1 - راهنمای خرید فرش, 6 - فرش, مقالات

بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟

فرش تندیس خاطره کویرکاشان

بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟

بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟همانطور که در مقالات قبلی گفته شد اولین ریشه ها بر تار و پود قالی در شهر کاشان زده شد و بعد از آن ، در دهه ۵۰ اولین فرش ماشینی در شهرستان کاشان تولید و عرضه گردید . بعد از تولید اولین فرش ها ، تحولی عظیم در صنعت فرش به وجود آمد و افراد زیادی به تاسیس مراکزی جهت تولید و عرضه فرش در کاشان پرداختند .

 

با سابقه چندین و چند ساله شهر کاشان در تولید فرش ماشینی باکیفیت و درجه یک ، امروزه نام فرش ماشینی کاشان نه تنها در کشور بلکه در کل جهان افتخاری برای کشور عزیزمان ایران است .

 

همانطور که گفته شد ، کارخانجات فرش ماشینی در اکثر شهرهای کشور در حال فعالیت هستند ولی بسته به امکانات در برخی شهرهای کشور از کثرت بیشتری برخوردار است که می‌توان کاشان را بعنوان پایتخت فرش ماشینی ایران نام برد . در این شهر بیش از ۲۰۰۰ واحد در امر تولید و تکمیل فرش ماشینی وجود دارد.

 

بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟

 

شهرهای تولید کننده فرش در ایران

بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟شهر‌های زیادی وارد حوزه تولید فرش شده‌اند. کاشان، مشهد، یزد، اصفهان، کرمان و شیراز از جمله اصلی‌ترین شهرهای فعال در حوزه تولید فرش هستند. بسیاری از کاربران این سؤال برایشان پیش خواهد آمد آیا اصلاً شهر تولیدکننده فرش مهم است؟ در پاسخ باید بگوییم بله مهم است اما لزوماً فرش‌های یک شهر همیشه بهترین نخواهند بود.

 

برای نمونه شهر کاشان در زمینه تولید و طراحی انواع فرش‌های ماشینی بسیار فعال است. ۷۰ درصد از تولید کنندگان و کارخانه‌های فرش ماشینی کشور در حال حاضر در شهر آران و بیدگل و کاشان قرار دارد.

 

جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات مربوط به این صنعت در شرکت‌ها و برندهای فعال در این شهر به کار گرفته می‌شوند. تفاوت نیز در همین جا است. استفاده از فناوری‌های جدید در شرکت‌های کاشان به‌دلیل رقابت شدید میان آن‌ها، به تولید فرش با بالاترین کیفیت ممکن منجر شده است.

 

فرش ماشینی کاشان

 

مواد اولیه فرش ماشینی با کیفیت

بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟ در هر محصولی درصد عمده ای از میزان کیفیت یک محصول به مواد اولیه آن برمی گردد. هر چه مواد اولیه با کیفیت تر و مرغوب تر باشد، محصول ما هم دارای کیفیت بالاتری خواهد بود. فرش هم به همین ترتیب است و مواد اولیه که عموما نخ فرش هستند، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و مرغوبیت آن خواهند داشت.

 

بافت فرش ماشینی به گونه ای است که ۷۰ درصد از حجم آن را نخ خاب تشکیل می دهد و ۳۰ درصد بقیه را نخ تار و پود در بر می گیرند.

 

مواد اولیه فرش های ماشینی عموما وارداتی هستند و درصد کمی از فرش هایی که تولید می شوند با نخ های تولید داخل هستند.

 

با توجه به مطلبی که گفتیم کیفیت مواد اولیه فرش با بررسی نخ خاب آن صورت می گیرد. پس هر چه نخ خاب باکیفیت تر و مرغوب تر باشد، در نتیجه فرش ماشینی با کیفیت تری خواهیم داشت.

 

در حال حاضر بهترین فرش ماشینی از نظر کیفیت با نخ اکریلیک هیت ست از شرکت تندیس خاطره بافته می شود. طبیعتا قیمت فرش ماشینی بافته شده با الیاف اکریلیک نسبت به دیگر فرش های ماشینی با کیفیت های متفاوت گرانتر خواهد بود.

 

همچنین در نخ تار و پود فرش های با نخ اکریلیک هیت ست، از الیاف پلی استر و پنبه استفاده می شود. پلی استر از دوام و استحکام خوبی برخوردار است و می تواند سبب افزایش مقاومت فرش ماشینی شود.

 

فرش ماشینی با کیفیت

 

مقایسه فرش کاشان و مشهد:

دو شهر کاشان و مشهد، دو شهری هستند که در ایران بیشترین میزان تولید فرش ماشینی را به خود اختصاص داده‌اند، همان‌طور که باید حدس زد تا زمانی که کیفیت محصولی خوب نباشد، فروش آن زیاد نخواهد بود پس می‌توان این نتیجه را گرفت که این دو شهر نیز مرغوب‌ترین و بهترین فرش‌ها را در ایران تولید می‌کنند.

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.