1 - راهنمای خرید فرش

بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک

فرش کاشان

بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک

بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک ،به میزانی که شهرها پرجمعیت تر می شوند و قدرت خرید مردم کاهش می یابد، خانه ها کوچک و کوچک تر می شوند.

­­­­ هر چند این پدیده در کلان شهرها پررنگ تر است اما با توجه به شرایط اقتصادی این روزها، خانه های نقلی و کوچکِ شهرهای کوچک هم در حال افزایش است. از این رو، درست است که انسان ها به ناچار باید در خانه های کوچک تری زندگی کنند اما کمتر کسی هست که تمایلی به خانه بزرگ تر و دل بازتر نداشته باشد. اما چگونه می توان این موضوع را مدیریت کرد؟ چگونه می توان منزل جمع و جور خود را بزرگ تر و دلبازتر نشان داد؟

پاسخ ما این است که:

«در انتخاب طرح و رنگ فرش دقت زیادی به خرج دهید»

 

اهمیت رنگ فرش در خانه های نقلی و آپارتمانی

چرا رنگ فرش به خصوص در خانه های آپارتمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ هنگام فرش کردن منازل نقلی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ همانطور که گفتیم انسان ها ذاتاً کمال طلب بوده و دائماً به دنبال دسترسی به سطوح بالاتری از داشته های خود هستند. آنها تمایل دارند که در آینده خانه بزرگ تری داشته باشند، ماشین خود را ارتقاء دهند، پیشرفت شغلی داشته باشند و … . اما اگر امکان زندگی در خانه ای بزرگ برای آنها فراهم نباشد چه؟ آیا راه حلی برای این مسئله وجود دارد؟

ما معتقدیم که با انتخاب فرش مناسب می توانید خانه نقلی خود را به یک محیط جذاب و دلنشین تبدیل کنید. برای این کار فقط کافی است که هنگام خرید به رنگ فرش خود توجه کنید. حتماً سوال می کنید که «برای خانه نقلی من چه رنگ فرشی مناسب است؟»

پاسخ ما روشن است: «فرش های رنگ روشن». رنگ های روشن در مقابل رنگ های تیره قرار دارند. رنگ های روشن باعث می شوند که محیط شما بزرگ تر به نظر برسد در حالی که رنگ های تیره محیط و خانه شما را جمع و جورتر نشان می دهند. بهترین رنگ فرش برای منازل آپارتمانی رنگ سفید، کرم، طلایی، سبز و فیلی هستند. به هیچ وجه برای این محیط ها رنگ های تیره مثل سرمه ای و آبی نفتی را خریداری نکنید.

 

چه سایز فرشی برای دکوراسیون خانه های کوچک مناسب است؟

علاوه بر رنگ، سایز فرش هم در بزرگ جلوه دادن خانه موثر است. این که بهتر است تمام فضای چنین منازلی را فرش کنید یا مقداری از فضا را خالی بگذارید؟

برای آن که خانه خود را بزرگ تر نشان دهید هیچگاه تمام پذیرایی خود را فرش نکنید. همیشه بین فرش و دیوارهای پذیرایی فاصله بیندازید. با این کار باعث می شود که مساحت پذیرایی شما به راحتی توسط چشم قابل محاسبه نباشد. از این رو محیط شما بزرگ تر جلوه می کند. همچنین، اگر زیر فرش شما سرامیک رنگ روشن یا پارکت باشد فوق العاده است. یادتان باشید که برای این مکان ها هیچگاه از موکت رنگ تیره برای زیر فرش استفاده نکنید. پس به یاد داشته باشید که بهترین رنگ فرش برای پذیرایی خانه های نقلی شما فرش های رنگ روشن است.

 

چنان چه قصد دارید اتاق خواب کوچکی را فرش کنید، باز هم همین نکات را رعایت کنید. بعضاً می توانید از چند تکه فرش برای پوشاندن محیط استفاده کنید. مثلاً برای پای تخت خواب و اطراف آن می توانید از چند قطعه فرش چهل تکه ماشینی کوچک استفاده کنید. فرش های چهل تکه ملکشاه نوآوری جدید این شرکت هستند که می توانند جذابیت اتاق خواب شما را دو چندان کنند. برای این مکان ها فرش های کلاژی که از تکه های کوچکتر (مثلاً قطعات ۲۵ سانتی متر مربع) تشکیل شده باشند بهتر است.

 

انواع مدل و طرح فرش برای خانه های نقلی

با مشاهده تصاویر زیر می توانید تصوری از چگونگی دکور کردن یک منزل کوچک بدست بیاورید. توجه داشته باشید که خرید فرش چهل تکه ماشینی بافتی و کلاریس ملک شاه می توانند گزینه بسیار خوبی برای خانه های شما باشند.

 

نکات دیگری که باید به آنها توجه کنید

فرش های خلوت بهتر هستند: علاوه بر رنگ و سایز فرش، باید به خلوت یا شلوغ بودن فرش هم توجه کنید. هر چقدر که فرش خلوت تر باشد باعث می شود که محیط بزرگ تر به نظر برسد. با این حساب، بهتر است که از فرش های افشان کاشان برای فرش کردن خانه های نقلی آپارتمانی استفاده نکنید. با مراجعه به سایت فرش تندیس خاطره کاشان می توانید از انواع فرش های قابل استفاده در این مکان ها دیدن کنید.

 

به نسبت مبل و فرش توجه کنید: چنان چه خانه شما خیلی کوچک است وسایل خود نظیر مبل را روش فرش قرار ندهید. سعی کنید که میان پایه های مبل و فرش شما حداقل ۲۰ سانتی متر فاصله باشد. این فاصله باعث می شود که محیط شما کوچک به نظر نرسد. اما چنان چه محیط شما چندان هم کوچک نیست، گذاشتن مقداری از مبل روی فرش مشکلی ایجاد نمی کند.

 

تضاد رنگ را جدی بگیرید:چنان چه تمامی رنگ های به کار رفته در دکوراسیون پذیرایی یا اتاق خواب شما یکی باشد فضا جمع و جورتر و کوچک تر به نظر می رسد. سعی کنید که در دکوراسیون خود از تضاد تاریکی و روشنی مثل سیاه و سفید، از تضاد سرد و گرم مثل زرد و ارغوانی، آبی و نارنجی، سبز و قرمز، تضاد همزمان و تضاد اشباع استفاده کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.