1 - راهنمای خرید فرش

تفاوت فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه

فرش کاشان

تفاوت فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه ؛اگر قصد خرید فرش ماشینی داشته باشید اولین مطلبی که باید به آن توجه کنید شانه فرش است. فرش های ۷۰۰ شانه، فرش ۱۰۰۰ شانه و  فرش ۱۲۰۰ شانه هر کدام برای مصارف خاصی مناسب هستند. در این مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعاتی در مورد تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه بپردازیم و آگاهی از تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه می تواند کمک زیادی به شما در انتخاب فرش مورد نظرتان بکند

 

تفاوت فرش 700 و 1000 و 1200 شانه

 

شانه فرش چیست؟

در دستگاه های بافندگی به طور معمول بخشی به نام شانه فرش وجود دارد که تار فرش از بین شانه رد می شود. در واقع تراکم عرضی در قسمت گره هایی که بافته شده اند را همان شانه فرش می گویند و واحد آن متر است و به راحتی محاسبه می شود. به طور مثال اگر می گوییم فرشی ۱۰۰۰ شانه است یعنی در هر یک متر از عرض آن تعداد گره ها ۱۰۰۰ عدد می باشد بدین ترتیب با محاسبه گره های یک پنجم و یا یک دهم در یک متر می توانیم شانه فرش را اندازه گیری کنیم. یک تفاوت فرش ۷۰۰ شانه با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه همین تعداد گره هاست البته تفاوت های زیادی نیز وجود دارد که به آن ها می پردازیم.جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

تفاوت فرش700با1000شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه

تفاوت شانه و تراکم فرش در چیست؟

تراکم فرش و شانه فرش از مشخصه های اصلی در فرش هستند. همان طور که گفته شد شانه همان ریشه و گرهی است که در عرض فرش و در هر متر مربع آن وجود دارد. تراکم نیز به تعداد گره هایی گفته می شود که در طول فرش و در هر متر مربع واقع شده است. هر چه تراکم یک فرش بیشتر باشد در نتیجه فرش دوام بیشتری خواهد داشت و سفتی و استحکام آن نیز بیشتر می شود اما بالاتر بودن شانه فرش سبب می شود که بافت فرش ریز تر باشد که شباهت بیشتری را به فرش دستباف خواهد داشت و معمولا به این نوع فرش ها فرش ماشینی دستباف گونه می گویند.

 

خصوصیات فرش ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه (تعداد گره در راستای خط عرضی )در تراکم های(تعداد گره در راستای خط طولی ) ۲۱۰۰ الی ۳۰۰۰ تولید میشود که متداولترین آن فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ میباشد .فرش ۷۰۰ شانه در ۸ الی ۱۲ رنگ بافت میشود.  بدلیل خواب بلند تر ضخامت بالاتر و اصطلاحا گوشت دار بودن برای مکانهایی که تماس مستقیم بدن با فرش صورت میگیرد مناسب تر است ونسبت به تولیدات با تراکم و شانه بالاتر ظرافت و زیبایی کمتری دارد .

یک خبر خوش برای همه کسانی که به دنبال خرید فرش اقساطی هستند. شما عزیزان میتوانید فرش جهیزیه خودتان را به صورت اقساطی خرید کنید. شرکت تندیس خاطره کاشان به صورت چکی  فرش های ۷۰۰ شانه تا ۱۵۰۰ شانه خود را به فروش می رساند. جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

خصوصیات فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش ۱۰۰۰ شانه در تراکم ۳۰۰۰ تولید میشود و مرغوب ترین جنس نخ خواب آن صد در صد اکرولیک و اصولا  جنس نخ پود آن پنبه میباشد و در ۸ الی ۱۰ رنگ واقعی تولید میشود فرش ۱۰۰۰شانه ظرافت و زیبایی بیشتر و ضخامت خواب کمتری نسبت به فرش  ۷۰۰ شانه دارد استفاده از نخ پنبه برای پود فرش مزیت های فراوانی از جمله جلوگیری از شکستگی در هنگام تا خوردن فرش را دارد.

 

تفاوت فرش 700 و 1000 با 1200 شانه

 

خصوصیات فرش ۱۲۰۰ شانه

در چند سال اخیر فرشی که در بازار ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است فرش ۱۲۰۰ شانه بوده است .این فرش از جمله فرش هایی است که شباهت بسیار نزدیکی به فرش های دستبافت دارد.زیبایی،لطافت ، ظرافت این فرش سبب متماییز شدن آن با دیگر فرش ها شده است فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم  ۳۶۰۰ دارد و همین تراکم بالا علت آن شده که بجای الیاف ضخیم از الیاف نازک استفاده شود .واین امر باعث لطافت و زیبایی بیشتر فرش شده است .اکثر تابلو فرش ها نیز به دلیل همین ظرافت ۱۲۰۰ شانه بافته می شوند.جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

بررسی تفاوتهای مهم  فرش ۷۰۰ شانه ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه

تفاوت های فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰شانه در موارد بسیاری است .این تفاوت ها باعث ویژگی های خاص هر کدام شده است از جمله تفاوت های بارز این فرش ها مواد اولیه ،لطافت و زیبایی ،ارتفاع خاب ،تعداد گره و قیمت می باشد.

 

تفاوت از نظر تراکم

تراکم یکی از شاخص های اصلی در فرش ماشینی است و ارتباط مستقیم با شانه فرش دارد ،هر چقدرشانه فرش بیشتر باشد تراکم نیز بیشتر است .به همین دلیل فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم بیشتری نسبت به فرش های ۱۰۰۰ و۷۰۰ شانه دارد . تراکم بالا فشردگی فرش را هم افزایش می دهد بدین دلیل فرش ۱۲۰۰ فرشی محکم تر از ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه است .

 

 

تفاوت از نظر ضخامت

ضخامت فرش را با توجه به شانه میسنجند که رابطه معکوسی با هم دارند یعنی هرچه تعداد شانه ها بیشتر باشد ضخامت  فرش کمتر خواهد بود واین دلیل باعث شده است که ضخامت فرش۷۰۰ شانه از فرش ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه بیشتر است ودوام بیشتری به جهت ضخامت دارد ..ضخامت  بیشتر فرش ۷۰۰ شانه دلیل انتخاب اول بسیاری از مشتریان است .

 

دوام و لطافت

تفاوت فرش ها از لحاظ دوام و لطافت نیز مشهود است .با اینکه جنس نخ هایی که در فرش ها بکار برده می شود یکسان است ولی دوام آنها متفاوت است ،هر چقدر شانه و تراکم فرش کمتر باشد فرش ضخیم تر می گردد و باعث افزایش دوام فرش می شود  به همین دلیل فرش ۷۰۰ شانه از فرش ۱۰۰۰ ۱۲۰۰ شانه بادوام تر است .تراکم بیشتر باعث لطافت بیشتر فرش می شود در نتیجه لطافت فرش ۱۲۰۰ شانه به ترتیب ازفرش  ۱۰۰۰ و ۷۰۰ شانه  بیشتر است .جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

زیبایی

فرش ماشینی هرچقدر ریزبافت تر باشد زیبایی آن بیشتر است ریز بافت بودن فرش را به فرش دستبافت شبیه تر می کند . فرش ۱۲۰۰ شانه به دلیل ریز بافت تر بودن زیبا تر از فرش ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه می باشد.

جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

      

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.