1 - راهنمای خرید فرش

چگونه فرش را تمیز کنیم

فرش ماشینی

چگونه فرش را تمیز کنیم 

چگونه فرش را تمیز کنیم ؟ شستشوی  فرش ها یک فرایند بسیار مهم برای تمیز و سالم نگه داشتن خانه  است ، بخاطر اینکه عمر فرش را افزایش و بهبود می بخشد.

 

ما به طور کلی فکر می کنیم که فرش تنها زمانی نیاز به تمیز کردن و مراقبت دارد که لکه ها قابل مشاهده باشند. این مورد همه جا به کار نمی آید  زیرا فرش ها  حداقل هر ۱۲ تا ۱۸ ماه نیاز به شستشو و نظافت دارند و بسته به اطلاعات ضمانت فرش ما ، گاهی اوقات نظافت فرش ها باید بیشتر انجام شود.

 

با این حال ، اگر کف ما به طور کامل با فرش پوشانده شده باشد و ما نسبت به فرش منزلتان حساسیت ویژه ای داشته باشید ، خوب ، احتمالاً باید به طور مکرر آنها را تمیز کنید تا از وجود گرد و غبار کاسته و جلوگیری شود.

 

چگونه بهترین محلول تمیز کننده ی فرش را انتخاب کنیم ؟

اساساً سیستم های نظافت ، در سه دسته خشکشویی پاکسازی و بخارشوی قرار می گیرند.

این دسته برای مناطق پر تردد که نیاز به تمیز کردن سریع و زمان خشک سریع دارند مناسب است. ما باید بدانیم این راه کار ها ،  نقش اساسی بر نظافت ما نخواهد داشت ، اما بهرحال این سیستم شستشو می تواند برای نظافت معمولی و روزانه ما  کار راه انداز باشد  .

خشکشویی ها  با مخلوطی از پودر و مواد شوینده مخصوص و حلالهای  فرش ، از طریق دستگاهی مجهز به برس های چرخشی  کار نظافت را انجام می دهند . گرد و خاک  جمع آوری شده داخل فرش توسط پودرها شستشو پخش وجذب فرش شده و سپس توسط دستگاه های مثل جاروبرقی ، پس از ده تا پانزده دقیقه زمان،  شستشو میشود ..

همه می توانند از این سیستم ساده بدون نیاز به آموزش  ویژه  استفاده کنند. علاوه بر این ، این یک فرایند سریع و نسبتاً ارزان است.

با این حال ،  شستوشو  و خشک  کردن  باعث طول عمر فرش نمیشود بلکه  بقایای پودر داخل الیاف های فرش  رسوب کرده و طی سالها فرش شما از بین خواهد رفت .

 

پاکسازی

سیستم تمیز کردن مرطوب از استخراج آب گرم(استفاده می کند و به این نوع نظافت بخارشویی نیز گفته می شود ،

جاروبرقی رایج ترین و موثرترین ماشین آلاتی است که برای این کار استفاده میشود .دستگاه قالیشویی ، یک تمیز کننده ی برقی است که از آب داغ ، مواد شوینده ، برس اسکراب پرقدرت برای جمع آوری گرد و غبار و مکش  خاک از فرش استفاده میشود .  

 

کار با دستگاه های مکشی که خیلی بزرگ هم نیستند ، تمیز کردن فرش را به یک کار آسان تبدیل می کند. آنها نتایج حرفه ای را  به ما  می دهند ، همچنین خیال ما را از ضدعفونی عمیق و از بین بردن کامل لکه ها و تمیزی فرش به ما می دهد . از سوی دیگر ، این فرایند گرانتر از روش قبلی است و فرش ها به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند.

 

 

انواع مختلفی از تمیز کننده ها  در بازار وجود دارد: همه آنها آب گرم را با یک محلول تمیزکننده مخلوط می کنند  وسپس به فرش کمپرس می کنند . سپس با دستگاه ، محلول را پخش کرده و مواد آلوده  را از فرش استخراج می کند. برای جلوگیری از خیس شدن بیش از حد فرشها و  خشک شدن سریع آنها ، استخراج باید فوری انجام شود ..

 

 

مراقبت از کف یکی از کارهای اصلی روزانه است ، اما یکی از سخت ترین کارها است. داشتن یک طبقه تمیز و شفاف ، در حالی که ظاهری تمیز و جذاب دارد ، مهم است ، زیرا این اولین چیزی است که هنگام ورود به هتل ها ، ادارات یا خانه شخص دیگری به آن توجه می شود.

 

وقتی فرش یا قالی را روی کفپوش ها پیدا می کنیم ، همین اتفاق می افتد. در واقع ، در این مورد ما توجه بیشتری می کنیم و از تمیز بودن و ضدعفونی کردن آنها اطمینان حاصل می کنیم ، زیرا فرش ها مکان مطلوبی برای  میکروب و تکثیر باکتری ها هستند. بنابراین ، مراقبت از فرش ها ، برای حفظ  سلامت ما و سالم نگه داشتن آنها در طول زمان بسیار مهم است.

تمیز

, , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.