4 - نقشه و طرح فرش

جدیدترین طرح های فرش افشان

فرش ماشینی

جدیدترین طرح های فرش افشان

 

در طراحی این فرش زیبا ، تمامی بند ها و نقش و نگارها دارای پیوستگی هستند و ارتباط کاملی دارند . به گونه ای که می توان گفت نقاش از ابتدا تا انتهای کار قلم از روی کاغذ برنداشته است و یک ارتباط مداوم بین تمامی قسمت های مختلف فرش وجود دارد . همانطورکه از نام این فرش مشخص است تمامی گل و برگ ها و طرح و نقش های موجود در سطح فرش پراکنده شده اند . به بیانی دیگر می توان گفت که فرش های با طرح افشان به گونه ای طراحی شده اند که هیچ کدام از گل و برگ ها به صورت قرینه در فرش بافت نشده اند .هیچ گاه طرح این فرش ماشینی، قدیمی یا از مد افتاده نمی شود. به همین خاطر فرش ماشینی طرح افشان، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و از سری پرفروش ترین فرش ماشینی به شمار می رود.

 

 

اگر از آن دسته از افرادی باشید که به معماری و طراحی های قدیم ایران علاقمند باشید ، حتما نسبت به فرش خشتی کاشان علاقه نشان خواهید داد . خوب است بدانید که ایرانیان باستان ، از طرح های متقارن و یا مدل های چهارگوش ، که در طراحی و معماری مساجد استفاده می شده است در طراحی فرش های خود استفاده می کرده اند . که امروزه و در حال حاضر ، فرش های با طرح خشتی به سبک خاص و مدرن طراحی می شوند . و البته بعضی دیگر هنوز اصالت خود را حفظ کرده اند و طبق اصول گذشته طراحی و بافت می شوند.

 

از آنجایی که در ایران نهادی برای انتخاب رنگ سال نداریم هر سال با انتخاب رنگ سال میلادی، آن را به عنوان رنگ سال شمسی هم در نظر می گیریم.

 

کسانی که به تیپ و از همه مهمتر [ دکوراسیون منزل ] خود اهمیت زیادی می دهند و رنگ سال نیز برای آنها بسیار مهم است و افرادی که در این زمینه برای خرید جنس برای فروشگاه های خود منتظر اعلام رنگ سال ۱۴۰۰ بودند خوب است بدانند که رنگ سال ۱۴۰۰ رنگ مرجانی است که باید گفت همان طور که مرجان ها در اکوسیستم دریایی زندگی بخش هستند، این رنگ نیز بسیار زندگی بخش و زیبا است.  این رنگ بسیار شاد بوده و آرامش خاصی به روح و جسم انسان می دهد.  کارشناسان رنگ پنتون معتقدند که این رنگ ها دوستانه و قابل اعتماد هستند و استفاده از آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی هم احساس راحتی را منتقل می کند.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.