1 - راهنمای خرید فرش, 5 - دکوراسیون فرش, 6 - فرش

بهترین فرش برای دکوراسیون مدرن

قیمت فرش 700شانه بدون پرز وحساسیت

بهترین فرش برای دکوراسیون مدرن

بهترین فرش برای دکوراسیون مدرن ،فرش و قالی، در دکوراسیون خانه، به خصوص در خانه ما ایرانی ها حرف اول را می زند. اما انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست. باید بدانید فرشی که می خرید را کجا و چگونه پهن کنید .همچنین طرح ‌ها و نقش‌ و نگار فرش‌ ها و گلیم ‌ها آنقدر چشم‌نواز هستند که معمولا با نگاه کردن به آنها از توجه به رنگ فرش غافل می‌شویم. حال آن‌ که توجه به رنگ زمینه‌ فرش به‌ ما کمک می‌کند که آن‌ را بهتر و راحت‌ تر با دکوراسیون مدرن خانه‌ خود هماهنگ کنیم.

 

به ‌طور مثال اگر زمینه‌ فرش شما آبی‌ است حتی اگر نقش و نگار آن با رنگ‌ های طلایی و زرد و نارنجی ترکیب شده باشد بهتر است در دکوراسیون اتاق از عناصر آبی رنگ استفاده کنید.

 

 

بهترین فرش برای دکوراسیون مدرن

 

طیف رنگی در دکوراسیون

اگر طیف ‌های رنگی مختلف را برای این‌ کار در نظر بگیرید دکوراسیون شما از یکنواختی بیرون می آید و هارمونی خوبی ایجاد می‌ کند و یا اگر زمینه‌‌‌ فرش شما رنگی روشن دارد می‌توانید آن‌ را برای رنگ دیوارها، کاغذدیواری و یا پرده ‌ها نیز استفاده کنید.

 

به ‌طور کلی استفاده از رنگ زمینه‌ فرش و گلیم در دیگر عناصر منزل باعث می‌شود که جلوه‌ آن بیشتر شود.

 

در تصویر روبرو زمینه‌ فرش نقره ای ا‌ست. دکوراسیون این سالن با دیوارها و کفپوش کرم-استخوانی هماهنگی بی‌نظیری با فرش دارد.

 

همچنین مبلمانی که در مرکز تصویر مشاهده می‌کنید به رنگ مشکی هستند. به ‌همین دلیل رنگ آبی نقره ای زمینه‌ فرش به سرعت توجه هر کسی را به‌خود جلب می‌کند.

 

 

فرش ایرانی در دکوراسیون مدرن

۱-برای تعیین اندازه فرش، عرض و طول فضای خود را اندازه گیری کرده و به اندازه ۱ تا ۲ متر بگذارید از گوشه ها فضا خالی باشد و فرش تمام کف را نپوشاند. استفاده از فرشی که بین ۱ تا ۲ متر کوچک‌تر از مساحت اتاق شما باشد، باعث می شود فضای شما احساس بازتر و متعادل تر را منتقل کند.

 

۲-در انتخاب نوع و طرح فرش نیز دقت کنید. فرش های ایرانی ماشینی  یقیناً هم از نظر کیفیت و هم زیبایی نسبت به فرش های خارجی در اولویت قرار دارند. در مورد طرح نیز باید بگوییم هر شهر ایران طرح و الگوی خاص خود را دارند، ولی اگر فرش را روی زمین می اندازید، به طرح های پیچیده فکر کنید و یا اگر فرش را بر روی دیوار آویزان می کنید، طرح فرش را ساده انتخاب کنید.

 

۳-اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ کردن دیوار را دارید، فرش خود را متضاد از آن انتخاب کنید. برای مثال، اگر فرش دارای طرح های پیچیده است، کاغذ دیواری یا رنگ دیوار را به رنگ ساده و بدون طرح انتخاب کنید. اگر هم رنگ فرش قرمز است، بهتر است رنگ دیوار آبی روشن، کرمی و یا هر رنگ متضاد یا خنثی دیگری باشد.

 

دکوراسیون فرش اتاق نشیمن

فرش ایرانی در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن جایی است که اعضای خانواده و مهمانان دور هم جمع می‌شوند و به گفتگو و فعالیت‌های روزمره می‌پردازند. از این رو چیدمان اتاق نشمین در خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. خوشبختانه چه اتاق نشمین شما بزرگ و چه کوچک باشد، فرش ایرانی را می‌توانید در اندازه های مختلف استفاده کنید.

 

بهتر است سرتاسر کف را با فرش نپوشانید و قسمت بیشتری از موکت یا کفپوش خانه را به نمایش بگذارید. در اتاق نشیمن بزرگ، مانند تصویر زیر، می‌توانید مبل‌ها را دور فرش و روی کفپوش بچینید. به طوری که هیچ قسمتی از فرش زیر مبل نباشد. و یا تنها قسمت کوچکی از فرش زیر مبل قرار گیرد.

 

 

فرش برای دکوراسیون منزل

 

 

نکاتی که باید در رابطه با دکوراسیون فرش در خانه‌های مدرن به آن‌ها توجه کنید

۱-برای دکوراسیون فرش در خانه‌های مدرن، در ابتدا برای تعیین اینکه چه سایز فرشی خریداری کنید، باید عرض و طول اتاق خود را اندازه بگیرید و سپس از هر طرف نیم تا یک متر کم کنید.استفاده از فرشی که بین نیم تا یک متر کوچک‌تر از مساحت باشد، باعث به وجود آمدن حس دلبازی در فضا می‌شود.

 

۲-در قسمت‌های نشیمنگاه، مطمئن شوید که حداقل دو پایه‌ جلویی صندلی یا مبل‌هایتان روی فرش شما نشسته باشد، این کار باعث هماهنگی بیشتر مبلمان و فرش با یکدیگر می‌شود.

 

۳-استفاده از انواع فرش مدرن، در زیر یا کنار تخت، از گزینه‌های عالی‌ هستند که می‌توانید برای دکوراسیون خود انتخاب کنید، فقط مطمئن شوید که عرض فرش حداقل نیم متر بیشتر از عرض تخت باشد، در غیر این صورت فرش به طور نامتناسبی کوچک به نظر می‌رسد.

 

در آخر باید بگوییم که هیچ قانونی در مقابل علاقه و سلیقه شما الویت ندارد و تمام نکات گفته شده تنها کمک کننده هستند. بنابراین اگر با چیدمانی متضاد با نکات گفته شده، حال بهتری در خانه دارید، بهتر است از قانون‌شکنی پیروی کنید و در چیدمان جسارت داشته باشید.

 

جهت خرید و سفارش فرش ماشینی از درب کارخانه و مشاوره رایگان با کارشناسان فروش شرکت تندیس خاطره کاشان با شماره زیر تماس بگیرید.

 

فرش

, , , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.