1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش

جذاب ترین فرش های ماشینی وینتیج

فرش کاشان زمینه ذغالی

جذاب ترین فرش های ماشینی وینتیج

جذاب ترین فرش های ماشینی وینتیج ،ما قصد داریم در این مقاله توضیح مختصری در مورد فرش که نمونه ای از اشیای وینتیجی بسیار محبوب است، به شما خوانندگان عزیز ارائه کنیم . فرش‌های وینتیج اغلب به دو صورت مختلف ایجاد می‌شوند. این فرش‌ها در ابتدا فرش ماشینی‌اند که با استفاده از رنگ‌هایی کم رنگ و بافت ساییده شده آن را به فرش‌های کهنه و نخ نما تبدیل می‌کنند.

 

در این مدل از نخ‌های پلی استیر و یا ابریشم مصنوعی استفاده می‌کنند. در نوع دوم این فرش‌ها، فرش‌های دستبافتی که دارای قدمت زیادی هستند را به عنوان فرش وینتیج استفاده می‌کنند.

 

خصوصیات فرش های ماشینی وینتیج

 

خصوصیات فرش های ماشینی وینتیج

این فرش‌ها به دلیل قدمت بسیار بالایی که دارند ارزش و قیمت زیادی هم دارند، چرا که به گفته متخصصان حوزه فرش، فرش‌های دستبافت هر چه پای بیشتری بخورند، هر چه نور بیشتری ببینند و هر چه بیشتر شسته شوند، ارزش بیشتری خواهند داشت.

 

فرش‌های وینتیج در انواع مختلف ترک، فرش وینتیج طوسی، وینتیج ۱۲۰۰شانه وجود دارند که هر کدام دارای طرح‌ها و رنگ‌های منحصر به فردی بوده و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی شما، می‌تواند سبک جدیدی را به وجود آورد.

 

در میان این فرش‌ها، وینتیج‌های طوسی دارای طرفدار بیشتری بوده است، این نوع فرش دارای تناژ طوسی و سفید هستند که به صورت فانتزی تولید می‌شوند.

 

 

 

انواع فرش وینتیج

جذاب ترین فرش های ماشینی وینتیج ،به طور کلی، فرش‌های وینتیجی که امروزه در بازار موجود هستند می‌توانند در دو دسته‌بندی، فرش وینتیج دستبافت و همین‌طور فرش وینتیج ماشینی قرار بگیرند. طبیعتاً هر کدام از این انواع نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و به ‌تبع شرایط افراد، مورد استفاده‌شان قرار خواهد گرفت.

 

اگر می‌خواهید بدانید که فرش وینتیج دستبافت چیست باید بگوییم که فرش‌های دستبافت وینتیج، معمولاً همان مدل‌هایی هستند که خود، به مرور زمان دستخوش تغییراتی شده و ظاهر تار و پودشان نیز از بین رفته است. البته می‌توان مدل‌های دستبافتی نیز پیدا کرد که با احتیاط و بدون آسیب رسیدن به بافت فرش، به مدل کهنه‌نما تبدیل شود.

 

در مقابل اما فرش‌های وینتیج ماشینی، مدل‌هایی هستند که خودشان قدیمی نیستند و تار و پود از بین رفته‌ای ندارند، بلکه با کمک روش‌های مختلفی همچون سنگ‌شور کردن، استفاده از رنگ‌های کم‌رنگ در زمان بافت، نخ‌نما شدن و… در زمان تولید و ساخت، به شکل کهنه درمی‌آیند.

 

انواع فرش وینتیج

 

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون

مسلما در هر فضایی این فرش ها هستند که شیک و خاص را به وجود می آورند. به خصوص برای ما ایرانی ها فرش یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری خانه مسوب می شود. اما ویژگی مهمی که فرش های وینتیج را پرطرفدار کرده در این است که با هر سبک دکوراسیون هماهنگی پیدا کرده و به خوبی در کنار وسایل و مبلمان های مدرن می نشینند.

 

بنابراین خانه چه به سبک مینیمال چیدمان شده باشد و چه به سبک سنتی، به راحتی با یک فرش وینتیج کامل شده و اصالت خاصی پیدا خواهد کرد.

 

 

فرش کهنه نما

 

مزایای فرش کهنه نما چیست؟

یکی از مزایایی که این نوع دارد این است که قیمت فرش وینتج در عین حالی که در قدیمی بودن و اصالتی که به شما می بخشد مناسبتری نسبت به  قیمت فرش سنتی است .

 

 اندازه های متنوعی که دارد باعث شده تا انتخاب آن برای محل های مختلف مناسب باشد در عین حال فرش کهنه نما از دوام بالایی برخوردار است .

 

 

مزایای فرش کهنه نما چیست

 

ویژگی های فرش وینتیج

این فرش به علت سادگی در عین جذابیت ، اصالت و سنت مورد توجه بازارهای خارجی است و برای صادرات مورد توجه اکثر افراد قرار می گیرد . البته هر چند برخی افراد به غلط با این روش قدمت فرشی را بالا برده و آن را به عنوان فرشی اصیل به فروش رسانده اند .

 

اگر شما به دنبال فرشی هستید که در عین اصالت و زیبایی قیمت مناسبی نیز داشته باشد و حتی برای دکوراسیون های کلاسیک نیز مناسب باشد  و حتی برای شستشو نیز به علت وزن پایین مناسب وراحت باشد ، ما به شما فرش وینتیج را پیشنهاد می کنیم .

 

 

از جمله مزایای استفاده از فرش وینتیج، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • جلوه زیبا و شیک

 

  • دارای طرحی با اصالت

 

  • سازگار با سبک‌ دکوراسیون داخلی

 

 

  • تبدیل فرش‌های قدیمی خانگی به فرش کهنه نما

 

  •  و سایر موارد

 

نکته آخر

ویژگی مشترک تمام فرش های وینتیج نمای کهنه و قدیمی آن است ، به طوریکه همانند یک عتیقه درخشندگی خاص خود را داشته و جلب توجه می نماید . از فرش وینتیج می توان بر روی دیوار ، روی مبل و روی زمین استفاده نمود . با استفاده از فرش های وینتیج در منزل خود می توانید به ترکیب بی نظیری از سنت و مدرنیته دست یابید .

 

تماس با ما

شما می توانید با مراجعه به سایت تندیس خاطره کاشان از متنوع ترین و بروزترین محصولات این شرکت دیدن فرمایید .جهت خرید و سفارش محصول مورد نظر خود با شماره زیر تماس بگیرید.

 

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.