1 - راهنمای خرید فرش

تفاوت فرش ابریشم و پشم

قیمت فرش ترک

تفاوت فرش ابریشم و پشم

تفاوت فرش ابریشم و پشم ، ابریشم قطعاً از پشم نازک تر است. این به صنعتگر اجازه می دهد تا الگوهای پیچیده تر و دقیق تری را در فرش ببافد. ناگفته نماند که ساخت فرش های ابریشمی بسیار دشوارتر است. بافندگی دست در حال حاضر یک مهارت پیچیده است و استفاده از مواد فوق العاده خوب نیاز به تخصص بالایی دارد. علاوه بر این ، تهیه ابریشم بسیار گرانتر از پشم با کیفیت بالا است ، بنابراین ابریشم کمتر در فرش های با کیفیت پایین استفاده می شود.

 

با توجه به هزینه بالای مصالح ، همانطور که می توان انتظار داشت ، فرش های ابریشمی معمولاً گرانتر از فرش های پشمی هستند ، اما هزینه های کار و مواد تنها عواملی نیستند که در ارزیابی فرش نقش دارند. هنگام انتخاب مواد مورد استفاده برای ساخت فرش ، جنبه های دیگری نیز باید در نظر گرفته شود.

 

 

دوام

فرش های پشمی پوشش بسیار سختی دارند. شمع این فرش ضخیم تر و قوی تر است و به طور طبیعی در برابر پاشیدن و لکه گیری مقاوم تر است.  باید بدانید یک فرش پشمی چندین دهه مورد استفاده ی منظم قرار میگیرد. از در حالیکه  ، فرش های ابریشمی  نسبت به  پشم حساسیت بیشتری دارند ، به همین دلیل است که برخی از فرش ها ترکیبی از پشم و ابریشم را ارائه می دهند که بهترین ویژگی های هر دو الیاف را در بردارد ..

 

ظاهر

پشم یک ماده جذاب است و می تواند هر رنگی را به خوبی نگه دارد ، بنابراین میتوان فرش هایی با هر نوع ابریشم  تهیه کرد. با این حال ، در ظاهر ، پشم کاملاً مشابه سایر مواد است. از طرف دیگر ابریشم به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود بسیار مورد توجه قرار دارد . این ماده نور را جذب می کند و احساس فوق العاده ای میدهد . فرش های ابریشمی معمولاً طرح های پیچیده تر و منحصر به فردی ارائه می دهند .

 

 

مراقبت

از آنجا که فرش های پشمی مقاومت بیشتری دارند  ، می توان آنها را به راحتی تمیز کرد و می توان اغلب آنها را جاروبرقی کشید . در صورت لک شدن آنها را می توان با شوینده های مخصوص تمیز کرد. فرش های ابریشمی نیاز به مراقبت  و حساسیت بیشتری دارند و هرگز نباید با آب داغ یا بخار تمیز شوند. استفاده از خدمات نظافت تخصصی برای جابجایی فرش های پشمی و ابریشمی با کیفیت بالا باید در نظر گرفته شود.

 

 

هزینه

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ابریشم گرانتر از پشم است. و همانطور که می توان انتظار داشت ، این در هزینه نهایی فرش منعکس می شود. علاوه بر این ، از آنجا که فرش های ابریشمی معمولاً از نظر طراحی پیچیده تر ساخته می شوند ، می توانند گران تر نیز باشند. البته وقتی صحبت از فرش های درجه یک می شود ، هنر ، محل مبدا و تکنیک مورد استفاده در تعیین هزینه ها اغلب از خود مصالح مهمتر است.

 

 

, , ,

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.