1 - راهنمای خرید فرش

خریدفرش ماشینی آکرلیک

تاثیرفرش دردکوراسیون

خریدفرش ماشینی آکرلیک 

خریدفرش ماشینی آکرلیک ،فرش ماشینی با اینکه کیفیت کمتری از فرش دستباف دارد ولی به علت ارزان قیمت تر بودن و طرح شبیه فرش دستباف مشتریان زیادی را دارا می باشد . فرش های ماشینی کاشان از جهات مختلف مانند شانه و تراکم ، جنس نخ خاب ، طرح و نقشه دارای تنوع بسیار زیادی هستند .

یکی از موارد مهمی که در کیفیت یک فرش تاثیر گذار می باشد جنس نخ و یا الیاف بکار رفته در آن می باشد . در حال حاضر الیاف های مختلفی برای بافت فرش ماشینی در بازار موجود می باشند که می توان آن ها را به گروه های مختلفی تقسیم کرد که در زیر به ان اشاره می نماییم.

فرش های ماشینی با الیاف بی سی اف ، فرش های ماشینی با الیاف ابریشم مصنوعی ، فرش های ماشینی با الیاف پلی استر و فرش های ماشینی تمام اکریلیک .

نخ فرش ماشینی تمام آکرلیک

نخ های مورد استفاده شده دریک فرش ماشینی ۱۰۰درصد اکریلیک:

۱: نخ بوم فرش می باشد که صددر صد از جنس پنبه باشد.

۲: نخ پود که به صورت افقی می باشد از جنس جوت یا کنف باشد.

۳: نخ ریشه که صددر صد از جنس پنبه می باشد که به صورت دانه دانه در انتهای هر فرش می باشد

۴: نخ خاب فرش می باشد که از جنس اکرلیک می باشد

۵: جنس نخ دوخت لب فرش در کناره های فرش که معروف به زیگزاگ می باشد ازجنس آکریلیک می باشد .

تفاوت فرش ماشینی آکرلیک با فرش بی سی اف

حال به تفاوت فرش های ماشینی ۱۰۰درصد اکریلیک با فرش های درصد دار(که ترکیبی از اکریلیک با بی سی اف) یا فرش های کامل بی سی اف می رسیم.

از لحاظ دوام و طول عمر, فرش های اکریلیک دارای طول عمر بالاتری نسبت به فرش های بی سی اف یا درصد دار می باشد.

از لحاظ کوتاه شدن (آبرفتگی),به مرور زمان بر اساس مدت مورد استفاده قرار گرفتن یا(پا خوردگی)به مقدار بسیار کم یا ناچیزی می باشد که به حساب نمی آید ولی مابقی فرش ها به صورت قابل ملموسی مشاهده میشود به طوری که بعد از مدتی شاهد کج یا کوتاه شدن قد یا پهنای فرش خواهیم بود.

از لحاظ شستشو و در معرض نور قرار گرفتن در فرش های اکریلیک شاهد هیچ گونه تغییری نمی باشیم ولی این قضیه در فرش های نامرغوب بی سی اف یا درصد دار بالعکس می باشد که رخ فرش از بین می رود.

فرش های اکرلیک مقاومت بسیاری در برابر گرمای مستقیم را دارا می باشند به طوری که یکی از ویژگی های که فرش اکریلیک رو از سایر فرشها متمایز می کند تست گرما می باشد به طوری که می توان اتوی داغ را روی فرش گذاشته بدون تغییر برداشت ولی در مابقی فرش ها براثر قرار گرفتن در برابر گرما دچار فرورفتگی می شود و فرش سوراخ شده و ازبین می رود.

از لحاظ سایش فرش اکریلیک دچار تغییر نمی شود ولی بی سی اف دچار خوردگی یا پوسدگی به مرور زمان می شود.

از لحاظ زیبایی فرش اکرلیک قابل قیاس با فرش های  درصد دار  یا بی سی اف نمی باشد.

فرش با الیاف آکرلیک 

نخ خاب با توجه به این که بیشترین حجم فرش را تشکیل می دهد و تعیین کننده نمای محصول است ، عامل تعیین کننده کیفیت فرش می باشد . یکی از بهترین انواع نخ خاب قالی کاشان از جنس الیاف آکریلیک است . اکریلیک الیافی است مصنوعی که از پلیمری به نام آکریلو نیتریل ساخته می شود . این الیاف به دو صورت رنگی یا سفید خام تولید می شوند . فرش هایی که در آن ها از این نوع الیاف استفاده شده باشد را می توان به عنوان فرش های درجه یک شناخت و قیمت آن ها نسبت به سایر محصولات که در آن ها از الیاف دیگر استفاده شده است بالا تر می باشد . الیاف اکریلیک از جایگزین های الیاف طبیعی می باشد و دارای خاصیت رنگ پذیری یکنواخت و مناسب ، مقاومت مطلوب در برابر عوامل محیطی ، مقاومت در برابر پارگی و آبرفتگی ، عدم پرزدهی و ایجاد حساسیت و طول عمر و ماندگاری زیاد است .

 

هیت ست در واقع فرایندی است که در مرحله ی ریسندگی روی الیاف اکریلیک انجام می شود و باعث افزایش کیفیت فرش ماشینی می شود . فرایند هیت ست میزان پرزدهی فرش را کاهش داده و ظاهر فرش بسیار زیبا و درخشان تر می کند . فرش هایی که با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند فرش از زیر دست یکنواخت و یکدست برخوردار می شود و این امر باعث جلوه نمایی نقشه فرش می گردد. قابلیت جذب رنگ در نخهای اکریلیک هیت ست افزایش یافته و این فرایند باعث تثبیت رنگ نخ میشود و بعد از شست و شو فرش اکریلیک دچار رنگ رفتگی نمی شود.

 

شبیه ترین قالی به فرش دستباف بافت پشم ، فرش اکریلیک ماشینی می باشد . از نظر گرما فرش های اکریلیک دارای مقاومت بالایی می باشند به صورتی که اگر در برابر گرمای مستقیم قرار داده شوند می توانند آن را به مدت ۵ دقیقه تحمل کنند برای مثال می توانند حرارت یک اتوی داغ را بدون تغییر رنگ و سوختگی تحمل کنند .

 

از نظر سایش قالی های ماشینی اکریلیک دچار تغییر نمی شوند ولی فرش های دیگر قابل پوسیدگی و خوردگی هستند .

 

انواع فرش ماشینی آکرلیک

انواع محصولات ماشینی اکریلیک سنتی یا کلاسیک مانند فرش ۵۰۰ شانه ، فرش ۷۰۰ شانه ، فرش ۱۰۰۰ شانه ، فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه است .

 

فرش های ۵۰۰ شانه در دسته فرش های ارزان و تخفیفی اکریلیک کاشان قرار دارند . ظرافت و زیبایی این فرش های ارزان اکریلیک از دیگر قالی های ماشینی کمتر است  .

 

فرش های ۷۰۰ شانه کاشان از الیاف صددرصد آکریلیک هیت ست بافته می شوند . این فرش های زیبا از پرفروش ترین قالی های ماشینی اکریلیک کاشان می باشند که با تراکم های مختلف در رنگبندی های زییا تولید و عرضه می شوند . فرش ۷۰۰ شانه اکریلیک کاشان ، ضخامت بیشتری از فرش ۱۰۰۰ شانه اکریلیک و فرش ۱۲۰۰ شانه اکریلیک بیشتر دارد .

 

قالی ماشینی هزار شانه اکرولیک و قالی هزار ودویست شانه اکریلیک کاشان دارای ظرافت خاصی هستند به گونه ای که از نظر ظاهر همانند فرش دستبافت می باشند و با نام فرش اکریلیک دستبافگونه شناخته می شوند . در بافت این قالی های لوکس اکریلیک به دلیل تراکم بالا از الیاف نازک و ظریف اکریلیک هیت ست شده استفاده می کنند تا فرش هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم زیبایی ظاهری و لطافت خود را حفظ کند .

 

فرش ۱۲۰۰ شانه دستبافگونه با تراکم ۳۶۰۰ شانه اکریلیک بسیار ظریف و ریز نقش است . جنس نخ خاب آن ۱۰۰% آکریلیک و جنس نخ تار و پود آن از پنبه می باشد که بسیار نرم و لطیف است .

 

 فرش های اکریلیک کاشان نسبت به سایر فرش های ماشینی از زیبایی و ظرافت بیشتری برخوردار هشتند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند . به دلیل بالا بودن تراکم در فرش های دست بافت گونه اکریلیک فشرگی بین نخ ها زیاد است . فرش های ماشینی اکریلیک تراکم بالا مانند فرش ۱۰۰۰ شانه ، فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه نسبت به سایر فرش های ماشینی از ضخامت کمتری برخوردار می باشند زیرا هر چه شانه و تراکم در یک فرش افزایش یابد ضخامت آن کاهش خواهد یافت .

 

فرش آکرلیک 

از نظر ظاهری فرش آکریلیک شباهت بسیاری با فرش پشمی دارد و ماندگاری رنگ آن بسیار بالاست و رنگ های فرش آریلیک بسیار شفاف و روشن است . جنس نخ به کار رفته در نخ تار فرش اکریلیک باید ۱۰۰ درصد پنبه و جنس نخ پود آن ۱۰۰ درصد کنف باشد .
فرش های ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ اکریلیک کاشان به عنوان فرش لوکس و اعیانی شهرت دارند . گرانترین فرش های ماشینی اکریلیک جهان فرش های ۱۵۰۰ شانه هستند که از ظرافت فوق العاده بالایی برخوردارند و فرش‌های ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه به ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند .

 

یکی از بهترین فرش های اکرلیک هیت ست شده فرش ماشینی گل برجسته می باشد . در تولید این فرش های زیبا از دو نوع نخ با عنوان آکریلیک معمولی و آکریلیک هایبالک استفاده می شود . فرایند هیت ست باعث می شود که الیاف هایبالک دارای حساسیت دمایی خاصی باشد و در آن دما منقبض شود . برای قسمت هایی که باید برجسته باشند از الیاف آکریلیک معمولی استفاده می شود و در قسمت های فرورفته هم الیاف آکریلیک هایبالک به کار می رود .

 

برای شناخت یک فرش ۱۰۰ درصد اکریلیک ، باید به چند نکته دقت نمود تا بتوان آن ها را به درستی تشخیص داد . با دست گذاشتن برروی فرش آکریلیک نرمی و لطیف بودن آن را می توان نسبت به سایر فرش های ماشینی تشخیص داد . دست کشیدن بر روی فرش نخ آن به صورت جدا ازهم یا دانه دانه از زیر دست عبور می کند اما در فرش های دیگر با دست کشیدن روی آن نخ فرش به صورت کلاف می باشد . نخ آکریلیک اصلا بوی نفت یا پلاستیک نمی دهد . با راه رفتن روی فرش ، فرش به حالت اول باز می گردد و دارای مقاومت بالایی می باشد که این نشان دهنده وجود نخ آکریلیک در آن می باشد . 

 

خرید انواع فرش ماشینی اکریلیک کاشان

انواع فرش های ماشینی سنتی اکریلیک و فرش های ماشینی فانتزی اکریلیک درجه یک کاشان را می توان از طریق خرید حضوری و غیر حضوری تهیه نمود . در خرید حضوری فرش اکریلیک کاشان می توانید با مراجعه به کارخانه به صورت مستقیم با تولید کننده در ارتباط بوده و فرش را از نزدیک مشاهده نمایید و طرح دلخواه خود را از میان انبوه طرح های فرش اکریلیک کاشان انتخاب نمایید .

 

بهترین کیفیت فرش ماشینی اکریلیک ، کمترین قیمت فرش ماشینی اکریلیک ، ارسال رایگان فرش ماشینی اکریلیک درب منزل از مزایای خرید اینترنتی فرش اکریلیک کاشان است . در خرید انلاین فرش اکریلیک خریدار به صورت مستقیم و با حذف واسطه های فروش با تولید کننده در ارتباط می باشد .

 

با خرید غیر حضوری فرش اکریلیک از طریق وب سایت فروشگاه فرش تندیس خاطره کاشان می توانید فرش های درجه یک اکریلیک را با قیمت مصوب و بدون هزینه های جانبی همراه با ضمانتنامه کتبی و ارسال رایگان خریداری نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.