مقالات

چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم؟

فرش سرمه ای جدید

چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم؟

چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم ؟انواع فرش های ماشینی عملکرد های متفاوتی در برابر نور ، گرما ، رطوبت و گرد و خاک دارند. بسته به نوع فرش و الیاف به کار رفته در بافت آن ، یک فرش می تواند متراکم تر باشد یا پایداری متفاوتی در برابر عوامل محیطی از خود نشان دهد. اما چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم؟ این یک سوال رایج در بین تمام افرادی است که قصد خرید یک فرش ماشینی را برای خانه خود دارند. بنابراین اگر می خواهید بدانید که در تشخیص فرش ماشینی خوب به چه مواردی باید توجه کنید ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 فرش ماشینی خوب

یک از مهم‌ترین رقابت‌ها میان تولیدکنندگان لوازم خانگی، در حوزه تولید فرش اتفاق می‌افتد.

در حقیقت تنوع محصولات تولید شده باعث می‌شود تا تشخیص فرش ماشینی مرغوب از غیر اصل چندان ساده نباشد. اما با توجه به اینکه فرش در میان لوازم خانگی به هزینه بالاتری نیاز دارد، بهتر است روش‌هایی را برای تشخیص فرش اصل و مرغوب ماشینی بشناسید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید بهترین نوع فرش ماشینی را تشخیص دهید. با آگاهی از این موارد، فرش مرغوب‌تر با طول عمر طولانی‌تری را خریداری می‌کنید.

 

کیفیت نخ خاب فرش را بررسی کنید

کیفیت مواد اولیه برای ساخت همه لوازم خانگی می‌توانند در روند ماندگاری آنان بیشتری تاثیر را داشته باشند. به همین دلیل اولین نکته‌ای که باید برای خرید به آن توجه کنید، کیفیت نخ و الیاف به کار رفته در فرش است. توجه کنید که وقتی روی فرش ماشینی دست می‌کشید خاب نخ آن چگونه است؟ برای درک بهتر کیفیت، باید استاندارهای خاب فرش را بشناسید.

 

برای مثال هنگام دست کشیدن روی سطح فرش ماشینی مرغوب با نخ خاب استاندارد، بافت فرش به راحتی و دانه دانه از روی سطح پوست گذر می‌کنند. اما اگر فرش ماشینی با نخ خاب نامناسب باشد، هنگام لمس فرش حس به هم ریختگی و آشفتگی بافت را به خوبی متوجه خواهید شد.

 

همچنین یکی از راه‌های تشخیص فرش ماشینی مرغوب، این است که دست به راحتی روی آن سر بخورد و حالت ترمز و چسبندگی بافت روی دست را نداشته باشید.

 

این ویژگی هنگام خرید حضوری به سادگی راهنمای بزرگی برای خرید فرش مرغوب ماشینی است. اما اگر قصد انتخاب فرش از سایت‌های فروش اینترنتی فرش را دارید، به خوبی با پشتیبان فروش مشورت کنید و جدول مشخصات محصول را به دقت بخوانید تا از جنس الیاف آن مطلع شوید.

 

توجه به کیفیت رنگ فرش ماشینی

فرش ماشینی تازه بافت، رنگ‌هایی درخشان، قابل تفکیک و سرزنده دارد. فرش ماشینی اکرولیک معمولا لطیف‌تر است و رنگ‌های براق آن به سادگی در نور معمولی قابل تشخیص هستند. بنابراین حتی اگر درصد کمی احساس کدری رنگ‌ها در سطح فرش یا پخش شدن رنگ را دارید، فرش دیگری را برای خرید انتخاب کنید. برای تشخیص این ویژگی باید به تجربه خرید فرش‌های قبلی خود مراجعه کنید و به دقت رنگ‌های قابل مشاهده در بافت فرش را بررسی کنید.

 

فراموش نکنید که دقت به رنگ‌ها می‌تواند برای شما یک تجربه خرید منحصر به فرد و حرفه‌ای ایجاد کند. تفاوتی ندارد که برای اتاق کودک خود به دنبال فرش ماشینی هستید، یا قصد خرید تابلو فرش را دارید. با کسب مهارت در تشخیص رنگ‌های زنده، همیشه انتخاب درستی خواهید داشت.

 

مطالعه شناسنامه فرش

حتی کوچک‌ترین تولیدکنندگان فرش ماشینی نیز، فرش‌های بدون شناسنامه تولید نمی‌کنند. حقیقت این است که فرش ماشینی نیز برگرفته از یک هنر طرح و نقشه و با برنامه ریزی خاص بافته می‌شود. بنابراین وجود شناسنامه برای این فرش‌ها به اندازه فرش دستبافت اهمیت دارد.

 

شناسنامه فرش هم خیال شما را از وجود تولیدکننده معتبر راحت می‌کند و هم شما را از ویژگی‌های منحصر به فرد و اطلاعات ضروری فرش آگاه خواهد کرد. بسیاری از تولیدکنندگان، این شناسنامه را پشت فرش و در زاویه بالای آن نصب می‌کنند. اگر قصد خرید فرش بیضی و دیگر اشکال فرش را دارید نیز در صورت عدم وجود شناسنامه، آن را از فروشنده درخواست کنید.

 

توجه به میزان پرزدهی فرش ماشینی

اغلب فرش‌های ماشینی در ابتدای استفاده، درصدی پرز می‌دهند. این اتفاق به این دلیل است که بعد از تولید، بافت فرش بدون استفاده مانده و به اصطلاح پا نخورده است. اما میزان پرز باید روند کاهشی داشته باشد. تا جاییکه بعد از چند روز استفاده، اثری از آن‌ها نباشد.

 

اگر فرش ماشینی خریداری شده با وجود استفاده هنوز پرز زیادی می‌دهد، به این معنی است که الیاف سست و نامرغوبی دارد.

 

میزان پرزدهی به طور دقیق بعد از استفاده از فرش مشخص می‌شود. اما در هنگام خرید نیز می‌توان با بررسی ویژگی‌ها، احتمال میزان پرزدهی را بررسی کرد. برای مثال اگر بعد از دست کشیدن روی فرش میزان پرز چسبیده به دست شما بیش از اندازه بود، می‌توانید از خرید آن فرش صرف نظر کنید.

 

انتخاب فرش ماشینی با ضمانت‌نامه

گاهی با وجود بررسی همه این موارد، نمی‌توان اطمینان دقیقی از مرغوب بودن فرش ماشینی داشت. اگر شما نیز در این شرایط هستید، پیشنهاد ما این است که محصولاتی را خریداری کنید که دارای گارانتی هستند. وجود ضمانت‌نامه به این معنی است که در صورت بروز مشکل، شرکت تولیدکننده موظف به رفع آن و ارائه خدمات به شما است. از طرفی نشان می‌دهد که محصول قابل اطمینان است.

 

 

مهم‌ترین عاملی که به خرید فرش ماشینی خوب منجر می‌شود، مراجعه به فروشندگان معتبر است. بنابراین برای انتخاب بهترین فرش‌های ماشینی به سراغ فروشگاه‌های متفرقه نروید. ما به شما خرید بدون واسطه فرش با قیمت مناسب و کیفیت ماندگار از فرش دیوان را پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.