1 - راهنمای خرید فرش

جدیدترین مدل فرش برای پذیرایی

فرش عروس کاشان

جدیدترین مدل فرش برای پذیرایی

جدیدترین مدل فرش برای پذیرایی ،فرش و به خصوص فرش ماشینی کاشان از کلیدی ترین اجزا در هر دکوراسیونی محسوب می شوند. فرقی نمی کند که کف پوش خانه سرامیک، پارکت و … غیره باشد. در هر نوع دکوراسیونی می توان فرش ایرانی را دید. این عادتی که از گذشته در خانواده های ایرانی نهادینه شده است. اگر این مقاله را می خوانید احتمالا به فکر خرید بهترین فرش پذیرایی هستید. در این متن قصد داریم جدید ترین مدل ها و طرح های فرش پذیرایی را به شما معرفی کنیم.

 

انتخاب فرش مناسب پذیرایی نیازمند داشتن اطلاعات کافی در این مورد است. با خواندن این متن می توانید به راحتی بهترین و مناسب ترین فرش را برای دکوراسیون خانه خود خرید کنید. در ادامه نکاتی در مورد خرید فرش مناسب پذیرایی، چیدمان صحصیح فرش پذیرایی، طرح ها و مدل های جدید سال ۱۴۰۰ برای فرش پذیرایی، بهترین و جدید ترین رنگ فرش پذیرایی و … بیان می کنیم. با ما در قالی کاشان همراه شوید.

 

نکات مهم در خرید بهترین فرش پذیرایی

جدیدترین مدل فرش برای پذیرایی که در خرید آن موارد زیادی در نظر گرفته می شود. اولین موردی که برای اکثر خریداران فرش مهم است، قیمت فرش بوده است. در سال های اخیر قیمت فرش به خصوص فرش دستباف افزایش زیادی داشته است. از این رو می توان گفت بیشتر خریداران به سمت فرش های ماشینی برای خرید تمایل دارند. در بین فرش های ماشینی نیز مشخصا فرش کاشان همیشه حرف اول را می زند. در صورتی که شما هم در خرید فرش پذیرایی به فرش ماشینی کاشان فکر می کنید باید موارد زیادی را در خرید فرش در نظر بگیرید. از جمله:

  • شانه و تراکم فرش
  • ضخامت فرش
  • رنگ بندی فرش
  • طرح فرش و مدل فرش
  • جنس نخ فرش و …

مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد از مهم ترین ویژگی های فرش های ماشینی هستند. در ادامه این نکات مهم در خرید فرش ماشینی برای اتاق پذیرایی را بیشتر بررسی می کنیم.

 

بهترین شانه و تراکم برای فرش سالن پذیرایی

جدیدترین مدل فرش برای پذیرایی در انواع محتلف وجود دارد. شانه و تراکم یکی از مواردی که است که اکثر خریداران فرش در انتخاب آن دچار شک می شوند. شانه فرش چیست؟ این سوال را می توان به شکلی ساده پاسخ داد. تعداد گره های یک متر از عرض فرش را شانه فرش می گویند. یعنی در یک متر از فرش ۷۰۰ شانه ۷۰۰ گره و در ۱۰ سانتی متر آن ۷۰ گره قرار دارد. تراکم نیز به تعداد گره های یک متر از طول فرش اشاره دارد. با این تفاوت که در طول فرش به ازای هر گره، ۳ پود نیز قرار دارد. به این ترتیب تعداد گره های طول فرش در ۳ ضرب می شود. رایج ترین شانه و تراکم های فرش ماشینی کاشان عبارتند از:

  • فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰
  • فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰
  • فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰
  • فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰

شانه فرش دقیقا مانند رجشمار در فرش های دستباف ایرانی است. در فرش دستباف تعداد گره ها در ۷ سانتی متر محاسبه می شود. از این نظر فرش ۱۲۰۰ شانه با فرش ۸۵ رج دستباف قابل مقایسه می باشد. هر چه شانه فرش بیشتر باشد، زیبایی ظاهر آن نیز بیشتر است. زیرا تعداد گره های بافت فرش هر چه زیاد تر باشد نقش و نگار های فرش واضح تر و زیبا تر دیده می شود.

 

امروزه فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه ماشینی کاشان فروش بسیار بالایی به عنوان فرش مناسب سالن پذیرایی دارند. زیبایی خارق العاده این فرش های دستباف گونه و ریزبافت سبب شده از نظر بیشتر خریداران بهترین فرش برای دکوراسیون پذیرایی باشند.

 

ضخامت فرش ماشینی

مورد دیگری که در خرید بهترین و مناسب ترین فرش برای اتاق پذیرایی اهمیت دارد، ضخامت فرش است. نکته ای که در مورد ضخامت فرش وجود دارد، تاثیر شانه و تراکم در خاب فرش است. در فرش ماشینی هر چه بافت فرش ظریف تر شود یا شانه و تراکم آن افزایش یابد از ضخامت بافت فرش کاسته می شود. به همین دلیل است که ضخامت فرش ۷۰۰ شانه حدودا ۲ برابر یک فرش ۱۵۰۰ شانه است.

 

بسیاری از خانواده های ایرانی به سبک سنتی زندگی می کنند. این خانواده ها به نشستن و خوابیدن روی فرش عادت دارند. در این صورت باید گفت فرش ۱۵۰۰ شانه خرید مناسبی برای این خانواده ها نیست. در مقابل فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ با ضخامت بالای ۱۰ میلی متری که دارد می تواند نرمی و لطافت رضایت بخشی را به ارمغان آورد.

 

بنابراین در در خرید فرش برای اتاق پذیرایی خود باید به شانه و تراکم فرش دقت زیادی داشته باشید. اگر تنها زیبایی و مدرن بودن فرش اتاق پذیرایی برای شما اهیمت دارد می توانید فرش ۱۵۰۰ شانه یا فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان را خرید کنید. اما اگر ضخامت و قیمت فرش نیز برای شما حائز اهمیت است پیشنهاد مناسب برای شما فرش ۷۰۰ شانه یا ۱۰۰۰ شانه است.

 

چیدمان صحیح فرش در دکوراسیون

چیدمان صحیح فرش در دکوراسیون سالن پذیرایی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اگر فرش به درستی در فضای دکوراسیون قرار داشته باشد جلوه فوق العاده ای خواهد داشت. در غیر این صورت زیبایی فرش خیلی به چشم نخواهد آمد. در ادامه چندین نکته مهم در مورد چیدمان صحیح فرش در دکوراسیون ذکر شده است.

  • اگر دکوراسیون سنتی دارید بهتر است از فرش های مدل کلاسیک و اگر دکوراسیون مدرن دارید از فرش های مدل فانتزی و مدرن استفاده کنید.
  • لازم نیست تمام فضای دکوراسیون را با فرش بپوشانید. امروزه استفاده از فرش های با سایز کوچک مانند فرش ۶ متری یا قالیچه ۴ متری مرسوم تر است.
  • اگر در دکوراسیون مبل های شما به صورت گرد چیده شده مطمئنا استفاده از فرش گرد زیبایی بی نظیر به اتاق پذیرایی شما خواهد داد.
  • رنگ بندی فرش با دکوراسیون خصوصا مبل و پرده باید تناسب بالایی داشته باشد. در این مورد در ادامه صحبت می کنیم.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.