1 - راهنمای خرید فرش, 5 - دکوراسیون فرش, 6 - فرش

راهنمای خرید فرش اتاق خواب

راهنمای خرید فرش اتاق خواب

  • راهنمای خرید فرش اتاق خواب ، اندازه فرش در اتاق را به گونه‌ای در نظر بگیرید که به زیر تخت رفته و زمانی که از خواب بلند شده پا به جای اینکه روی زمین سرد و سفت لمس شود، بر روی فرش برود.

 

  • اصلا جای نگرانی ندارد که فرش مورد پسندتان با دیوار یا فرش دیگر فاصله داشته باشد چراکه از لحاظ دید هر شخصی فضای اتاق خواب بزرگ‌‎تر به نظر می‌آید.

 

  • اگر وسایلی مانند میز یا صندلی که هر روز شما با آن سر و کار دارید درون اتاق خواب یا پذیرایی وجود دارد تا حد امکان سعی کنید فرش زیر آنها قرار گیرد تا شکستگی و خمیدگی فرش جلوگیری شده و همچنین راحتی درجابجایی از وسایل فراهم گردد.

 

 

راهنمای خرید فرش اتاق خواب

 

ابعاد رایج و کاربردی :

  • ابعاد ۶*۴ (۲۴متری)

 

  • ابعاد ۴*۳ (۱۲متری)

 

  • ابعاد ۳/۵*۲/۵ (۹متری)

 

  • ابعاد ۳*۲ (۶متری)

 

  • ابعاد ۲*۲ (دایره یا گرد)

 

  • ابعاد ۱*۱ (دایره یا گرد)

 

 

 

ویژگی فرش اتاق خواب

 

به جنس کفپوش اتاق خواب در انتخاب فرش دقت کنید

یکی از گزینه های مهم دیگری که در انتخاب فرش مناسب باید در نظر داشته باشید، جنس کفپوش اتاق خواب است. دقت داشته باشید که فرش های ماشینی روی کفپوش هایی مانند سرامیک که سطح لیزی دارند به آسانی سر می خورند و برای شما درد سر ایجاد می کنند. در این حالت یا باید فرش دستباف را برای اتاق خواب خریداری کنید و یا در زیر فرش ماشینی، پدِ فرش قرار دهید تا سر نخورد.

 

 

پهن کردن فرش در سرتاسر اتاق خواب

 

  • .قرارگیری کامل فرش زیر تخت خواب

    قرارگیری کامل فرش در زیر تخت خواب انتخاب بسیاری از افراد است. اگر تصمیم دارید فرش را زیر تخت خواب قرار دهید به صورتی‌که تنها بخش‌هایی از آن مشخص باشد، یا به دلیل کوچک بودن فضا ناچار به انتخاب این نوع قرارگیری فرش هستید، دقت کنید فرش از دو طرف تخت به یک اندازه بیرون‌زدگی و با لبه‌های دیوار هم به یک اندازه فاصله داشته باشد.

 

  • استفاده از فرش مدرن با طراحی ساده

    همانطور که می دانید فرش های مدرن و امروزی دارای تنوع بالایی در زمینه طرح و رنگ هستند. این امر انتخاب فرش مناسب را با کمی دشواری همراه کرده اما باید عنوان کنیم این مسأله چندان هم سخت نیست. اگر تمایل دارید اتاق خوابی آرامشبخش داشته باشید درخصوص فرش آن بهتر است به سراغ فرش های مدرن با طراحی ساده بروید.

 

  • این نکته را به خاطر داشته باشید که اتاق خواب یکی از کم ترددترین بخش های خانه می باشد به همین دلیل فرشی که برای این بخش انتخاب می شود مدت زمان بیشتری کارایی دارد.

 

  • فرش های مدرن ساده به دلیل یکدست بودن بافت آن ها بسیار مناسب هستند. برخی از فرش ها به صورت برجسته هستند که این موارد کارایی چندانی در اتاق خواب نداشته و به دلیل اینکه اتاق خواب دید زیادی ندارد به چشم نمی آیند.

  • پهن کردن فرش اتاق خواب

    پهن کردن فرش در سرتاسر اتاق خواب

    در نظر داشته باشید انتخاب فرشی که سطح زیادی از کف اتاق خواب را پوشش دهد، برای اتاق خواب های کوچک بسیار مناسب است. البته استفاده از این روش در اتاق های بزرگ نیز مانعی ندارد و اگر علاقه دارید می توانید آن را به کار ببرید. اما بهتر است قوانینی که می گوییم را در هنگام خرید فرش، در این حالت در نظر بگیرید.

 

  • دقت داشته باشید که در اتاق خواب کوچک، هر سمت فرش با دیوار حداقل ۱۳ سانتیمتر و در اتاق خواب بزرگ حداقل ۲۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد. البته ناگفته نماند در اتاق خواب های بزرگ، لبه فرش بهتر است که با پایه میز آرایش و میز کار حداقل ۸ سانتیمتر نیز فاصله داشته باشد.

 

 

فرش ماشینی اتاق خواب

 

طرح های فرش اتاق خواب کلاسیک

فرش هایی که برای اتاق خواب های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند دارای طرح های سنتی یا ساده هستند که بهتر است شما با توجه به ابعاد اتاق خواب و طرح پرده و روتختی، رنگ و طرح فرش را انتخاب نمایید.

 

اگر طرح روتختی و پرده اتاق خواب به صورت ساده است بهتر است فرش های سنتی و طرح دار را برای پهن کردن در کف اتاق خواب انتخاب نمایید و اگر پرده و روتختی اتاق خواب شما طرح دار هستند بهتر است برای جلوگیری از شلوغ شدن فضای اتاق خواب از فرش های ساده و کلاسیک استفاده نمایید.

 

توجه به ابعاد اتاق خواب برای انتخاب ابعاد فرش نیز دارای اهمیت زیادی است. در فضای اتاق خواب های بزرگ بهتر است از فرش های بزرگ استفاده نمایید تا زیر تخت خواب نیز پوشیده شود تا جلوه و زیبایی دکوراسیون اتاق خواب بیشتر به نظر برسد.

 

برای اتاق خواب ها با فضای کوچک نیز می توانید از فرش های کوچک استفاده نمایید و فرش را در کنار تخت خواب پهن کنید تا فضای اتاق خواب بزرگ تر به نظر برسد.

 

 

فرش ماشینی

, , , , , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.