1 - راهنمای خرید فرش, 2 - راهنمای شستشو و مراقبت, 6 - فرش

رفع بوی بد فرش

رفع بوی بد فرش

رفع بوی بد فرش ،راهکارهای خانگی مختلفی برای از بین بردن بوی بد وجود دارد که در این مقاله سعی داریم به چند مورد از کلیدی ترین راهکارها اشاره ای داشته باشیم تا شما کاربران عزیز با به کارگیری آنها بوی بد فرش منزل خود را از بین ببرید.

 

شستن فرش ماشینی

 

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد فرش

رفع بوی بد فرش ،ساده ترین روش برای از بین بردن بوی بد فرش با استفاده از جوش شیرین می باشد. برای این کار کافیست مقداری از جوش شیرین را روی قسمتی از فرش که بوی نامطبوعی دارد بریزید و سپس با فرچه یا جارو مالش دهید. با این حال شما ۵۰ درصد عملیات را روی فرش پیاده کردید بنابراین ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا جوش شیرین روی فرش باقی مانده و بعد از گذشت ۲۴ ساعت با کمک یک جارودستی جوش شیرین را از سطح فرش پاکسازی کنید و سپس سطح پاکسازی شده را با یک دستمال نیمه خیس، دستمال بکشید. در نهایت اقدام به ریختن یک قاشق سرکه در یک لیوان بکنید و سپس محلول سرکه را روی فرش اسپری کنید و مدت زمان ۱۵ دقیقه زمان بدهید و بعد اقدام به شستن فرش با شامپو و اسفنج کرده تا هیچ اثری از جوش شیرین و سرکه روی فرش باقی نماند. در نهایت ملاحظه می کنید که بوی نامطبوع فرش از بین رفته است.

 

 

شستن فرش

 

چگونگی رفع بوی نامطبوع رطوبت فرش پس از شستشو

رفع بوی بد فرش ،بعضی مواقع پس از شستن فرش مخصوصآ در زمستان به خاطر اینکه به میزان کافی آفتاب به آن نمی خورد بوی بد یک رطوبتی به مشام می رسد که این بو پس از یک انتظار طولانی شاید به میزان کمی از بین برود چنانچه می خواهید هرچه زودتر از شر این بوی آزاردهنده خلاص شوید بایستی  از موادی همچون روغن ضروری، اسطوخودوس و … استفاده نمایید.

 

از بین بردن بوی بد فرش

 

علت بوی بد فرش و تشک بعد از شستن چیست؟

رفع بوی بد فرش ،تولید بوی بد در فرش و تشک می‌تواند علت‌های مختلفی مانند ریخته شدن مایعات و غذا بر روی آن‌ها، عدم رفع کامل رطوبت بعد از شستن آن‌ها و … داشته باشد دفع عوامل تولیدکننده بو در فرش و تشک مهم است اما مهم تر از آن‌ها استفاده از روشی درست برای از بین بردن بوی فرش و تشک است.

 

پاک کردن لکه چای از فرش

وقتی مایعاتی مانند چای یا قهوه روی فرش می‌ریزد سرعت عمل اهمیت فراوانی دارد، زیرا پاک‌کردن لکه قدیمی چای از روی فرش کار ساده‌ایی نیست.

 

درون یک ظرف یک پیمانه جوش شیرین بریزید. یک پارچه تمیز و نرم را خیس کنید و روی جوش شیرین قرار دهید و آن قسمت را با آب سرد شست‌وشو دهید.

 

راه دوم استفاده از سرکه سفید برای پاک‌کردن لکه چای از فرش است. درون یک کاسه یا فنجان نصف پیمانه سرکه سفید مقطر بریزید و به آن نصف پیمانه آب اضافه کنید و آن را به‌خوبی با هم ترکیب کنید. ترکیب را روی محل موردنظر بریزید و آن را با کمک یک پارچه تمیز مالش دهید و محل موردنظر را به‌خوبی آبکشی کنید.

 

 

شستشوی فرش

 

رفع بوی ادرار حیوانات خانگی: مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی و رعایت مسائل بهداشتی بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر شما حیوان خانگی دارید و بوی مدفوع و یا ادرار آن حیوان شما را آزار می دهد می توانید با اقدامات زیر این مشکل را برطرف کنید. ابتدا برای تمیز کردن فرش با یک پارچه مدفوع و یا ادرار را به خوبی از فرش پاک کنید سپس محلولی از ترکیب مساوی آب و سرکه تهیه می کنیم و بر روی قسمت مورد نظر می ریزیم و سریعا با پارچه آن را خشک می کنیم پس از انجام این مرحله جوش شیرین را به مقدار لازم بر روی محل مورد نظر بریزید سپس یک چهارم پراکسید هیدروژن ۳% را با یک قاشق غذاخوری سر خالی مایع لباسشویی و یا ظرفشویی مخلوط کنید و بر روی جوش شیرین بریزید و با فرچه به خوبی مواد را با هم ترکیب کنید و اجازه دهید که مواد خشک شوند و با جارو مواد را از سطح فرش پاک کنید.

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.