1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش, 6 - فرش

تنوع در شانه فرش ماشینی

از کجا فرش ماشینی ارزان بخریم؟

تنوع در شانه فرش ماشینی

تنوع در شانه فرش ماشینی ،برای تعریف کلی در مورد شانه و تراکم می توان این گونه بیان نمود که به تعداد گره های بافته شده موجود در یک متر از عرض فرش شانه می گویند که گاهی افراد آن را با اصطلاح تراکم عرضی می شناسند که تعداد شانه های رایج در بازار عبارت است از ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه .

به تعداد ریشه های بافته شده در یک متر از طول فرش نیز تراکم طولی گفته می شود که تعداد معمول آن ۲۵۵۰ ، ۲۷۰۰ ، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ می باشند .

ویژگی اصلی و مهم در هر فرش های ماشینی تراکم و شانه  آن است. فرش های ماشینی تراکم و شانه های مختلفی دارند، که در کارخانه های تولید فرش ایرانی، در تراکم و شانه های مختلف بافته می شوند.

 

به یاد داشته باشید، هرچقدر تراکم و شانه فرش ماشینی بیشتر باشد، ظرافت و استقامت فرش نیز بیشتر می شود.

 

هرچقدر تراکم در تولید فرش بالاتر برود، فرش تولید شده ظریف تر و مستحکم تر و زیبا تر دیده می شود. شما می توانید با توجه به نیازتان فرشی با تراکم و شانه کمتر و یا بیشتر تهیه کنید.

 

تنوع شانه و تراکم فرش ماشینی کاشان

 

تنوع رنگی فرش ۷۰۰ شانه تندیس خاطره

با توجه به اینکه نخ های مخصوص بافت در دستگاه های بافندگی ۷۰۰ شانه اکرولیک می باشد، ولی برخی از شرکت های بافندگی از درصدی پلی استر در نخ های خود استفاده می کنند که این کار از عمر فرش و کیفیت آن می کاهد.

 

اما چیزی که باعث بالا رفتن کیفیت محصولات فروشگاه پارسی فرش نظیر فرش ماشینی ۷۰۰ شانه شده است استفاده از بهترین جنس نخ موجود در بازار بوده است. بافت فرش ۷۰۰ شانه کاشان با نخ با کیفیت، فرش های ۷۰۰ شانه این فروشگاه را مبدل به محصولاتی کرده که چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده و آنرا به محصولی زیبا تبدیل کرده است.

 

خرید فرش ماشینی یکی از دغدغه های مردم شریف ایران برای خانه های زیبای خود است.این امر با شناخت دقیق و کامل انجام میشود. حال باید بررسی شود که این کار چگونه انجام میشود و چه راهی وجود دارد.

 

تمام تلاش ما شناخت بهتر شما برای خرید فرش ماشینی است که یکی از اهداف ما کمک رسانی به همه ی مردم است. خرید فرش ماشینی زیبا و جدید و مطابق سلیقه ی مردم  یکی از بهترین خواسته های ما است.

 

تنوع شانه و فرش ماشینی

 

فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه ظریف‌ترین و ریزبافت‌ترین فرش ماشینی موجود در بازار است ، آن‌قدر لطافت و ظرافت دارد که عمدتاً نقش اصلی تزیین منازل در دکوراسیون را دارد . نکته مهم این است که با بالا رفتن تعداد شانه و تراکم از ضخامت فرش کاسته می‌شود چراکه الیاف بکار رفته نازک و کم ضخامت است .

 

نقشه های خیلی ریز و شلوغ را به صورت ۱۲۰۰ شانه می بافند . فشردگی بین ریشه هایش بسیار بالاست و مقاومت و استقامتش در برابر انواع آسیب ها بسیار بالاست .

 

 

 

شانه فرش

فرش ۱۵۰۰ شانه

فرش ۱۵۰۰ شانه پیشرفته ترین فرش بافته شده است که با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید میشود . این نوع محصول در حال رقابت با بافت ۱۲۰۰ شانه است و از نظر زیبایی و ظرافت بسیار بی نظیر است .

 

تعداد اندکی از تولید کنندگان توانسته اند فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ روانه بازار نمایند . این محصول از نظر شانه و تراکم به مراتب از ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ بالاتر است . ضخامت فرش های ۱۵۰۰ شانه کمتر از هر نوع فرش دیگری ست و در بافت آن از نخ ترک درجه یک استفاده می شود . این کالا به عنوان کالای لوکس در بازار مطرح است و قیمت بالایی دارد که داخل یک ساک بسیار شیک و مخصوص به فروش میرسد .

 

شانه و تراکم فرش ماشینی

 

چگونه شانه فرش ماشینی را تشخیص دهیم؟

اگر شما شناختی از فرش ماشینی ندارید و نگران هستید که فرش ۷۰۰ شانه به نام فرش ۱۰۰۰ شانه، فرش ۵۰۰ شانه به نام فرش ۷۰۰ شانه و فرش ۱۰۰۰ شانه به نام فرش ۱۲۰۰ شانه به شما فروخته شود، بعد از خرید فرش ماشینی این آزمایش ساده را انجام دهید.

 

توضیح دادیم که شانه فرش همان تراکم عرضی فرش است. بنابراین اگر فرش ۱۰۰۰ شانه باشد باید در یک متر از عرض فرش ۱۰۰۰ گره بافته شده باشد. برای بررسی این موضوع یک سانتی متر از عرض فرش را علامت می زنیم ( عرض فرش آن سمتی از فرش می باشد که ریشه های فرش قرار دارد ).

 

اگر در این یک سانتی متر ۱۰ گره وجود داشته باشد، فرش ماشینی هزار شانه خواهد بود. برای فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه ۷ گره و برای فرش های ۱۲۰۰ شانه ۱۲ گره در این یک سانتی متر عرض فرش بافته شده است.

 

 

فرش کاشان

, , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.