1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش, 5 - دکوراسیون فرش, مقالات

اهمیت رنگ فرش ماشینی

فرش گل برجسته

اهمیت رنگ فرش ماشینی

اهمیت رنگ فرش ماشینی ،اگر فضا را کوچک تر بخواهیم نمایش دهیم ؛ به کار بردن فرش هایی با طرح های بزرگ ، استفاده از پوشش های متفاوت برای کف در یک فضا ، استفاده از قالی و قالیچه ، مخصوصا با رنگ و طرح های متفاوت فضا را کوچک تر جلوه می دهد .

 

پوشش کف و ارتباط آن با ارتفاع فضا ؛ به کار بردن کف پوشی با بافت یا پرز بلند ، سبب می شود این پوشش در چشم بیینده نزدیک تر دیده شود . همین تاثیر سبب می شود تا فاصله کف تا سقف هم کمتر به نظر آید .

 

کف پوش تیره تر از دیوارها ؛ بهتر است رنگی که برای فرش انتخاب می کنید ، رنگی ساده ، هماهنگ و تیره تر از دیوارها باشد ، چرا که فضا را گرم و صمیمی ، خانگی و دلچسب تر می کند .

 

کف پوش روشن تر از دیوارها ؛ به کار بردن رنگ روشن برای کف سبب می شود تا کف نورانی و درخشان جلوه دهد . انتخاب رنگی ساده ، هماهنگ و روشن تر از دیوارها به کامل شدن این حس کمک می کند .

 

اگر بخواهیم فضا بزرگ تر دیده شود ؛ انتخاب پوششی یک دست و با رنگی ساده ، بدون طرح و با بافتی نرم سبب می شود فضا بزرگ تر به نظر آید .

 

بنابراین اهمیت رنگ را نباید از نظر دور داشت ، زیرا رنگ فرش به عنوان یک عامل مهم تعیین کننده محدوده دید تلقی می شود . رنگ فرش باید با دقت و تأمل انتخاب شود .

 

اهمیت رنگ فرش ماشینی

بهترین رنگ فرش سال

اهمیت رنگ فرش ماشینی ،در مورد انتخاب بهترین رنگ فرش در دکوراسیون منزل بهتر است که فرش، با رنگ غالب‌تر یا رنگ تیره‌تر در طیف رنگی مورد استفاده در دکوراسیون انتخاب شود.

 

بهتر است رنگ فرش نسبت به رنگ مبلمان گرم‌تر و تیره‌تر باشد.

 

در مورد رنگ میز هم چون بر روی فرش قرار می‌گیرد بهتر است همیشه همرنگ کوسن‌های مبلمان انتخاب شود.

 

اگر تصمیم گرفتید از دو رنگ متفاوت برای فرش و مبلمان استفاده کنید باز هم باید رنگ فرش رنگ غالب و گرم‌تر و تیره‌تر باشد.

 

در مورد بافت فرش هم در مقایسه با دیگر بافت‌های کاربردی دکوراسیون مانند بافت مبلمان یا پرده، باید به این نکته اشاره کنیم که بافت فرش باید درشت‌تر از سایر بافت‌ها باشد و در واقع اولویت دیداری بافت در دکوراسیون نسبت به دیگر عناصر با فرش است.

 

بهترین رنگ فرش سال

تاثیرات روانشناسی رنگ

اهمیت رنگ فرش ماشینی ،از نظر روان شناسی تاثیرات رنگ را می توان بسته به روحیه افراد در مطابقت با خاصیت رنگ ها در کوراسیون مشاهده نمود. رنگ زرد روشن ترین رنگ بین کلیه ته رنگها است.

 

رنگ زرد: نماد روشنی و نور است و از لحاظ سمبولیک با فهم و دانایی ارتباط دارد و نشان دانش و معرفت است.

 

قرمز: رنگی است بسیار انعطاف پذیر و به حالات مختلفی در می آید. به شدت می درخشد و به آسانی تاریک و خاموش نمی گردد. رنگ قرمز سمبل حیات و زندگی است و بیان کننده ی هیجان و شورش می باشد.

 

آبی: از نظر معنویت فعال به نظر می رسد . آبی معنی ایمان را می دهد و به فضای لاینتهایی و روح اشاره دارد و بر خلاف قرمز انبساط دهنده است. اتاق به رنگ آبی به نظر بزرگتر از آنچه هست می آید. قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد و اثر آرام کننده بر سیستم اعصاب دارد. ولی استفاده دائمی از آبی باعث خستگی و افسردگی می شود.

 

تاثیرات روانشناسی رنگ فرش

در مورد انتخاب رنگ باید به نکات زیر توجه نمود :

*از رنگ ‌های مورد علاقه تان استفاده کنید، چون احساسات شما مهم است و نشان دهنده شخصیت شماست.

 

*طرح و ابعاد اتاق و رنگ وسایل به کار رفته در منزل را در نظر بگیرید.

 

*میزان نور و روشنایی منزل را مد نظر قرار دهید.

 

*برخی از بخش های تالار، چه از طریق هوا و چه در نتیجه رفت و آمدهای زیاد، در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار می گیرد. باید سعی شود این گرد و خاک در روی کفپوش با توجه به رنگ آن، بد نما و زننده به چشم نیاید.

 

*بعضی از رنگ ها می توانند این عیب را در خود پنهان کنند تا لحظه به لحظه در معرض دید قرار نگیرند. بهتر است در این قبیل جاها برای قسمت های سرو غذا و امثال آن، از طرح ها یا ترکیب های لکه لکه یا خال خال استفاده شود.

 

 *در قسمت هایی که رفت و آمد کم است و مشکل گرد و خاک بسیار کم یا احیاناً در حد صفر است، می‌توان از رنگ های روشن استفاده نمود.

 

*کفپوش محل های پر رفت و آمد باید دارای رنگ های تیره تر با بافت های مختلف و طرح‌های گوناگون باشد.

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.