1 - راهنمای خرید فرش

چگونه اعتماد کنیم -خرید فرش کاشان

از کجا فرش ماشینی ارزان قیمت بخریم؟

چگونه اعتماد کنیم -خرید فرش کاشان

چگونه اعتمادکنیم – خرید فرش کاشان  ،با توجه به سوالات زیادی که در حوزه خرید فرش مطرح است به عنوان کارشناس فرش مایلم نکات کاربردی بیان کنم تا خرید فرش برای شما آسان تر گردد.

 

سوالاتی که معمولا خانم یا آقا در در هنگام خرید فرش ماشینی می پرسند:
چه فرشی بخرم ؟

فرش چند شانه بخرم ؟

فرش خوب چی بخرم ؟

فرش چند متری بخرم ؟

ویژگی های فرش ماشینی مناسب چیست؟

برای خرید اینترنتی فرش چطور به یک سایت یا فروشگاه اعتماد کنم؟

و این سوالات باعث تردید در خرید فرش می شود. چگونه اعتماد کنیم -خرید فرش کاشان

اندازه متعارف و مناسب فرش برای دکوراسیون منزل چه ابعادی است؟

فرش ۹ متری بهتر است یا فرش ۱۲ متری ؟

بهترین سایز فرش چیست؟ فرش چه رنگی بخرم؟

  و سوالاتی نظیر آن که ذهن خریدار فرش را به خود مشغول می کند!

 

در حقیقت باید حق داد که فرش یک کالای لوکس محسوب می شود و فرد هزینه زیادی را متحمل می شود و اگر بر حسب اتفاق در هنگام خرید فرش فرد اشتباه کند با مشکل مواجه خواهد شد.

 

فرش 700شانه نیاوران

برای خرید فرش ماشینی در ابتدا باید به نکات زیر توجه کنیم :

۱. شناسایی بهترین برند فرش ماشینی و یا انتخاب فروشگاه اینترنتی فرش با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک :

تولید کنندگان و فروشگاه های خوب ایرانی کم نیستند در غرب ایران تولید کنندگان تبریز و در شرق ایران تولید کنندگان مشهد و در مرکز ایران کاشان از تولید کنندگان فرش های ماشینی درجه یک محسوب می شوند و معمولا میتوانید از تولید کنندگان معتبر مشاوره رایگان برای خرید فرش بگیرید. ابتدا باید برند معتبری که در بازار تولید فرش میباشد از طریق سوال از دوست و آشنایان که از برند معتبری خرید و استفاده کرده اند را شناسایی کنید و همچنین با مراجعه به سایت آن از دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی اطمینان حاصل کنید و سپس با خیال راحت به جستجوی فرش مورد نظر خود در سایت مربوطه بپردازید. در کنار زیبایی به کیفیت فرش ماشینی نیز توجه داشته باشید!

 

۲. مشخص کردن هزینه ای که برای خرید فرش لازم دارید :

برای این موضوع شما با مشخص کردن میزان هزینه ای که در نظر گرفته اید می توانید تصمیم بگیرد که فرش با چه شانه و تراکمی را میتوانید انتخاب کنید فرش ۷۰۰ شانه در رنج خرید شما قرار می گیرد یا فرش ۱۰۰۰ شانه یا فرش ۱۲۰۰ شانه . اگر قصد خرید فرش ۱۵۰۰ شانه یا فرش گل برجسته را دارید هزینه نسبتا بالاتری باید پرداخت کنید با توجه به اینکه تعداد شانه فرش بالاتر می رود فرش ریزبافت تر و دستباف گونه خواهد بود پس مبلغ پرداختی بیشتری باید هزینه کنید.

 

فرش ماشینی ارزان قیمت از کجا بخرم؟

 

۳-مشخص کنید فرش را اینترنتی خرید کنید یا حضوری :

با توجه به بعد مسافتی تولید کنندگان فرش ماشینی به محل زندگی شما و همچنین صرف هزینه و زمان زیادی که خرید فیزیکی دارد بعضی ترجیح می دهند خرید اینترنتی انجام دهند. با توجه به این موضوع فروشگاهها و تولید کنندگان این کالای لوکس، برای تسهیل در خرید، فروشگاه های اینترنتی راه اندازی نموده اند تا مشتری با صرف زمان و هزینه ی کمتری مشاوره رایگان گرفته و با امکاناتی که در تحویل فرش با پرداخت بیعانه به مشتری ارائه می دهند مشتری با اعتماد کامل و بدون نگرانی فرش را بصورت اینترنتی خریداری می نماید و در اکثر موارد فرش را بصورت رایگان درب منزل تحویل می گیرد اما با این وجود هنوز هم کسانی هستند که دوست دارند خرید را بصورت حضوری انجام دهند و با لمس فیزیکی فرش خرید می کنند! انتخاب با شماست.

 

۴. انتخاب فرش قبل از انتخاب اجزاء دکوراسیون :

اگر خرید فرش را به آخر موکول کنید سختی انتخاب طرح و رنگ فرش برای شما یک معظل خواهد بود. اگر بعد از انتخاب آخرین کوسن اقدام به خرید فرش کنید برای ست کردن رنگ و طرح فرش زمان زیادی را باید صرف کنید.

 

به عنوان یک کارشناس فرش ماشینی توصیه می کنم ابتدا فرش مورد نظرتان را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید مابقی دکوراسیون کنید و معمولا از فرش های با رنگ خنثی در دکوراسیون خود استفاده کنید که بتوانید هر رنگی را با آن ست کنید.

 

خرید فرش 1200شانه

 

۵. مشخص کردن متراژ فرش :

متراژ فرش بستگی به سلیقه ی هر فرد دارد. بعضی افراد دوست دارند فرش ها را لب به لب کنار هم پهن کنند و کل فضای منزل مفروش باشد اما بعضی فقط با پر کردن فضای خالی دکوراسیون موافق هستند اما در کل مطالبی که در مورد انتخاب متراژ و ابعاد فرش باید در نظر بگیرد این است که سعی کنید فرش از کناره های دیوار اندکی فاصله داشته باشد اگر در دکوراسیون خود از مبلمان استفاده می کنید سعی کنید پایه های جلویی مبل بر روی فرش قرار گیرد. این امر باعث میشود هم برای تمیز کردن فرش کمتر انرژی مصرف کنید و هم جای پایه های مبل بر روی فرش کمتر می ماند و اینکه نمای زیباتری از فرش در دکوراسیون پیدا خواهد بود.

 

با این توضیح مشخص است که شما برای انتخاب متراژ یا ابعاد فرش باید مساحت فضای خالی دکوراسیون منزل خود را اندازه گرفته و اینکه چند تخته فرش ۹ متری استفاده کنید یا فرش ۱۲ متری یا حتی فرش ۶ متری را معین می کند.

 

۶. انتخاب بهترین رنگ فرش بر اساس دکوراسیون و ابعاد منزل :

همانطور که پیش تر توضیح دادم معمولا رنگ های خنثی در انتخاب فرش ماشینی دکوراسیون منزل بهتر جواب می دهد اما بهتر است انتخاب رنگ را با توجه به متراژ و فضای منزل خود و همچنین رنگ کاغذ دیواری یا رنگ کفپوش انتخاب کنید. اگر فضای منزل شما کوچک است با انتخاب فرش های روشن و رنگی باعث بازتر به نظر رسیدن فضای مورد استفاده ی خود می کنید. اما اگر متراژ منزل و فضای شما بزرگ است بهتر است از فرش با رنگ های تیره در دکوراسیون خود بهره ببرید و در کل سعی کنید فرشی انتخاب کنید که اصطلاحا در دکوراسیون شما بنشیند.

 

خرید فرش ارزان

 

۷. جستجو برای انتخاب طرح فرش و طرح های خاص در حراج های فصلی :

اینجاست که اینترنت به یاری ما میاید و می توانیم از فروشگاه های اینترنتی و مشاوران رایگان آنها کمک بگیریم. معمولا برای تعویض فرش منزل به دلیل تغییر دکوراسیون یا خرید فرش جهیزیه زمان کمی داریم و همچنین نقدینگی در دست ما کم می باشد، اما توجه به این امر که در طول این پروسه جستجوی اینترنتی برای حراج های فصلی که فروشگاههای فرش عمدتا در نظر می گیرند برای ما بسیار مفید و مناسب خواهد بود پس با دنبال کردن صفحات اجتماعی برند مورد نظرمان یا جستجو کردن سایت آن می توانیم خرید بسیار مناسبی داشته باشم کما اینکه با خرید فرش مورد نظرمان هدایایی نظیر گلیم ، گبه یا پادری بصورت هدیه دریافت کنیم که این از نظر صرفه اقتصادی به نفع ما خواهد بود. در واقع می توانیم با یک تیر دو نشان بزنیم هم فرش مورد نظرمان را با هزینه اندک خرید کنیم و شاید هدیه ای در کنار فرش دریافت کنیم.

 

۸. انتخاب شانه و تراکم فرش ماشینی :

قبل از خرید فرش با مشاورین آنلاین فروشگاههای معتبر حتما صحبت کنید. اینکه شما چه مدت زمانی را بر روی فرش می گذرانید و یا اینکه عادت دارید بر روی فرش بنشینید و از مبل استفاده کمتری میکنید بهتر است فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تهیه کنند، زیرا پرز فرش یا همان نخ خاب فرش بلندتر است و فرش نرمی و لطافت بیشتری را خواهد داشت. همینطور می توانند از فرش های ۱۰۰۰ شانه که متراکم تر هستند استفاده کنند. اما با افزایش شانه و تراکم فرش ماشینی مانند فرش های ۱۲۰۰ شانه و بالاتر، ضخامت فرش کمتر شده درست است فرش لطیف است اما کمی سفت تر خواهد بود و برای فضاهایی که مبلمان استفاده می شود بهتر جواب می دهد.

 

طرح فرش بهار 1500شانه

 

۹-انتخاب بهترین جنس فرش ماشینی براساس کاربرد آن :

اگر فرش فقط برای تزئین منزل استفاده می شود و ساعات کمتری در آن مکان صرف می کنید میتوانید از فرش های با لطافت و تراکم بالاتر مثل فرش های ۱۵۰۰ شانه یا فرش های ابریشم گونه استفاده کنید که در بافت فرش از الیاف نرم و لطیف پلی استر یا ابریشم مصنوعی استفاده می کنند. اما اگر بر روی فرش ساعت زیادی وقت می گذرانیم یا کودک دلبند شما بر روی فرش بازی میکند یا مشغول تماشای تلوزیون است بهتر است از فرش هایی که پاخور خوبی دارند و از الیاف اکریلیک هیت ست شده در آن به کار رفته است استفاده کنید. زیرا دیرتر خاب فرش کوتاه می شود.

 

۱۰. انتخاب فرش بر اساس نوع دکوراسیون و پاخور فرش :

اینکه فرش کجا استفاده می شود چقدر پا خورده میشود و نوع دکوراسیون مدرن است یا سنتی بسیار اهمیت دارد. معمولا در راهروها و ورودی منزل و اتاق نشیمن که رفت و آمد زیاد است از فرش ها یا گلیم های ماشینی استفاده می شود که پاخور خوبی دارند و معمولا فرش های ۷۰۰ شانه و فرش ۱۰۰۰ شانه ماندگار تر خواهند بود.

 

گبه و گلیم و فرش های فانتزی به عنوان فرش آشپزخانه به علت سبکی و قابل شستشو بودن بهتر جواب می دهد و فرش های ترک و فرشهای ۱۲۰۰ شانه و فرش های ۱۵۰۰ شانه برای اتاق پذیرایی که رفت و آمد در آنجا کمتر است بهتر خواهد بود و ست کردن رنگ فرش با دکوراسیون به سلیقه و اطلاعات رنگ شناسی خانم و آقای منزل بر می گردد.

 

رنگ جدید وپرفروش سال

کلام پایانی

تمام موارد ذکر شده بر اساس تجربیات خرید فرش ماشینی و مسائل مطرح شده در حوزه ی خرید فرش یا خرید آنلاین فرش ماشینی مطرح میباشد که به عنوان کارشناس فرش کاشان لازم دیدم آن ها را بیان کنم.

 

نکته ای دیگر که در مورد خرید اینترنتی فرش مطرح است برخی افراد گمان میکنند خرید حضوری فرش باعث می شود خریدی موفق تری نسبت به خرید آنلاین فرش داشته باشند درحالی که با توجه به تجریه ای که در این زمینه دارم فقط و فقط شناسایی برند معتبر است که باعث خرید فرش ماشینی خوب می شود سایت ها و فروشگاههای معتبری که در حوزه فرش فعالیت می کنند اگر بر روی برندسازی خود کار کرده باشند خرید با اعتماد بیشتری صورت می گیرد و تبلیغ خوب آن مجموعه تبلیغ زبانی خریداران فرش خواهد بود و این همان رضایتمندی مشتری از خرید است.

 

, , , , , , , ,

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.