1 - راهنمای خرید فرش

راهنمای خرید فرش جهیزیه

فرش کاشان

راهنمای خرید فرش جهیزیه

راهنمای خرید فرش جهیزیه ،اگر قیمت ها را نادیده بگیریم، خرید عروسی جزء کارهای لذت بخش قبل از تشکیل زندگی به خصوص برای نوعروسان است. در این بین انتخاب فرش جهیزیه اهمیت خاصی دارد زیرا فرش از عناصر اصلی سبک زندگی و در نتیجه دکوراسیون خانه های ایرانی است. اما برای خرید فرش جهیزیه به چه نکاتی باید توجه کرد؟ از میان صدها طرح و رنگ با جنس، قیمت و سایز گوناگون کدام گزینه مناسب ترین است؟ ضمن اینکه با وجود قیمت بالای لوازم خانگی، فرش عروس را از چه مراکزی می توان تهیه کرد که هم کیفیت قابل قبولی داشته باشد و هم با قیمت مناسبی ارائه شود؟

 

فرش جهیزیه را دستباف بخریم یا ماشینی؟

فرش های دستباف و ماشینی ویژگی های متفاوت و متمایزی از یکدیگر دارند. فرش دستباف از پشم یا ابریشم بافته شده و الیاف طبیعی آن سبب می شود تا در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد. زیبایی آن از فاصله دور یا نزدیک یکسان است، اما اقبال عمومی از فرش ماشینی برای فرش نوعروس بیشتر است علت آن هم اولا قیمت بسیار پایین تر فرش ماشینی است و دوما تنوع بسیار بسیار زیاد طرح ها و نقش های آن است به گونه ای که بعضا خرید فرش جهیزیه از میان انبوه گزینه ها را برای زوج های جوان دشوار می سازد. از طرفی فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه به دلیل ظرافت بالا شباهت زیادی با فرش دستبافت دارد و ضمن مقرون به صرفه بودن یک انتخاب خوب و زیبا برای اتاق نشیمن به حساب می‌آید.

 

فرش جهیزیه چه تراکمی داشته باشد؟

هرچقدر تراکم و شانه فرش بالاتر باشد، نه تنها ظرافت و زیبایی آن بیشتر می شود بلکه طول عمرش نیز بالاتر خواهد بود. انتخاب فرش های گل برجسته یا فرش های ۱۲۰۰ شانه یا ۱۰۰۰ شانه که به علت ریزبافت بودن شباهت زیادی به فرش های دستباف دارند، به عنوان فرش پذیرایی انتخاب مناسبی است. همچنین برای آشپزخانه، نشیمن یا راهروها که تردد در آنها بیشتر است می‌توان از فرش‌های ۷۰۰ یا ۵۰۰ شانه استفاده کرد که به خاطر ضخامتشان پاخور خوبی دارند.

 

بهترین سایز برای فرش جهیزیه

مورد بعدی که باید پیرامون آن دقت کافی به خرج داد، انتخاب سایز فرش جهیزیه عروس است. در اینجا افراد به دو دسته می شوند، کسانی که عقیده دارند فضا را باید به گونه ای مفروش کرد که تمام کف زمین پوشیده شود و دسته دیگری که معتقدند انتخاب فرش باید طوری باشد که دور تا دور فرش خالی بماند. روش دوم هم به هزینه کمتری نیاز دارد و هم موجب ایجاد تنوع در دکوراسیون خواهد بود. برای مثال در این روش به جای خرید دو فرش ۹ متری برای یک پذیرایی ۱۸ متری، می توان یک فرش ۱۲ متری خریدار کرد، در این صورت هم هزینه کمتری پرداخت شده و هم استفاده از فرش در میانه فضا، موجب بزرگ نشان دادن آن می شود، زیرا خالی گذاشتن لبه دیوارها از ترفندهای بزرگ‎‌تر نشان دادن فضا در طراحی دکوراسیون است. البته این بدان معنا نیست از فرشی بسیار کوچکتر از مساحت کف استفاده کنید زیرا این کار اثر عکس داشته و فضا را کوچکتر نشان می‌دهد.

 

می توانید از فرش‌های گرد برای قسمت های کوچک منزل استفاده کنید، همچنین برای اتاق خواب‌ها یا راهروها نیز می‌توانید از گلیم فرش استفاده نمایید.

 

فرش جهیزیه نوعروس را چه رنگی بخریم؟

اگرچه شور و هیجان بالایی برای انتخاب فرش جهیزیه دارید اما دوراندیشی را کنار نگذارید، بنابراین مسحور طرح‌های دکوراسیونی، کامپیوتری و فانتزی نشوید.

 

فرش جهیزیه مناسب برای خانه‌های کوچک

به طور کلی فرش‌های روشن برای محیط‌های کوچکتر یا کم نور مناسب هستند و در فضاهای بزرگ رنگ‌های تیره‌تر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. دقت کنید که فرش‌های رنگ روشن گرچه زیبایی‌های خیره کننده‌ای دارند اما خیلی زود کثیف می‌شوند و کثیفی مساوی است با هزینه‌های شستشو و فرسودگی زودتر فرش، بنابراین گزینه خوبی برای مکان‌های پر تردد منزل نیستند. رنگ های کرم شاید گزینه بهتری در مقایسه با رنگ های سفید باشد.

 

فرش جهیزیه را اول بخریم یا آخر؟

به نظر شما اول باید به سراغ بازار فرش رفته و از میان انواع طرح ها و سبک ها فرش خود را انتخاب نمایید و سپس به سراغ سایر لوازم مانند مبلمان، میز تلویزیون و … بروید یا نخست مبلمان، پرده و سایر اجزای دکوراسیون را خریداری نموده و در انتها اقدام به تهیه فرش کنید؟ پاسخ روشن است، گرچه در روش اول شما از تنوع مدل ها گیج می شوید، اما در روش دوم کارتان دشوارتر است چرا که باید فرشی هماهنگ و هم خوان با رنگ و طرح وسایل خریداری شده پیدا کنید. البته بهترین کار این است که کلیات دکوراسیون مدنظر خود و رنگ بندی های آن را از پیش انتخاب کنید تا در هنگام خرید اتلاف وقت کمتری داشته باشید. لزومی ندارد همه وسایلی که می خرید هم رنگ باشند، بلکه می توانید از رنگ های مکمل یا حتی متضاد برای ایجاد دکوراسیونی چشم نواز استفاده کنید که البته این امر نیازمند آشنایی و یا تحقیق پیرامون سبک های مختلف دکوراسیون داخلی است.

 

مثلا انتخاب فرشی به رنگ آبی فیروزه ای در ترکیب با رنگ های زرد و سفید، فضا را مملو از آرامش می کند، یا ترکیب فرش قهوه ای یا گردویی با مبلمان سبز رنگ نیز در کنار تابلوهایی از طبیعت جذاب خواهد بود. ترکیب فرش کرمی با رنگ های صورتی یا قهوه ای و ده ها ترکیب رنگ دیگر که باید برای انتخاب از میان آنها وقت کافی اختصاص دهید.

 

فرش جهیزیه را از کجا بخریم؟

طبیعی است به دنبال مراکزی باشید که اجناس و وسایل مورد نیاز جهیزیه از جمله فرش را با کیفیت خوب و قیمت مناسب ارائه دهند. شاید پیدا کردن مرکز یا فروشگاه های منصف با کالاهای خوب و قیمت های متعادل خود یکی از پیچیدگی های خرید جهیزیه باشد. در این باره حتی اگر مدت زیادی را صرف جستجو کنید اما در عوض تجربه یک خرید رضایت بخش تا همیشه با شما خواهد بود. ما به شما سرای فرش ماهور را پیشنهاد می‌دهیم.

 

فروشگاه تندیس خاطره کاشان یک پیشنهاد خوب برای خرید فرش جهیزیه

همانطور که اشاره شد با توجه به اینکه خرید جهزیه هزینه‌های زیادی را به زوج‌های جوان تحمیل می‌کند. خرید فرش ارزان با کیفیت به عنوان فرش جهیزیه کمک خوبی به زوج‌های جوان می‌کند. فروشگاه اینترنتی فرش ماهورمارکت ر با پایین آوردن هزینه‌های سربار و حذف واسطه‌ها، بهترین فرش‌های صادراتی را با کمترین قیمت عرضه می‌کند و از این بابت برای زوج های جوان جذاب است.

 

از طرفی تنوع طرح‌ها ، تنوع فرش ها و ارائه انواع فرش‌های گل برجسته، فرش ۱۲۰۰ شانه ، فرش ۱۰۰۰ شانه،فرش ۷۰۰ شانه در سایزهای استاندارد و یا حتی سایزهای مختلف سفارشی کلیه نیازهای افراد را پوشش می‌دهد.

 

در سرای فرش ماهور علاوه بر عرضه مستقیم فرش ماشینی صادراتی ماهور، شاهد حضور سایر برندها هم هستیم و می توان از سایر برندهای موجود هم خرید کرد.

 

,,,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.