2 - راهنمای شستشو و مراقبت

چند راهکار ساده برای رفع پوسیدگی فرش

پوسیدگی فرش

چند راهکار ساده برای رفع پوسیدگی فرش

چند راهکار ساده برای رفع پوسیدگی فرش ، پوسیدگی در اثر عوامل مختلفی می‌تواند به وجود آید اما نکته مهم اینجاست که پوسیدگی چیزی است که باید هر چه سریع‌تر نسبت به ترمیم آن اقدام شود زیرا ممکن است گسترش پیدا کند و هر چه میزان بیشتری از فرش شما دچار پوسیدگی شود ترمیم و بازسازی فرش شما مشکل‌تر خواهد بود. به همین دلیل به دنبال رفع عیوبی این‌چنینی شرکت تندیس خاطره  اقدام به ارائه خدمات نموده است.

 

فهرست مطالب

چند راهکار ساده برای رفع پوسیدگی فرش

دلایل پوسیدگی فرش

 عوامل پوسیدگی فرش

چگونه از تاثیر تابش مستقیم نور خورشید بر روی فرش جلوگیری کنیم؟

تعمیر پوسیدگی فرش

 

چند راهکار ساده برای رفع پوسیدگی فرش

دلایل پوسیدگی فرش

شایع ترین موردی که در پوسیدگی فرش ملاحظه می شود قرار گرفتن در معرض رطوبت در زمان های طولانی همپنین نگهداری در مکان هایی که نور و دما مناسبی ندارند می باشد.

یکی از موارد مورد توجه برای جلوگیری از پوسیده شدن کامل آن مشاهده شدن کپک در فرش است که نشانه ظاهری آن لکه هایی تیره رنگ در پشت فرش و  دیگر نشانه ی آن بوی بد فرش است.

در مدت زمان طولانی که فرش پهن می باشد پشت فرش در محیطی کاملا تاریک و مستعد رشد انواع قارچ ، باکتری و کپک است در صورت عدم رسیدگی و توجه به این عمر پوسیدگی در فرش ریشه می دواند.

 

 

رفع پوسیدگی فرش ماشینی -فرش ارزان قیمت کاشان

 

 عوامل پوسیدگی فرش را در موارد زیر خلاصه کرد :

۱- نشستن یا شستن بیش از حد قالی در فواصل زمانی نا معمول آن

۲- عدم مراقبت های ویژه از فرش توسط صاحب فرش

۳- جابه جا نکردن مکان فرش در خانه یا محیط استفاده در بازه زمانی طولانی

۴- گرما و وجود رطوبت زیاد در محیط و زیر فرش

۵- نم داشتن کاشی و سرامیک یا سطح زیر فرش

۶- قرار گرفتن فرش زیر نور مستقیم آفتاب به مدت طولانی

رفع پوسیدگی فرش ماشینی-فرش ماشینی

 

چگونه از تاثیر تابش مستقیم نور خورشید بر روی فرش جلوگیری کنیم؟

راه های زیادی برای حل این موضوع وجود دارد. مانند این که از پرده ای ضخیم و یا پرده ای که رنگ تیره دارد؛ استفاده نمایید. البته ما این گزینه را به شما پیشنهاد نمی کنیم. زیرا با توجه به نیاز بدن به آفتاب و نور خورشید، استفاده از پرده ضخیم باعث عدم دریافت نور طبیعی مورد نیاز بدن می شود. از همین رو بهتر است برای افزایش طول عمر فرش و جلوگیری از تابش مستقیم خورشید از سایر راه های پیشگیری استفاده نمایید.

 

چند راهکار ساده برای رفع پوسیدگی فرش -فرش با کیفیت

 

تعمیر پوسیدگی فرش

کارهایی مانند ترمیم ریشه، بیدزدگی، رفع پارگی، رفع آسیب پوسیدگی و … توسط رفوگر انجام می شود. رفوگری نیاز به مهارت و تخصص بالایی و تجربه کافی دارد. اگر سریع متوجه پوسیدگی فرش شدید با یک رفوی ساده می توان آن را دوباره مانند روز اول کرد ولی اگر پوسیدگی فرش زیاد بود ، رفوگر ابتدا باید دانه دانه چله های پوسیده فرش را عوض کند و سپس نخ چله جدید جایگزین کند.

 

سخن آخر

اینکه بهتر است فرش خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید که حتی در هنگام مواجه شدن با رطوب، آسیب و… کمتر دچار تغییر شود. شرکت تندیس خاطره کاشان بهترین فرش ماشینی کاشان را تولید می کند و با ضمانت ۵ ساله به مشتریان خود عرضه می کند.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.