2 - راهنمای شستشو و مراقبت

چند روش برای مراقبت از ریشه ی فرش

فرش جدید سال 1401

چند روش برای مراقبت از ریشه ی فرش

چند روش برای مراقبت از ریشه فرش، یکی از مهمترین قسمت های فرش است و نقش مهمی در بافت فرش دارد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با مشکل پاره شدن یا از بین رفتن ریشه فرش مواجه شده باشید.

فرقی نمی کند کدام فرش های زمینه تیره را انتخاب کنید ، ریشه های فرش همچنان براق و سفید هستند و خودنمایی می کنند . در نتیجه سفید شدن و تمیز کردن ریشه فرش نقش مهمی در زیبایی فرش دارد.

به همین دلیل ، در این مقاله با چند روش برای مراقبت از ریشه ی فرش، شستن ریشه فرش ، سفید کردن آن  و تلاش برای درک کامل نکات کلیدی و مهم در رابطه با روش شستشوی فرش و روش نگهداری از ریشه فرش به شما داده می شود.

 

چند روش برای مراقبت از ریشه ی فرش

چه چیزی باعث زرد شدن ریشه فرش ماشینی می شود؟

مشکل زرد شدن ریشه ها اصولاً بعد از شستشوی فرش در منزل به وجود می آید.

عدم رعایت نکات شستشوی صحیح فرش در منزل، زرد شدن ریشه ها را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این جنس فرش و نوع الیاف مصرفی که در فرش ماشینی بافته شده است نیز تأثیر زیادی در بروز این مشکل دارد.

 

چند روش برای مراقبت از ریشه ی فرش ماشینی

 

استفاده از کاور ریشه فرش و چند روش برای مراقبت از ریشه فرش

بهترین روش نگهداری از ریشه فرش، استفاده از کاور ریشه فرش است. کاور فرش جنس‌های مختلفی دارد که بهترین جنس کاور، نوع توری آن است چرا که هوا از آن رد و بدل شده و از پوسیدگی فرش جلوگیری می‌کند. این نوع کاور هیچ نوع چسبی ندارد فقط انتهای بیرونی آن را باید با نوار چسب به فرش چسباند.

 

این کاور ریشه‌های فرش را در خود نگه داشته، از کثیفی و آلودگی ریشه فرش جلوگیری کرده و در اثر رفت و آمد آسیب نمی‌بیند. اما با این وجود هر چند ماه یکبار باید کاور را تعویض نمود.

 

هنگام خرید به جنس کاور دقت نمایید چرا که بعضی از انواع کاورها جنس خوبی نداشته و باعث آسیب و پوسیدگی ریشه فرش می‌شود.این کاورها را می توان از قالیشویی‌ها و مراکز پلاستیک فروشی تهیه نمود. 

 

چند روش برای مراقبت از ریشه ی فرش در خانه

چند روش برای مراقبت از ریشه فرش و دلیل اساسی آن

  1. محافظت از ریشه فرش سبب می شود که فرش کثیفی کمتری را به خود بگیرد.

  2. ریشه ها پوسیده نشود و در واقع عمر فرش افزایش یابد.

  3. باعث جلوگیری از خرابی می شود که به سبب کنده شدن ریشه فرش ایجاد شده است.

  4. موجب می شود که قیمت فرش به سبب خرابی کاهش پیدا نکند.

  5. سبب خواهد شد که ریشه ها حالت اولیه خود را حفظ کنند و نامنظم نشوند.

  6. همچنین محافظت از ریشه فرش از آسیب به سایر قسمت های فرش جلوگیری می کند.

 

چند روش برای مراقبت از ریشه ی فرش نو

سخن پایانی

یکی دیگر از روش هایی که باید درمورد چند روش برای مراقبت از ریشه فرش بدانیم این است که استفاده از کاور توری است که از انواع کاورهای مناسب برای ریشه فرش می باشد.

کاور توری که در اصطلاح به آن کاور شیشه ای نیز گفته می شود موجب می شود که ریشه های فرش قابل مشاهده باشد. این نوع کاورها به اندازه قابل توجهی از ریشه فرش ها محافظت می کند و مهم ترین مزیت آن این است که در مقایسه با سایر کاور ها جریان هوا به راحتی از آن عبور می کند.

 

جهت مشاوره و خرید فرش از شرکت فرش تندیس خاطره کاشان با کارشناسان با از طریق شماره زیر تماس بگیرید.

 

, , , , , , ,

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.