1 - راهنمای خرید فرش

تفاوت فرش ضخیم و نازک

فرش کاشان

فرش ضخیم و نازک

امروزه با بالا رفتن تنوع فرش ها، انواع فرش با ضخامت های مختلف در بازار عرضه شده و در هنگام خرید فرش این سوال در ذهن افراد ایجاد می شود که تفاوت فرش ضخیم و نازک در چیست ؟ در این مقاله ما به شما کمک میکنم فرش مورد نظر خود را با توجه به نیاز و تناسب آن با منزلتان انتخاب کنید.

 

 

  • فرش ضخیم

فرش ضخیم به فرش هایی گفته می شود که از شانه و تراکم پایینی برخوردار باشند و از  ابتدای تولید فرش ماشینی وجود داشته اند. رعایت اصول وزن استاندارد و تراکم پایین گره ها  باعث شد تا ارتفاع نخ خاب در برخی فرش های ماشینی با ضخامت بیشتری و بلتد تر در نظر گرفته شود .  در بین انواع فرش ، فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به عنوان فرش ضخیم با شانه تراکم پایین نسبت به محصولات جدید ، دارای ارتفاع نخ خاب حدود ۱۰ میلی متری می باشد .  در تولید فرش ضخیم ۷۰۰ شانه ، از الیاف بسیار مقاوم و مستحکم مانند الیاف بافت اکریلیک هیت ست شده استفاده می کنند .

یکی از ویژگی های فرش ضخیم این است که به دلیل داشتن شانه و تراکم پایین، از قیمت مناسب تری برخوردار است  بنابراین فروش بیشتری نیز دارد.

جهت خرید فرش ۷۰۰ شانه با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

  • فرش نازک

پیشرفت صنعت قالی بافی موجب تولید انواع جدیدی از فرش ها با شانه و تراکم بالا و ضخامت نازک شد اما در عوض این فرش ها دارای زیبا و ظرافت چشمگیری هستند. الیاف مصرفی در این نوع فرش ها بیشتر است بنابراین  برای رعایت اصول وزن استاندارد و تراکم بالا گره ها  باعث شد تا ارتفاع نخ خاب در این فرش های ماشینی با ضخامت کتری و کوتاه تر در نظر گرفته شود . پس نخ خاب در فرش های جدید ماشینی مانند ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ کمتر است نخ خواب به ترتیب در این فرش ها ۸ ، ۶ و ۵ میلی متر است.

 

  • کدام فرش بهتر است فرش نازک یا فرش ضخیم

قطر هر تار نخ، یا همان نمره نخ، در فرش ماشینی در تراکم های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به دلیل فشردگی گره های کنار هم، در شانه و تراکم های گوناگون امکان قرار گیری گره با ارتفاع نخ بیشتر در تراکم های بالاتر ممکن نیست. در ضمن اگر ارتفاع خاب بیشتر از حد استاندارد باشد، جلوه نقش و طرح فرش نیز زشت خواهد شد. چون نخ ها بر روی هم دیگر خم می شوند و طرح و نقش فرش از حالت معمول و زیبای خود خارج می شود.

برای جواب دادن به سوال فرش نازک بهتر است یا فرش ضخیم، باید گفت که این انتخاب به محل قرار گرفتن فرش بستگی دارد. برای مثال اگر می خواهید فرشی مناسب نشستن و جاهای پر رفت و آمد انتخاب کنید، فرش ضخیم گزینه مناسبی است. اما اگر فرش را برای استفاده در در دکوراسیون های شیک و زیبا نیاز دارید، بهتر است از فرش هایی با شانه و تراکم بالا که شبیه فرش های دستباف هستند، خریداری نمایید. مانند فرش های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه که ضخامت کمتری را دارا می باشند.

 

 

  • فرش ضخیم کجا استفاده می شود؟

اگر از جمله افرادی هستید که نشستن بر روی فرش را به مبل ترجیح می دهید، و یا سرتاسر خانه را فرش نموده اید.‌ بهتر است از فرش های ضخیم در منزل و جاهای پر تردد استفاده کنید. چون به علت ضخیم بودن، مقاومت زیادی در برابر دفورمه شدن دارند و تخته شدن خاب فرش جلوگیری می شود. از فرش های ماشینی ضخیم می توان در اکثر قسمت های خانه مانند اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق‌ پذیرایی، ‌نشیمن،‌ اتاق کودک و … استفاده نمود.

از فرش های ضخیم در مکان های عمومی مانند مساجد، نمازخانه ها و در مجموع در جاهایی که افراد باید برای مدت طولانی تری بر روی زمین بنشینند، می توان از فرش های ضخیم استفاده نمود. بنابراین بیشتر فرش ماشینی سجاده ای از فرش های ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه بافته می شوند.

جهت خرید فرش ۷۰۰ شانه با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

 

 

  • فرش نازک کجا استفاده می شود؟

فرش های نازک ضخامت کمتر، لطافت و نرمی بیشتری دارند. ضخامت کم فرش ماشینی باعث می شود تا نقش و طرح فرش زیباتر و بهتر جلوه کند، بنابراین از این مدل فرش ها تنها جهت زیبایی استفاده می شود.فرش های ماشینی با ضخامت پایین و نازک، مانند فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه، به دلیل جلوگیری از تخته و یا دفورمه شدن، بیشتر به عنوان فرش پذیرایی شناخته می شود. و برای زیبا سازی فضای منزل و ایجاد دکوراسیون خاص مورد استفاده می باشد.

این گونه فرش ها برای زیر پا انداختن در مکان های شلوغ و پر تردد، گزینه مناسبی نیستند؛ چون عمر و دوام پایینی خواهند داشت. از فرش های نازک بیشتر در بخش پذیرایی منازل استفاده می شود ( به اصطلاح پاخور آن کم است).

جهت خرید فرش ۷۰۰ شانه با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

 

برای خرید مستقیم فرش از تندیس خاطره کاشان یکی از آیکن های زیر را انتخاب کنید.

        

 

, , , , , , , , , , , ,

 

فرم تماس با ما

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.