1 - راهنمای خرید فرش

راهنمای خرید فرش پذیرایی

سیرتا پیاز فرش ماشینی کاشان

راهنمای خرید فرش پذیرایی

راهنمای خرید فرش پذیرایی ،اتاق پذیرایی به دلیل پر رفت و آمد بودن، از مهمترین بخش های هر خانه ای می باشد. به همین دلیل انتخاب و خرید فرش پذیرایی نیاز به دقت کافی دارد تا جلوه زیبایی به این قسمت ببخشد. همچنین فرش پذیرایی باید از جنس مرغوبی باشد تا عمر و دوام زیادی برای خانواده داشته باشد. در ادامهراهنمای خرید فرش پذیرایی را برای شما تهیه کردیم و نکات مهم انتخاب فرش را توضیح خواهیم داد. برای داشتن خریدی خوب و دلپذیر برای اتاق پذیرایی منزل خود با ما همراه باشید.

 

راهنمای خرید فرش پذیرایی

 

انتخاب مناسب برای فرش پذیرایی

برای انتخاب فرش پذیرایی، در ابتدا باید ابعاد سالن پذیرایی خانه خود را بدانید، تا تعداد و ابعاد فرش مورد نیاز را بدانید. سپس باید به سبک و رنگ دکوراسیون منزل خود دقت کنید، تا فرش انتخابی با فضای خانه هارمونی داشته باشد. چون اولین لوازم منزل است که محض ورود به چشم می آید. خرید فرش خوش طرح و رنگ سبب زیبایی منزل شده و نگاه ها را به خود جذب می کند.

در این صورت، حتی می توانید در ابتدا فرش پذیرایی خود را انتخاب و سپس با توجه  به طرح و رنگ آن، دیگر لوازم خانه، مانند پرده  و مبلمان و رنگ دیوارها را هماهنگ نمایید.

 

بهترین طرح فرش پذیرایی

همان طور که گفتیم جهت خرید یک فرش پذیرایی مناسب، باید آن را با دکوراسیون و دیزاین اصلی خانه تان هماهنگ کنید. با وجود تنوع زیاد طرح فرش، شما با خیال راحت می توانید فرش مدنظر خود را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. برای انتخاب طرح فرش پذیرایی باید به چند نکاتی توجه کنید.

۱-اگر سبک خانه شما مدرن است، فرش اتاق پذیرایی را از بین طرح های مدرن انتخاب نمایید. و در صورت کلاسیک بودن چیدمان خانه، بهترین گزینه انتخاب فرشی از میان طرح های قدیمی و سنتی است.

 

۲-فرش های طرح سنتی، به طور معمول دارای رنگ گرم مانند قرمز تشکیل می شوند. نقش و نگارهای فرش پذیرایی سبک سنتی نسبت به مدرن بیشتر است و زمینه شلوغ تری دارند.

 

۳-فرش مدرن دارای طرح های ساده تری هستند و معمولا در بافت آن از رنگ های ملایم و روشن استفاده می شود. در زمان انتخاب فرش مدرن برای پذیرایی باید هوشمندانه تر عمل کنید، چون ترکیب رنگ این فرش ها کمتر بوده و باید به گوه ای انتخاب شوند تا با چیدمان و لوازم منزل هارمونی داشته باشد. از جمله جدید ترین طرح فرش پذیرایی، سبک های مدرن می باشد که طرفداران زیادی دارد.

 

 راهنمای خرید فرش پذیرایی 700شانه

 

بهترین رنگ فرش پذیرایی

رنگ فرش را نیز باید با توجه به دکوراسیون، مبلمان و دیگر لوازم خانه انتخاب کرد. استفاده از فرش کرم رنگ، این قابلیت را دارد که در هر سبک دکوراسیونی کاربرد داشته باشد. رنگ کرم به دلیل خنثی بودن امکان را دارد که با بیشتر رنگ ها ست شود. فرش کرم رنگ ظاهری شیک به دکوراسیون می دهد. جدیدترین فرش عروس رنگ کرم است.

 

در منازلی با سبک مدرن نیز می توان از طیف های مختلف تیره و روشن استفاده نمود. اما به طور معمول در خانه هایی با سبک مدرن از فرش هایی رنگ روشن و خنثی مانند خاکستری و بژ بیشتر مورد استفاده می باشد. فرش مدرن با رنگ لایت، طرفداران بسیاری دارد، فرش صدفی، فرش زمینه نقره ای و فرش طوسی از جدیدترین رنگ ها برای فرش سال می باشد.

 

در منازلی با چیدمان سنتی نیز می توانید از فرش هایی با رنگ گرم مانند قرمز و نارنجی استفاده کنید. این رنگ ها انرژی زیادی به فضا می بخشند و باعث گرم و انرژیک به نظر آمدن محیط می شود.

 

اگر فضای خانه شما کوچک است، پیشنهاد می کنیم از فرش هایی با رنگ روشن مانند کرم، صدفی، بژ و فرش با زمینه سیلور خریداری کنید. فرش هایی با زمینه روشن و لایت سبب می شود تا فضای خانه روشن تر و بزرگ تر به نظر برسد.

 

اگر فضای خانه شما بزرگ است می توانید برای خانه فرش های تیره مانند فرش زمینه سرمه ای و فرش ذغالی خریداری کنید. فرش هایی با زمینه تیره، برای فضاهایی با ابعاد بزرگ و سقف بلند گزینه مناسبی می باشند.

 

راهنمای خرید فرش پذیرایی ازکاشان

 

چه اندازه ای برای فرش پذیرایی بهتره

وجود فرش در اتاق پذیرایی می تواند به جای یک فضاساز مورد استفاده باشد. با انتخاب درست اندازه برای فرش پذیرایی می توان شرایط بهتری را برای این بخش از خانه ایجاد نمود. فرش انتخابی برای پذیرایی، باید طوری باشد که با دیوار فاصله مناسبی داشته باشد و در اطراف مبلمان، فضایی برای راه رفتن وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که انتخاب فرش پذیرایی با اندازه مناسب کمک می کند تا چیدمانی زیبا برای خانه به ارمغان بیاورد.

 

برای پذیرایی هایی با ابعاد کوچک و متوسط پیشنهاد می کنیم از فرش ماشینی ۶ متری استفاده کنید. البته خرید فرش با اندازه کمی از ابعاد پذیرایی کوچکتر و رنگ متناسب با مبلمان، انتخابی درستی برای دکوراسیون منزل شما خواهد بود.

 

 

در اتاق پذیرایی بزرگ بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که پایه جلویی مبلمان بر روی لبه فرش باشد و دیگر بخش ها خارج از فرش قرار داشته باشند. قرارگیری پایه جلویی مبل بر روی لبه فرش، سبب می شود تا بین فرش و مبل پیوندی ایجاد شود و زیبایی خاصی به دکوراسیون می دهد. بنابراین برای اتاق پذیرایی بزرگ استفاده از فرش هایی با ابعاد ۹ متری، می تواند فضا منزل را پر کرد.

 

برای سالن هایی با فضای خیلی بزرگ، باید از فرش های با سایز بزرگ و پهن استفاده کنید. و نیز باید توجه داشته باشید که کل مبلمان خود را به طور کامل بر روی فرش قرار دهید، تا فضایی هم در اطراف آن برای حرکت وجود داشته باشد. فرش پذیرایی خیلی بزرگ باید به اندازه ای باشد که جای راه رفتن نیز در خارج از آن وجود داشته باشد.

 

چه فرشی به چه مبلی میاد؟

اگر مبلمان منزل شما تیره است، انتخاب فرش رنگ روشن برای پذیرایی سبب ایجاد شادابی و نشاط به فضا می شود. اما اگر رنگ مبلمان و پرده خانه روشن است، فرش تیره انتخاب بهتری برای پذیرایی می باشد چون محیط و فضای اتاق گرم تر و با نشاط تر می شود.

برای مکان هایی که رفت و آمد زیادی دارد و امکان ایجاد آلودگی زیاد است و یا از کودک یا حیوانات خانگی نگهداری می کنید، پیشنهاد می کنیم از فرش تیره استفاده کنید. برای خانواده های پر رفت آمد، فرش های روشن با زمینه قهوه ای روشن برای سالن پذیرایی نیز انتخاب خوبی است.

اگر فضای خانه شما کوچک و یا نور منزل کم است، باید فرش روشن انتخاب کنید تا به بزرگ و روشن جلوه دادن اتاق پذیرایی شما کمک کند. برای افرادی که کمی دچار افسردگی هستند و نیاز به شادابی و طراوت دارند نیز انتخاب فرش روشن گزینه بسیار مناسبی می باشد تا آرامش را چندین برابر کنید.

اگر به تمیز بودن فرش حساسیت دارید، حتما برای اتاق پذیرایی خود فرش تیره انتخاب کنید. چون فرش با زمینه تیره کمتر آلودگی را نشان می دهد.

بین رنگ دیوار و رنگ فرش تعادل برقرار کنید، اگر رنگ دیوارها روشن است از فرش تیره و اگر دیوار تیره رنگ است از فرش روشن استفاده کنید تا فضا، متعادل تر و زیباتر جلوه کند.

 

راهنمای خرید فرش پذیرایی جدید

نتیجه گیری

فرش تندیس خاطره کاشان، انواع فرش ماشینی،انواع گلیم وگبه  را در اندازه ۶، ۹ و ۱۲ متری و نیز در شانه های مختلف ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه بارقیمت ارزان عرضه می کند. مشتریان به راحتی می توانند به صورت حضوری و غیرحضوری اقدام به خرید از این مجموعه نمایند.

 

, , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.