1 - راهنمای خرید فرش

چگونه فرش اصل را از فرش تقلبی تشخیص دهیم ؟

فرش جدید سال 1401

چگونه فرش اصل را از فرش تقلبی تشخیص دهیم ؟

چگونه فرش اصل را از فرش تقلبی تشخیص دهیم ؟ به دلیل تنوع بالا در زمینه فرش های ماشینی ، تشخیص فرش اصل از تقلبی کار بسیار دشوار است . متاسفانه برخی از فروشندگان سودجو فرش های ماشینی درجه دو را با جنس های فوق العاده ضعیف از نظر نخ را به عنوان فرش اصل به فروش می رسانند .

در این مقاله ، ما قصد داریم نکات ساده ای را ارائه دهیم که به شما کمک می کند  فرش ماشینی اصل از تقلبی را برای شما عزیزان توضیح دهیم . 

 

چگونه فرش اصل را از فرش تقلبی تشخیص دهیم ؟

نحوه تشخیص شانه فرش و تراکم فرش ماشینی

اولین قدم برای تشخیص فرش اصل از غیر اصل ،‌ آشنایی با مفهوم شانه و تراکم است . شانه یا همان تراکم عرضی یعنی در هر متر از قسمت عرض فرش چند گره وجود دارد . هر چه این عدد بالاتر باشد ، فرش زیباتر ،‌ ریزنقش تر و گران قیمت تر است .

 

تراکم یا تراکم طولی به تعداد گره هایی که در هر یک متر از طول فرش وجود دارد تراکم می گویند . فرش ماشینی اصل و باکیفیت در شانه های مختلفی از جمله فرش ماشینی ۵۰۰ شانه ،‌ فرش ماشینی ۷۰۰ شانه ، فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه ، فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه و فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه تولید می شود که هر کدام تراکم های طولی مختلفی دارند .

 

چگونه فرش اصل را از فرش تقلبی تشخیص دهیم ؟فرش مرغوب کاشان

 طراحی و حاشیه ها

یکی از اولین نکاتی که در فرش با کیفیت خوب به آن توجه می شود طراحی و الگوی آن است. فرش های با کیفیت خوب عموماً دارای طرح های متقارن و گوشه های مربع شکل  هستند.

 

از طرف دیگر ، قسمت های بد دارای چین و چروک ، لبه های پیچ خورده هستند ولی به راحتی موقع خرید قابل مشاهده هستند. اگر هر نوع عدم تقارن در طراحی یا حتی پیچ خوردگی جزئی لبه های فرش را پیدا کردید ، باید مراقب باشید که این یک محصول تقلبی است.

چگونه فرش اصل را از فرش تقلبی تشخیص دهیم ؟فرش اصیل ایرانی

ویژگی های فرش اصل

برای تشخیص فرش ماشینی اصل و مرغوب باید در زمان خرید به نکات زیادی توجه نمود. نکاتی مثل، جنس الیاف مورد استفاده در فرش، میزان شانه و تراکم، اسم برند تندیس خاطره کاشان ، وجود ضمانت نامه و برچسب سریال، ابعاد استاندارد فرش، شفافیت رنگ و طرح فرش.

 

پشم و بافت فرش

یکی دیگر از تفاوت های مهم فرش با کیفیت و فرش تقلبی ، بافت پشمی آن است که در آنها استفاده می شود. در حالی که فرش های خوب دارای پشم براق هستند .

 

فرش های بی کیفیت عموماً رنگ سنگینی دارند ، نور خورشید را  محو می کنند و شما می توانید علائم اکسیداسیون را مشاهده کنید. بنابراین ، پس از مشاهده این علائم  انتخاب خود را با دقت انجام دهید.

 

نکته پایانی

در هنگام انتخاب دقت کنید و ببینید آیا چیزی که مد نظر شما هست آن فروشگاه دارد یا خیر  شرکت تندیس خاطره با تولید  انواع بهترین فرش ها با الیاف مرغوب و اصیل یرانی امکان خرید راحت و با کیفیت و با انواع طرح و نقش فرش ها و گبه و گلیم و قالیچه شما را با یک خرید خوب و دلخواه و با رضایت مشتری  همراهی میکند وبرای خرید فرش مد نظرخود به ما اعتماد کنید و با شماره ی زیر تماس بگیرید.

 

 

, , , , , , ,

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.