1 - راهنمای خرید فرش

۱۰ نکته در پهن کردن فرش

۱۰ نکته در پهن کردن فرش

۱۰ نکته در پهن کردن فرش

۱۰نکته در پهن کردن فرش ، هموار هنگام خرید فرش ماشینی خریدارن با توجه به سلیقه اهل منزل و تاثیر رنگ فرش بر روی دکوراسیون منزل طرح فرش خود را انتخاب می کنند. در نهایت با توجه به قیمت فرش خرید خود را انجام می دهند.

 

اما نکته ای که گاها مورد توجه قرار نمی گیرد نحوه پهن کردن فرش بر روی کف اتاق ها و پذیرایی می باشد. ما در این مقاله سعی داریم  ۱۰نکته در پهن کردن فرش در دکوراسیون منزل و مبلمان مورد توجه قرار گیرد را بررسی کنیم.

 

 

 ۱۰نکته مهم واساسی در پهن کردن فرش

نکته اول: پایه های جلوی مبل روی فرش و پایه های عقب مبل روی فرش نباشد.

در تصویر روبه رو مشاهده می کنید که مبلمان منزل به گونه ای روی فرش قرار گرفته است که پایه های جلوی مبل روی فرش و پایه های عقب روی زمین هستند. رعایت این نکته ظرافت خاصی به دکوراسیون منزلتان می بخشد و بنا به سلیقه خودتان می توانید فاصله بین مبلمان و پایه ها را به دلخواره تنظیم کنید.

 

تنظیم فرش و پایه های مبل

نکته دوم: با تغییر میزان جلو یا عقب بودن پایه های مبل فضا را کنترل کنید

گاهی می توانید با تنظیم میزان عقب یا جلو بودن پایه های مبلمان از روی فرش و یا چهارپایه های صندلی ها روی فرش می توانید فضای اتاق را به اندازه دلخواه باز یا بسته کنید. 

 

 

 پهن کردن فرش

 

نکته سوم: همه پایه های مبل بر روی فرش

برای فضاهایی که نسبتا بزرگ هستند بسته به سلیقه خودتان می توانید تمام پایه های مبل را روی فرش قرار دهید و نیازی به گذاشتن دو پایه بر روی فرش نیست. که البته اندازه فرش و کف پوش هم حائز اهمیت می باشد. در این عکس نمونه زیبایی از قالیچه با طرح گرافیکی می بینید که مبلمان کاملا روی آن قرر داده شده اند.

 

ست فرش و کناره

نکته چهارم: مبلمان و قالیچه فرش کناره

اگر به استفاده از قالیچه های کوچک با طرح های بولد تمایل دارید، بهتر است صندلی یا مبلمان را در اطراف قالیچه و کناره ها ( فرش شکل بیضی یا دایره ای ) بچینید و هیچ کدام از پایه های آنها روی فرش نباشد. این کار باعث می شود تا قالیچه و کناره ها ( فرش شکل بیضی یا دایره ای ) بیشتر خودنمایی کند.

 

۱۰ نکته در پهن کردن فرش جهیزیه

نکته پنجم: فاصله فرش از لبه دیوار ۴۵ سانتی متر

برای منازلی که فضای بیشتری در اختیار دارند، فرش یا قالیچه را طوری در اتاق پهن کنید که از اطراف دست کم ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد. برای منازلی که فضای کمتری دارند هم این نکته را می توان اعمال کرد با این تفاوت که به نسبت فضا میتوان فاصله ۴۵ سانتی متری را به ۲۰ سانتیمتر و یا کمتر کاهش داد.

نکته ششم : همه اتاق را با فرش پر نکنید.

در هنگام پهن کردن فرش در منزل و با توجه به دکوراسیون مبلمان و فرش نیازی نیس که حتما تمام فضای منزل با فرش پر شود.

بزای زیبا نگه داشتن فضای منزل و مدرن کردن دکوراسیون می توانید بر روی فاصله فرش و دیوار مانور دهید. و بعاد فرش را طوری انتخاب کنید که فضای دیوار های چند سانتی متر از فرش فاصله داشته باشد. و کفپوش منزل قابل مشاهده باشد.

 

چگونه فرش را پهن کنیم

 

فرش اتاق خواب

نکته هفتم : از تخت خواب پایین میایید حتما پایتان بر روی فرش قرار گیرد.

برای اینکه تخت و اتاق خواب بسیار شیک تر به نظر برسند بهتر است فرشی برای آن انتخاب کنید که از اطراف حدود ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر بزرگ تر از اندزه تخت باشد.

البته میتوایند بسته به سلیقه خودتان اندازه فرش را بزرگتر از مقدار ۵۰ سانتی متر هم در نظر بگیرید ولی کمتر از مقدار ۳۰ سانتی متر توصیه نمی شود.

البته اگر فرش کنار یا فرش کودک یا فرش نوجوان کوچکی برای اتاق در نظر دارید، بهتر است آن را پایین تخت پهن کنید. فرش های کوچک را طوری پهن کنید که از عرض تخت بلندتر باشد.

 

۱۰ نکته در پهن کردن فرشنکات کاربردی پهن کردن فرش

نکته هشتم : فرش زیر ناهارخوری حدود ۶۰ سانتی متر از دو طرف بزرگ تر باشد.

فرشی برای زیر میز ناهارخوری انتخاب کنید که از عرض میز و صندلی ها بزرگ تر باشد و از هر طرف دست کم ۶۰ سانتی متر بیرون بزند. به این ترتیب، حتی وقتی صندلی عقب کشیده می شود نیز همه پایه های صندلی ها روی فرش قرار دارند، برای فرش زیر میز نهار خوری دیدن فرش های زیبای فرش نگین مشهد را از دست ندهید.

 

 

نکته نهم : راهروها را فرش پوش نکنید.

راهروها را لزوما با فرش پر نکنید، برای پوشاندن راهروها میتوانید از فرشهای کناره ای زیبا متناسب با عرض راهروتان استفاده کنید و اجازه دهید از کناره ها کف پوش پیدا باشد. این هال نمونه زیبایی از نکته نهم نکات مهم در فرش پهن کردن برای دکوراسیون است.

 

 

چجوری فرش را خوب پهن کنیم

 

 

نکته دهم : فرش ها را ترکیب کنید.

هنگام خرید فرش و انتخاب فرش برای منزلتان می توانید به جای یک فرش بزرگ از چندین قالیچه کوچک در کنار هم استفاده کنید. که البته به فضا و ابعاد منزل تان دارد.

 

این نکته با توجه به سلایق گوناگون می تواند مورد نظر قرار بگیرد اما در نهایت نمای زیباتری نیز به فضا می بخشد و می توان چیدمان زیباتری برای اتاق نشیمن داشت.

 

 

نکات مهم برای پهن کردن فرش

 

کلام آخر

قوانین تابع سلیقه شما هستند.

با اینکه ۱۰ نکته که در بالا ذکر کرده ایم بسیار کاربردی و عالی هستند، اما در نهایت این شما و سلیقه مشورتی با خانواده است که حرف آخر را میزند. زیبایی باید مورد پسند شم واقع شود، بنابراین می توانید با توجه به نکات گفته شده شما خودتان نکات دیگری نیز بدان بیفزایید و یا روش خاص خود را بکار گیرید.

 

, , , , , , , , , ,

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.