1 - راهنمای خرید فرش

راههای ازبین بردن پرز فرش

فرش

راههای از بین بردن پرز فرش 

راههای از بین بردن پرز فرش ،ازبین بردن پرز فرش یک مشکل کلافه کننده ای ست که بسیاری آن را تجربه کرده اند و از آن رنج برده اند. حتما در خرید فرش به مشخصات فرش و بدون پرزدهی بودن آن دقت کنید.

 

فقط آدمها یا حیوانات خانگی نیستند که مویشان میریزد و به رخت و لباس میچسبد و سبب کلافگی میشود.

 

فرشهای ماشینی مخصوصا زمانی که نو هستند و تازه خریداری شده اند نیز دچار این مشکل می شوند و باید دنبال راهی برای حل این مشکل بود. این وضعیت فرشهای ماشینی که ”ُپرزِدهی فرش“ نامیده میشود با شامپوهای ضدریزش مو حل نمی شود!

 

از بین بردن پرز فرش

 

پرزدهی فرش یکی از مسائلی است که هنگام خرید فرش ماشینی اهمیت بسیار زیادی برای خانم ها دارد. پرزدهی زیاد نه تنها کار شما در تمیز کردن منزل را چند برابر می کند، بلکه بعضاً به اقشار آسیب پذیر مثل کسانی که بیماری های تنفسی نیز دارند آسیب می زند.

 

در این مقاله علاوه بر اطلاعاتی که در مورد دلایل پرزدهی فرش ماشینی کاشان کسب خواهید کرد، با شیوه های از بین پرز فرش ماشینی نیز آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

 

 

علت پرز دادن فرش ماشینی

اگر بدانیم که علت پرز دادن فرش ماشینی چیست بهتر می توانیم در مسیر از بین بردن پرز فرش قدم برداریم. به این ترتیب، ابتدا نیاز است که با علل پرزدهی فرش کاشان آشنا شویم.

 

اولین مرحله تولید فرش ماشینی، مرحله ریسندگی است. چنان چه در این مرحله از مقدار کافی آب و روغن استفاده نشود و یا دستگاه ریسندگی الیاف فرش مطابق با استانداردها تنظیم نشده باشد، پرزدهی فرش زیاد می شود. دیگر مرحله ای که در پرزدهی فرش کاشان اثر دارد، مرحله آهار است. آهار، آخرین مرحله تولید فرش ماشینی است. چنان چه در مرحله آهار تثبیت حرارتی فرش به صورت اصولی انجام نشود، پرزدهی فرش از بین نخواهد رفت.

 

از دیگر دلایل پرزدهی فرش، استفاده از الیاف نامرغوب در تولید فرش ماشینی است. استفاده از الیاف بی کیفیت و نامرغوب باعث افزایش غیر متعارف پرزدهی فرش ماشینی خواهد شد.

 

 

راه های از بین بردن پرز قالی و فرش چیست؟

کاربردی ترین مطالب آنهایی هستند که روش های از بین بردن پرز قالی و فرش را برای شما بیان می کنند. اگر شما تسلط خوبی هم به علل پرزدهی فرش کاشان داشته باشید امّا با راه های از بین بردن پرز قالی آشنا نباشید، کاری از پیش نخواهید برد. به این ترتیب، پس از آن که با علت پرز دادن فرش ماشینی آشنا شدیم، نوبت آن است که به راه های از بین بردن پرز فرش اشاره کنیم.

 

با یک جاروی حصیری نم دار فرش را جارو بزنید

سنتی ترین روش از بین بردن پرز فرش، استفاده از یک جاروی حصیری نم دار و یا خیس شده است. به هیچ عنوان برای از بین بردن پرز فرش از فرچه و یا اشیاء خشن استفاده نکنید. این کار باعث می شود آسیب دیدن و پاره شدن الیاف فرش می شود. به جای آن، یک جاروی حصیری را نم بزنید و به آرامی در جهت خاب فرش آن را به حرکت در بیاورید.

 

از فوم نگه دارنده فرش استفاده کنید

همانطور که از نام این محصول مشخص است، فوم نگه دارنده از پوسیدگی فرش و وارد شدن فشار زیاد به آن جلوگیری می کند. هر چقدر که فرش کمتر پا بخورد، به مراتب پرزدهی فرش کمتر خواهد شد. به این ترتیب، دومین روش از بین بردن پرز فرش، استفاده از فوم نگه دارنده است.

 

از شامپو فرش استفاده کنید

یکی از روش های از بین بردن پرز فرش، استفاده از شامپو فرش است. برای این کار نیاز است که یک شامپو فرش داشته باشید. مطابق دستورالعمل نوشته شده روی شامپو فرش، محلول مورد نظر را تهیه کنید. در ادامه کار یک اسفنج بردارید و آن را به محلول تهیه شده آغشته کنید. سپس اسفنج را به آرامی و در جهت خاب فرش حرکت دهید تا پرزهای فرش جمع آوری شوند.

 

هیت ست کردن الیاف فرش

مدرن ترین و جدیدترین روش از بین بردن پرز فرش ماشینی، هیت ست کردن است. احتمالاً شما هم هنگام بررسی محصولات شرکت های مختلف با این مواجه شده اید که هیت ست بودن فرش را به عنوان یکی از مزایای فرش ماشینی برای شما عنوان کرده اند.

 

امروزه هیت ست بودن فرش ها اهمیت زیادی برای مشتریان دارد زیرا فرش های هیت ست شده پرزدهی به مراتب کمتری نسبت به فرش های هیت ست نشده دارند. هیت ست کردن فرش ماشینی عملی است که در مرحله ریسندگی فرش ماشینی اتفاق می افتد. الیاف فرش طی فرآیند هیت ست شدن بخاردهی می شوند. این اتفاق نه تنها پرزهی فرش را از بین می برد بلکه باعث افزایش کیفیت و طول عمر فرش ماشینی می شود.

 

شاید برخی گمان کنند که از میان الیاف مختلفی که برای بافت فرش ماشینی از آنها استفاده می شود، تنها الیاف اکریلیک هستند که قابلیت هیت ست شدن دارند. اما واقعیت خلاف این است. تمامی الیافی که برای تولید فرش ماشینی از آنها استفاده می شود، مثل الیاف پلی استر، بی سی اف، ورجین و …، همگی می توانند که هیت ست شوند.

 

در صورتی که پرزده نبودن فرش برای شما اهمیت زیادی دارد و یا در خانواده خود افراد حساس دارید بهتر است که فرش های هیت ست شده را خریداری کنید.

 

بهترین روش از بین بردن پرز فرش چیست؟

بهترین روشی که برای از بین بردن پرز فرش وجود دارد، هیت ست کردن الیاف فرش ماشینی کاشان است. راحت ترین کاری که برای از بین بردن پرز فرش کاشان می توانید انجام دهید این است که از همان ابتدا فرش های هیت ست شده را خریداری کنید. فرش تندیس خاطره کاشان  محصولات مختلفی دارد؛ به عنوان مثال انواع فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰، فرش کودک، فرش چهل تکه به سبک مدرن و … . تمامی این محصولات ما هیت ست شده و بدون پرز هستند. با مراجعه به قسمت توضیحات هر محصول می توانید از کم و کیفیت هیت ست بودن یا نبودن آن مطلع شوید.

 

تفاوت از بین بردن پرز فرش ماشینی و دستباف در چیست؟

روش های از بین بردن پرز فرش ماشینی و دستباف هیچ تفاوتی ندارند. تنها تفاوت آنها در این است که از فرآیند هیت ست کردن برای از بین بردن پرز فرش دستباف استفاده نمی شود در حالی که برای فرش های ماشینی اینطور نیست.

 

در این مقاله به صورت کامل در مورد علل پرزدهی فرش و روش های از بین بردن آن صحبت کردیم. پرزدهی فرش پدیده ای است که به شدت می تواند موجب رنجش مشتریان شود. فرش تندیس خاطره کاشان فرش های هیت ست شده زیادی دارد که می توانید از تمامی آنها دیدن کنید.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “راههای ازبین بردن پرز فرش

  1. سامان گفت:

    شرمنده جناب، این فرشی که ازش عکس گرفتید کدوم فرش تون هست؟ خیلی زیباست… امیدوارم کد شو بدونید

    1. شرکت تندیس خاطره گفت:

      سلام وقت بخیر
      عکس اول از بالا به پایین مطلب طرح گیلدا زمینه سرمه ای هست
      عکس دوم طرح آنالی زمینه سرمه ای هست.
      عکس سوم هلیا زمینه ترمه ای هست.
      عکس چهارم نایین سرمه ای هست.

  2. جواد گفت:

    اگر فرش رو خریداری کرده باشیم و بعد ا پرز بیفته چیکار باید بکنیم جناب؟؟؟؟ باید بدیم هیت ست اش کنن؟؟؟

    1. شرکت تندیس خاطره گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر دیگه نمیشه هیت ست شود. چون در مرحله تولید نخ اکرلیک هیت ست انجام میشه نه بعد از بافت فرش.
      شما می تونید چند بار فرشتون را با جارو خیس جارو کنید تا پرز ها تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.