1 - راهنمای خرید فرش

چه فرشی بخرم؟

چه فرشی بخرم؟

چه فرشی بخرم ؟ ویژگیهای یک فرش ماشینی مناسب چیست؟ فرش چند متری بخرم ؟ فرش چند شانه بخریم؟

برای خریداران فرش همواره این سوال مطرح بوده که فرش چند متری بخریم؟ یا اندازه مناسب فرش برای دکوراسیون منزل چه ابعادی هست ؟ بر اساس اندازه فرش چیدمان فرش در پذیرایی چگونه باشد؟ فرش ۱۲۰۰ شانه بهتر است یا ۷۰۰ شانه ؟ فرش ۹ متری بهتره یا ۱۲ متری؟ فرش چند متری بخرم؟ فرش ۱۲ متری بهتره یا ۹ متری ؟ فرش چه رنگی بخرم ؟ بهترین سایز فرش ؟ اندازه مناسب فرش؟ بهترین رنگ فرش؟ بهترین رنگ فرش برای پذیرایی ؟ ست کردن فرش و مبل ؟ نحوه انداختن فرش و سوالاتی از این قبیل مطرح بوده است.

فرش چند شانه بخریم؟

فرش چند شانه بخریم؟ اولین سوال افراد بعد از ورود به فروشگاه، این است که فرش چند شانه بخریم؟ یا کدام فرش ماشینی بهتر است؟ ۷۰۰ شانه ۱۰۰۰ شانه یا ۱۲۰۰ شانه؟ اگر به دنبال ویژگی خاصی در فرش باشیم نتیجه متفاوت خواهد شد.

 

  • افرادی که بیشتر عادت دارند بر روی فرش بنشینند و از مبل استفاده نمی کنند معمولاً به دنبال فرش های ضخیم تر و نرم تر می گردند. توصیه ما به این افراد خرید فرش ۷۰۰ شانه است. توجه داشته باشید که با افزایش شانه و تراکم، ضخامت فرش ماشینی کمتر شده و بر لطافت آن افزوده خواهد شد.

 

  • اما افرادی که زیبایی فرش در اولویت اول آنها قرار دارد و بیشتر از مبل استفاده می کنند بهتر است که فرش ۱۰۰۰ شانه یا فرش ۱۲۰۰ شانه خریداری نمایند. زیرا این فرش ها به دلیل تراکم بسیار بالایی که دارند بسیار ریزبافت می باشند و این ریزبافت بودن زیبایی آنها را دو چندان کرده است.

 

در یک جمله می توان گفت: این که ما به دنبال کدام ویژگی در فرش هستیم، مشخص می کند که کدام فرش ماشینی بهتر است. اگر به دنبال خرید اینترنتی فرش هستید یا می خواهید فرش ماشینی بخرید یا بدنبال فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی هستید از فروشگاه اینترنتی فرش تندیس خاطره کاشان دیدن کنید.

جنس فرش ماشینی

اولین و مهم ترین نکته ای که در رابطه با خرید فرش ماشینی به آن دقت کرد جنس فرش ماشینی است. بهترین جنس فرش ماشینی نخ اکرلیک هیت ست شده می باشد. این نخ ضد حساسیت است و پرز ندارد. پس حتما در هنگام خرید فرش به آن دقت کنید. فرش های پلاستیکی و یا پلی استر نیز در بازار وجود دارند که قیمت پایین تری دارند. 

 

اندازه مناسب فرش؟

قبل از اینکه وارد مقوله خرید فرش و نحوه انتخاب آن در دکوراسیون متناسب با رنگ و فضای وسایل موجود در منزل شویم، باید این نکته را در نظر داشت که برای دکوراسیون فرش و مبلمان و دیگر موارد، انتخاب‌ها بسیار به سلیقه خودتان بستگی دارد و اینکه چه سبکی برای دکوراسیون منزلتان انتخاب کرده اید، بسیار متفاوت خواهد بود.

 

برای بسیاری از دکوراسیون ها میتوان انتخاب ابعاد فرش را باتوجه به مبلمان در نظر گرفت، و برای سلیقه ای دیگر قصد خرید پشتی سنتی را دارد، باید اندازه فرش را با توجه به پشتی سنتی و ابعاد کف پوش انتخاب کرد.

 

مثلا ممکن است فرشی که برای کاربرد در دکوراسیون سبک مدرن انتخاب می‌شود و برای این سبک مناسب است بسیار متفاوت با فرشی است که در سبک‌های کلاسیک یا سنتی آن کاربرد دارد.

 

فرش کاشان

در واقع پایه‌های مبل ۱۰ تا ۲۵ سانتی متر از فرش فاصله داشته باشد.

با محاسبه این فواصل، زمانی که مبلمان در منزل چیده می‌شود خود به خود مساحت فرشی که متناسب با حجم منزل و نحوه مبلمان شماست به دست می‌آید و به جواب سوال فرش چند متری بخرم خواهید رسید.

 

حتما دقت کنید که ابتدا باید مساحت صحیح و مفید، متناسب و مورد نیاز با فضا و دکوراسیون منزل را برای کاربرد فرش تعیین و سپس اقدام به خرید فرش کنید.

 

عدم دقت در ابعاد فرش گاها سبب میشود که بعد از خرید فرش، پس از حمل به منزل و پهن کردن آن برای استفاده، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد که متاسفانه این امر ناشی از همین عدم دقت کردن در ابعاد گذاری دقیق است.

 

نکته مهم دیگر اینکه، مساحت و اندازه فرش را هیچ‌گاه نباید هم اندازه با ابعاد کف پوش اتاق یا فضای موردنظر انتخاب کرد؛ برای مثال اگر اتاق شما ۱۲ متر مربع مساحت دارد انتخاب فرش ۱۲ متری برای پر کردن این اتاق کاملا اشتباه است.

 

میز مقابل مبلمان به جز عسلی‌ها که باید نزدیک به مبلمان و در کنار آن‌ها باشد، تنها عنصری است که روی فرش قرار می‌گیرد.

 

در دکوراسیون منزل باید در نظر داشته باشید که وسایل زینتی مثل مجسمه‌ها، گلدان‌ها، دیگر اشیاء دکوری، میز تلویزیون و… نباید بر روی فرش قرار گیرد.

,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.