1 - راهنمای خرید فرش

بهترین تراکم فرش ماشینی

فرش خاطره کویر

بهترین تراکم فرش ماشینی

بهترین تراکم فرش ماشینی  ،فرش یکی از ارکان جدا نشدنی منزل است که بدون حضور آن دکوراسیون ناقص است. خب اینکه فرشی انتخاب کنیم که تا چندین سال برای ما بماند و عمر کند و زیبایی خودش راحفظ می کند باید از اولویت هایمان باشد و دقت زیادی داشته باشیم. هنگام خرید فرش نکاتی هست که نباید از آن ها غافل بشیم و از نظرمون دور بماند؛ یکی از مهم ترین این مسایل توجه به تراکم فرش است.

در واقع این تراکم فرش هست که کیفیت و دوام فرش را مشخص میکند. اگه فرش تراکم بالایی داشته باشه یک نوع تضمین هست برای دوام و کیفیت. البته باید حواسمان باشد که به غیر از در نظر گرفتن شانه و تراکم فرش از مسائل دیگه غافل نشیم. مثلا فرشی انتخاب نکنیم که تراکم بالایی داشته باشه اما مدلش با وسایل منزلمون هماهنگی نداشته باشد.

 

 

بهترین تراکم فرش

تراکم فرش ماشینی

حال بهترین تراکم فرش را از بین فرش ها با شانه‌ها و تراکم‌های مختلف بررسی خواهیم کرد تا شما با آگاهی از ویژگی‌ها و با توجه به قیمتی که برای فرش در نظر گرفته‌اید بهترین انتخاب را داشته باشید. برحسب آنچه گفتیم هرچه فرش شانه بالاتری داشته باشد ، ظریف‌تر و زیباتر است و هرچه تراکم بالاتری داشته باشد ، محکم‌تر و جذاب‌تر می‌باشد پس بهترین تراکم فرش ماشینی به‌نوعی می‌تواند بالاترین تراکم باشد اما این نباید باعث شود که ارزش و ویژگی‌های سایر فرش‌های ماشینی با شانه‌ها و تراکم‌های پایین‌تر را نادیده بگیرید.

 

در کنار همه اینها باید بدانید که تراکم‌های عرضی و طولی گره‌ها و بالا بودن آنها بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر فرش شما دارد اما جز تراکم فرش ماشینی که هم زیبایی را می‌سازد و هم دوام را ، جنس نخ و مواد به‌کاررفته در یک فرش ماشینی نیز در دوام ، کیفیت و استحکام آن بسیار مهم است و حتی از تراکم فرش ماشینی پیشی می‌گیرد پس نمی‌توان صد در صد به تراکم فرش و بالا بودنش اکتفا کرد و باید مواد اولیه فرش ماشینی را نیز بررسی نمود.

 

بهترین تراکم فرش ماشینی

خصوصیات بهترین و بالاترین تراکم فرش ماشینی

بالاترین تراکم فرش ماشینی برای شما زیبایی و جذابیتی خواهد ساخت که نگاه از آن نمی‌توانید بگیرید ؛ تراکم فرش ماشینی ۳۶۰۰ بالاترین تراکم است که باعث می‌شود فرشی نرم ، ریزبافت ، لطیف و دیدنی خلق شود که البته ضخامت آن نسبت به فرش‌هایی با شانه کمتر ، پایین‌تر است! بله درست متوجه شدید هرچه شانه فرش کمتر باشد فرش ضخیم‌تر است. یعنی فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ از فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ ضخیم‌تر است.

 

 

فرش

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.