1 - راهنمای خرید فرش

اول فرش بخرم یا مبل؟

فرش رنگ نقره ای جدید

اول فرش بخرم یا مبل؟

اول فرش بخرم یا مبل؟ این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی نوعروسان است که در هنگام خرید جهیزیه اول مبل بخرم یا فرش؟ فرض کنید تمامی لوازم منزل با هم ست بوده و شما تنها به دنبال خرید مبل و فرش هستید ولی این سوال برای شما به وجود می‌آید که اول فرش  بخرم یا مبل ؟ چرا که با توجه به موارد ذکر شده شما در هنگام خرید هر یک از آن‌ها بهتر است که هارمونی، هماهنگی و تضاد رنگ ها را بشناسید و با توجه به آن خریدهای خود را انجام دهید.

 

 اول فرش  بخرم یامبل ؟ وقتی این سوال برای شما به وجود آمد باید در ذهن خود رنگ‌های این دو را با هم ست کرده سپس با توجه به مدل‌های موجود چند مورد را مورد بررسی قرار دهید؛ به طور کلی برخی از افراد بر این باورند که اول باید به دنبال فرش بوده سپس مبل را خریداری نمایند! ولی برخی دیگر عکس آن را ترجیح می‌دهند.

 

اول مبل بخرم یا فرش بهتر است؟

اول فرش بخرم یا مبل؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. به طور کلی زمانی که به دنبال خرید فرش و مبل هستید بهتر است که اول از همه برای منزل مبلمان خریداری کنید سپس با توجه به این محصول، فرش خانه را انتخاب نمایید! دلیل این کار این است که شما سادگی می توانید فرش متناسب با مبل راحتی را پیدا کنید تا اینکه پس از خرید فرش به دنبال مبلمان باشید!! شاید در نگاه اول پیدا کردن فرشی که با مبل متناسب باشد سخت به نظر برسد اما این روش قابل قبول‌تر از این است که اول فرش تهیه کنید.

 

دغدغه‌ی اصلی عروس خانم‌ها برای خرید جهیزیه و یا دیگر خانم‌هایی که قصد تغییر مبل و فرش خود را دارند این است که اول فرش بخرم یا مبل ؟  یا اینکه اول مبل را بخرند و سپس فرشی با زمینه‌ای به رنگ مبل خود انتخاب کنند. بعضی‌ها عقیده دارند که اول باید فرش را خرید و سپس متناسب با رنگ زمینه‌ی فرش، پارچه‌ی مبل را انتخاب کنند زیرا به دلیل تنوع در رنگ و طرح پارچه‌های مبلی این کار راحت تر است تا بخواهیم فرش را با مبل ست کنیم. 

 

راه حل این است که ابتدا باید مبل خود را انتخاب کنید و سپس فرش متناسب با رنگ مبلتان را خریداری کنید. دلیل آن هم این است که پیدا کردن فرش با رنگی که به مبل شما بخورد خیلی راحت تر از پیدا کردن مبل با رنگ فرش است. زیرا در دنیای رنگی فرش‌ها تقریبا همه مدل فرشی با رنگ‌های مختلفی موجود می‌باشند و می‌توانید پس از خرید مبلمان خود به انتخاب فرش بپردازید اما ممکن است گاهی اوقات خرید مبل با پارچه‌ای که به زمینه‌ی فرشتان بخورد، کاری دشوار باشد.

اما حال که متوجه شدید که باید اول مبلتان را انتخاب کنید برای ست کردن مبل و فرش چند راه پیش رو دارید تا فرش و مبلمان شما به اندازه ی کافی با هم همخوانی داشته باشند و شاهد هیچ تناقضی بین آن‌ها نباشید.

 

اول فرش بخرم یا مبل؟

اول فرش بخرم یا مبل؟

هماهنگ کردن مبل و فرش بر اساس طرح

روش اول

این که اگر مبل شما دارای طرح‌های شلوغ است می‌توانید از فرشی ساده در زیر مبل خود استفاده کنید. منظور از ساده بودن فرش این است که فرشی با نقشه‌ی خلوت انتخاب کنید و یا اینکه فرش‌های تک رنگ را مد نظر قرار دهید.

روش دوم

در این روش، برخلاف روش قبلی اگر مبل شما دارای پارچه ی ساده است می‌توانید از فرش‌هایی با طرح‌های شلوغ در دکوراسیون خود بهره ببرید.

روش سوم

این است که هر دو فرش و مبل را با طرح‌های خلوت و یا ساده‌ی ساده انتخاب کنید. این روش در دکوراسیون‌های مدرن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش چهارم

هم این است که هم فرش و هم مبل را با طرح و نقشه‌های شلوغ انتخاب کنید. درست است که این روش باعث زیبایی دکوراسیون می‌شود اما بعضی از افراد هستند که از دکوراسیون‌هایی با طرح‌های شلوغ فراری‌اند و عقیده دارند که این نوع ترکیب به مرور زمان باعث دل زدگی آن‌ها می شود.

هماهنگ کردن مبل و فرش بر اساس رنگ

در هنگام انتخاب طرح مبل و فرش، باید رنگ آن‌ها را هم در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای انتخاب رنگ فرش و مبل از الگوی تک رنگ یا کروماتیک استفاده کنید؛ یعنی فرش و مبل خود را به صورت هم رنگ انتخاب کنید  یا حتی می توانید از توناژهای مختلف یک رنگ برای این الگو استفاده کنید. می‌توانید از تضاد رنگی هم برای ست کردن فرش و مبل خود استفاده کنید.  مثل ترکیب‌های سفید و مشکی بدین صورت که فرش را با زمینه‌ی روشن مثل کرم انتخاب کرده و مبل‌ها را با رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای یا مشکی ست کنید.

روش دیگری که می‌توانید در ست کردن فرش با مبل ها از آن استفاده کنید، این است که پارچه ی کوسن مبل را متناسب با طرح و رنگ فرشتان انتخاب کنید. در این صورت دیگر مهم نیست که مبل شما چه رنگی است؛ زیرا با ترکیب رنگی کوسن‌ها با فرش، به خودی خود مبل با فرش هم هماهنگ می شود. به جز کوسن می‌توانید از پاف مبل ال هم برای ست کردن با فرش بهره ببرید. بدین صورت که اگر پاف شما طرح دار است از فرش‌ها یا موکت‌هایی ساده در زیر آن استفاده کنید و برعکس. یعنی اگر پاف مبل شما ساده است، پهن کردن فرش‎هایی با طرح‌های شلوغ باعث زیبایی دکوراسیون شما می‌شود.

 

 

نکته‌ی دیگری که باید در ست کردن فرش با مبل‌ها در نظر بگیرید این است که سبک‌ها با هم هماهنگ باشند. مثلا اگر به مبل‌های سلطنتی و استیل علاقه مند هستید از فرش‌های سنتی ایرانی باید در زیر آن‌ها استفاده کنید. و یا اگر دکوراسیون‌های مدرن را می پسندید و می‌خواهید از مبل‌های کلاسیک و مدرن یا مبل‌های راحتی در منزل خود استفاده کنید باید از موکت یا فرش‌هایی با طرح‌های مدرن هم بهره ببرید. اما می‌توانید به این اصول هم پایبند نباشید و از ترکیب این دو روش استفاده کنید.

در پایان باید این نکته را هم در نظر بگیرید که برای خلق یک دکوراسیون زیبا علاوه بر ست کردن فرش و مبل باید دیگر وسایل منزل مثل پرده ها را نیز در نظر بگیرید تا هماهنگی‌های لازم در طرح‌ها و رنگ‌های آن‌ها برقرار شود.

 

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.