1 - راهنمای خرید فرش

بهترین مارک فرش ماشینی ایران

فرش ماشینی ارزان

بهترین مارک فرش ماشینی ایران

بهترین مارک فرش ماشینی ایران ، یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید فرش ماشینی از آن آگاه باشید، آشنایی با انواع فرش‌های ماشینی موجود در بازار است. فرش‌های ماشینی را می‌توان از لحاظ جنس الیافی که از آن تولید می‌شوند در چهار دسته عمده طبقه بندی کرد که عبارتند از فرش‌های ماشینی پشمی، فرش‌های ماشینی اکریلیک، فرش‌های ماشینی پلی استر و فرش‌های ماشینی پلی پروپیلن در ادامه به بررسی این الیاف و مقایسه آن‌ها با هم می‌پردازم.

 

بهترین مارک فرش

شانه فرش

بهترین مارک فرش ماشینی ایران میتوانند انواع فرش ها باشند. فرش های ۱۵۰۰ شانه اگرچه در حال حاضر گرانترین فرش بازار است، اما به خاطر خاب فرش (ضخامت کم آن) بیشتر برای جاهایی پیشنهاد می شود که اولاً کم رفت و آمد است و دوماً بر روی آنها نشست و برخاستی نمی شود.

فرش های ۱۲۰۰ شانه نیز به دلیل خاب کم پیشنهاد می شود برای جاهایی که نشست و برخاست بر روی مبلمان انجام می شود، توصیه می گردد، لذا استفاده از فرش های ۱۵۰۰ و ۱۲۰۰ بیشتر در سالن های پذیرایی توصیه می گردد.

فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه علاوه بر ظرافت و تراکم بافت بالا، دارای خاب بیشتری نسبت به فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه است. از این گونه فرش ها هم برای سالن پذیرایی و هم برای جاهایی که روی فرش نشست و برخاست می کنند، می توان استفاده کرد.

 

بهترین فرش ماشینی ایران چیست؟

 

بهترین فرش ماشینی از نظر تعداد شانه و تراکم

به نظر شما بهترین فرش ماشینی از نظر تعداد شانه و تراکم چیست؟ کدام فرش ماشینی در این زمینه برترین فرش محسوب می شود؟

 

تعداد شانه و تراکم یکی از مهم ترین مولفه ها برای تعیین مرغوبیت و کیفیت فرش است. در واقع هرچه فرش ماشینی دارای مرغوبیت بیشتری باشد، تعداد شانه و تراکم بیشتری است. مثلا فرش ۱۲۰۰ شانه از فرش ۷۰۰ شانه مرغوب تر است و به همین خاطر اگر دقت کرده باشید قیمت آن بیشتر است.

 

فرش ماشینی

فرش ۱۵۰۰شانه

باید گفت که با اختلاف زیاد، فرش ۱۵۰۰ شانه به عنوان جدیدترین و بهترین فرش از نظر تعداد شانه و تراکم به شمار می رود.

 

فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ با استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا در صنعت قالیبافی به تولید می رسد و در حال حاضر تراکمی مشابه تراکم فرش های دستباف رجشمار بالای ۱۰۰ می باشد که در شهرهای قم، اراک و از همه مهمتر تبریز بافته می شوند.

 

بنابراین فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ به خاطر نزدیکی و رقابت با فرش های دستباف، می تواند به عنوان بهترین گزینه فرش ماشینی به شمار برود.

 

بهترین فرش ماشینی از نظر تعداد شانه و تراکم

 

بهترین برندهای فرش ماشینی

از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که در انتخاب یک فرش ماشینی خوب باید به آن دقت کرد، برند و شرکت تولید کننده آن است.

 

 در انتخاب بهترین مواد اولیه از جمله نخ از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. از جدیدترین دستگاه‌های بافندگی و فناوری‌ها برای بافت فرش استفاده می‌کند.

 

این موضوع باعث می‌شود که در درجه اول کیفیت فرش افزایش و از طرفی هم میزان نقص در ساختار فرش کاهش یابد. در ادامه به معرفی چند مورد از خوش‌ نام‌ترین شرکت‌های تولید کننده فرش در شهرهای مختلف ایران می‌پردازیم.

 

بهترین برندهای فرش ماشینی

 

شهرهای تولید کننده فرش در ایران

شهر‌های زیادی وارد حوزه تولید فرش شده‌اند. کاشان، مشهد، یزد، اصفهان، کرمان و شیراز از جمله اصلی‌ترین شهرهای فعال در حوزه تولید فرش هستند. بسیاری از کاربران این سؤال برایشان پیش خواهد آمد آیا اصلاً شهر تولیدکننده فرش مهم است؟  در پاسخ باید بگوییم بله مهم است اما لزوماً فرش‌های یک شهر همیشه بهترین نخواهند بود. برای نمونه شهر کاشان در زمینه تولید و طراحی انواع فرش‌های ماشینی بسیار فعال است.

 

 

فرش کاشان

۷۰ درصد از تولید کنندگان و کارخانه‌های فرش ماشینی کشور در حال حاضر در شهر آران و بیدگل و کاشان قرار دارد. جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات مربوط به این صنعت در شرکت‌ها و برندهای فعال در این شهر به کار گرفته می‌شوند. تفاوت نیز در همین جا است. استفاده از فناوری‌های جدید در شرکت‌های کاشان به‌دلیل رقابت شدید میان آن‌ها، به تولید فرش با بالاترین کیفیت ممکن منجر شده است.

 

 

فرش کاشان

 

نکته پایانی

امیدوارم با مطالعه این مطلب بتوانید با دید بازتری به فروشگاه های فرش مراجعه کنید و آگاهانه فرش مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر بازهم سوال یا نکته مبهمی در ذهن دارید می توانید سوال خود را در قسمت نظرات مطرح نمایید. همچنین با ثبت نام در سایت میتوانید از مشاوره تلفنی رایگان همکاران من در سایت تندیس خاطره استفاده کنید.

 

مشاوره و خرید فرش ماشینی

کارشناسان شرکت فرش تندیس خاطره کاشان همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند، لذا از بیان سوالات و نظرات خود کوتاهی نفرمایید. اگر سوالی در مورد خرید بهترین فرش ماشینی دارید آن را با ما در میان بگذارید و  همچینین جهت سفارش محصول با شماره زیر تماس بگیرید.

 

 

 

فرش

 

, , , , , , , , , , ,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.