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ می تواند انتخابی درست و به جایی باشه برای ما فرش ۱۲۰۰ شانه ؛ با تراکم ۳۶۰۰ فرشی که هنوز هم طرفداران خاص خودش رادارد . با اینکه چند سالی میشه که از ورود فرش ۱۲۰۰ شانه به بازار و خونه های ما میگذره اما باز هم این نوع فرش محبوبیت زیادی دارد .

 

 

چقدر تراکم فرش مهم است؟ فرش کاشان

بالاترین تراکم در فرش ۵۰۰ شانه

بهترین تراکم برای فرش های ۵۰۰ شانه تراکم ۱۰۰۰ است . تراکم طولی و عرضی در میزان ظرافت و زیبایی فرش نقش بسیار مهم و اساسی دارد . فرشهای ۵۰۰ شانه که کمترین تراکم را نسبت به ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه و غیره را دارد . ظرافت آن نیز کمتر است . اما نرمی این فرش ها بسیار زیاد است . و این به دلیل ارتفاع زیاد نخ خاب آنها می باشد .

 

 

چقدر تراکم فرش مهم است؟ فرش ماشینی

بالاترین تراکم در فرش ۷۰۰ شانه

در صورتی که قصد خرید محصولات فرش ۷۰۰ شانه را پیدا کرده اید ، باید اطلاعات بیشتری را درباره بالاترین تراکم این محصول برای سفارش بدانید و باید گفت که محصولات فرش های ۷۰۰ شانه در تراکم های مختلفی تولید و بافته شده اند .

 

 محصولات ۷۰۰ شانه دارای تراکم های ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰ می باشند. تراکم طولی فرش باید با تعداد شانه آن متناسب باشد . بهترین و مناسب ترین تراکم در قالی های ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ است . البته بالاترین تراکم در محصولات ۷۰۰ شانه همانطور که گفته شده ۳۰۰۰ می باشد ولی توصیه ما به شما خرید فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ است.

 

چقدر تراکم فرش مهم است؟ فرش خوب

استحکام فرش و تراکم آن

اشتباه دیگری که عموم افراد در برخورد و شناخت از تراکم فرش خوب دارند این است که معتقدند اگر فرشی محکم است حتما تراکم گره های بیشتری دارد. در حالیکه محکم بودن یک فرش نیز به نوع گره ها و بافت آنها باز می گردد.

 

همانطور که قبلا اشاره شد در بافت فرش ها گره های مختلفی به کار می رود که هر کدام کیفیتی متفاوت به فرش هدیه می کنند. همچنین اگر جنس الیاف را یکسان در نظر بگیریم، فرش هایی با شانه کمتر دارای دوام بهتری هستند پس بهتر است برای مکانهایی که محل تجمع اعضای خانواده است و یا مکان های پرتردد، از فرش با شانه و تراکم کمتر استفاده شود.

 

چقدر تراکم فرش مهم است؟فرش بادوام بالا

نکته پایانی

تراکم فرش همان طور که از اسمش مشخص است به فشردگی فرش مربوط می باشد و هرچه تراکم فرش بالا تر باشد فرش سفت تر و سنگین تر می شود.

اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید پیشنهاد ما به شما خرید فرش هایی با تراکم و شانه بالا است زیرا این فرش ها دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر فرش ها دارند.جهت خرید و سفارش انواع فرش ها ی ۷۰۰شانه-۱۲۰۰شانه-۱۵۰۰شانه با کارشناسان ما از طریق شماره زیر تماس بگیرید.

 

 

, , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.