1 - راهنمای خرید فرش

برای عید چه فرشی بخریم؟

از کجا فرش ماشینی ارزان بخریم؟

برای عید چه فرشی بخریم؟

برای عید چه فرشی بخرم؟  با نزدیک شدن به نوروز و سال جدید، همه به تکاپو افتاده و دوست دارند دستی به سر و روی خانه خود بکشند. معمولاً اولین قدم، همان رسم دیرینه خانه تکانی است که از زمان‌های قدیم بین مردم رواج داشته اما بعد از آن نوبت به نو کردن خانه و وسایل آن می‌رسد.

 

 افراد زیادی با شروع سال جدید دوست دارند بعضی از وسایل دکوراسیون خود از جمله مبلمان، پرده‌ها، فرش و … را نو کنند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که بعضی از اجزای اصلی و مهم دکوراسیون دوام خوبی دارند و سال‌ها عمر می‌کنند و از طرفی هزینه‌های زیاد شروع سال نو، اجازه تعویض هر ساله این وسایل را نمی‌دهد پس لازم است خریدی درست و هوشمندانه داشته باشید.

 

قیمت فرش هفتصد شانه

۴ نکته مهم در انتخاب فرش با توجه به دکوراسیون

۱-یکی از خصوصیات خوب فرش ماشینی را می‌توان، تنوع رنگ‌بندی در آن دانست که برای زیبایی بیشتر باید هماهنگ با رنگ اصلی دکوراسیون انتخاب شود. پس برای انتخاب رنگ فرش، به رنگ سایر اجزای دکوراسیون مانند مبل‌ها، پرده، دیوار و … توجه کنید و همین‌طور سبک دکوراسیون خود را مد نظر داشته باشید.

 

۲-خود را محدود به کلیشه‌ها نکنید! مثلاً انتخاب فرش سنتی لاکی رنگ تنها مختص دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک نیست، بلکه در انواع دکوراسیون‌های مدرن و مینیمالیست و … نیز کاربرد دارد.

 

۳-بعد از رنگ، باید ابعاد فرش را بررسی کنید. اینکه چقدر فضا دارید، فضای شما مستطیل است یا مربع و … بعد با توجه به این معیارها ابعاد مناسب فرش را انتخاب کنید.

 

۴-ویژگی‌های فضایی که می‌خواهید برای آن فرش بخرید، نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب فرش دارند. مثلاً برای اتاق پذیرایی ظرافت و زیبایی الویت دارد پس انتخاب فرش ۱۲۰۰ شانه و یا فرش ۱۵۰۰ شانه را در نظر داشته باشید در حالی که فرش اتاق کودک باید لطیف و با کیفیت‌تر باشد که خب نمونه‌ای از فرش فانتزی با تولید فرش اختصاصی کودک این نیاز را برطرف کرده است.

 

بهترین الیاف فرش کاشان

کدام فرش ماشینی برای کدام فضا؟

بعد از انتخاب نمای ظاهری فرش، نوبت به ویژگی‌های اصلی‌تری می‌رسد که در دوام فرش تأثیرگذار است. فرش ماشینی کلاسیک از نظر شانه و تراکم در انواع مختلف ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه تولید می‌شود. این تفاوت در میزان شانه و تراکم؛ هر کدام از این فرش‌ها را با ویژگی‌هایی منحصر به فرد برای فضایی از دکوراسیون، مناسب کرده است.

 

فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه به دلیل تراکم بالا از ظرافت و زیبایی بیشتری برخوردارند و شباهت زیادی به فرش‌های دستباف دارند که طبیعتاً انتخاب این فرش برای فضای رسمی و شیک مانند اتاق پذیرایی مناسب‌تر است.

 

فرش ۱۰۰۰ شانه یکی دیگر از فرش‌های ظریف است که ظرافت آن به فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه نمی‌رسد اما با این وجود همچنان از نظر زیبایی شبیه به فرش دستباف است و برای اتاق پذیرایی و نشیمن انتخاب مناسبی می‌باشد.

 

فرش ۷۰۰ شانه به دلیل تراکم پایین، ضخیم‌تر از دیگر فرش‌ها است و قطعاً به ظرافت فرش‌های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه نیست که به همین دلیل این فرش برای استفاده در اتاق خواب، آشپزخانه و … انتخاب مناسب‌تری است از طرفی فرش ۷۰۰ شانه در برابر پاخوردگی مقاومت بالایی دارد و از آنجایی که ضخامت آن بیشتر است احساس گرمی و راحتی بیشتری به شما می‌دهد.

 

بهترین فرش ماشینی

 

نگران زمان و بودجه خرید فرش نباشید

چیزی که در مورد خرید وسایل خانه از جمله فرش، نگران‌کننده است قیمت بالای آن‌هاست خصوصاً نزدیک عید که هزینه‌های دیگری نیز به مخارج اضافه می‌شود. اما راه کارهایی برای کاهش بیشتر هزینه‌ها در خرید فرش ماشینی وجود دارد.

 

ابتدا باید بدانید که در فرش ماشینی کلاسیک هرچه میزان شانه و تراکم افزایش یابد، فرش شما کیفیت بالاتری خواهد داشت و قیمت آن نیز بیشتر می‌شود یعنی فرش ۱۵۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه جز گران‌ترین فرش‌های ماشینی کلاسیک و در عوض فرش ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه، ارزان‌تر هستند.

 

اگر کمی سلیقه خود را تغییر دهیم با انتخاب فرش ۱۰۰۰ شانه به جای فرش ۱۵۰۰ شانه تا حد زیادی صرفه‌جویی کرده‌ایم.

 

 

فرش

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.