1 - راهنمای خرید فرش

تست فرش های آکرلیک

فرش

تست فرش های آکرلیک

تست فرش  های اکرلیک  ،نخ های اکریلیک در شرکت فرش تندیس خاطره کاشان در آزمایشگاه این شرکت از چندین جهت مورد برسی قرار می گیرند و پس از کنترل کیفیت جهت بافت فرش به قسمت تولید فرش ارسال می گردد . 

فرش های بافته شده با الیاف اکریلیک مرغوب مشخصه هایی برای شناسایی دارند که عموم مردم نیز می تواند از اصالت و مرغوبیت آن تا حدود زیادی مطلع شوند .

نکته ای که ما را ترغیب به نوشتن این مطلب نموده سوالات وابهامات خریداران و همکاران محترم می باشد.

فرش اکرلیک

فرش های اکریلیک مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت های غیر مستقیم دارند به طوری اگر اتوی داغی را روی آنها قرار دهید هیچ گونه تغییر شکلی نمیدهند . براق نمی شود ، رنگ ها به اتو نمی چسبد ، سوراخ نمی شود.

از آنجا که پیش از این مقالاتی در زمینه تست اتوی داغ بر روی فرش ماشینی داده شده بود بسیاری از خریداران فرش ماشینی در فروشگاه ها از فروشنده می پرسند که فرش که انتخاب کرده اند در برابر حرارت مقاومت دارد یا خیر .

فروشنده نیز فندکی را روشن می کند و با سرعت از روی فرش رد می کند . با اینگونه رد کردن  فندک حتی اگر از روی دست خود هم رد کنید سوزشی احساس نخواهید کرد .

توجه داشته باشید  اگر نیاز می بینید که فرش را با حرارت تست کنید این حرارت باید توسط اتوی داغ ایجاد شود .اتوی داغ را به ارامی  روی سطح فرش حرکت دهید . هر گونه تغییر شکل نخ ،سوختگی نخ و یا تغییر رنگ فرش نشان از عدم اصالت اکریلیک دارد و یا فرش به اصطلاح درصد دارد است .

از کجا فرش ماشینی ارزان بخریم؟

فرش درصد دار چیست؟

نخی که در فرش ماشینی استفاده می شود از تنیده شدن چند تار نخ باریک تر به هم یه لای نخ ضخیم تر ایجاد می شود اگر از تنیده شدن ۱ تا ۲ لای نخ پلی استرهمراه با نخ اکریلیک ۱ نخ ضخیم تر ایجاد شود به این گونه فرش ها کریستال یا درصد دار گفته می شود. 

نوع دیگر فرش های درصد دار 

در تولید فرش ماشینی از ۵ تا ۱۰ رنگ نخ در بافت فرش ماشینی استفاده می شود . اگر در فرشی تعدادی از این رنگها اکریلیک و تعدادی پلی استر باشد به این گونه فرش ها نیز درصد دار گفته می شود.

فرش ماشینی ارزان

معایب فرشهای درصد دار چیست؟

اگر فرشی که خریداری کرده اید درصد دار باشد

  • مشاهده می کنید که نرمی فرش نسبت به نمونه ۱۰۰٪ اکریلیک بسیار کمتر است .

 

  • پس از مدتی که از فرش استفاده میکنید مشاهده می کنید قسمتی از فرش پرزهای ریز سفیدی به خود گرفته که جدا کردن آنها نیز امکان پذیر نیست.

 

  • پس از مدتی پا خور شدن فرش شاهد هستید که قسمتی از فرش سفت شده است  و ارتفاع نخ آن کمتر از زمانی است که خرید کرده اید.

 

  • پس از شستشوی فرش های پلی استر و ابریشم گونه تغییرات رنگی بسیاری را در این گونه از فرش ها شاهد خواهید بود.

 

, , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.