1 - راهنمای خرید فرش, 5 - دکوراسیون فرش, مقالات

ست فرش کرم با مبل

فرش نقره ای در دکوراسیون

ست فرش کرم با مبل

ست فرش کرم با مبل ،حتما تا به حال در هنگام پوشیدن لباس به این نکته رسیده اید که لباس با رنگ سفید، شیری یا کرم به هر رنگ لباسی می آید. همین ویژگی در مورد فرش زمینه کرم هم صدق می کند. من فرش کرم انتخابی خودم را که رنگ آبی کم و بیش در گل های آن به کار رفته بود، با مبل های آبی رنگ خود ست کردم و نتیجه واقعا عالی شد.

البته این که چه رنگی از زمینه فرش با چه رنگی از اثاثیه خوب به نظر می رسد، بستگی مستقیم به سلیقه شما دارد. اما شخصا ترجیح می دادم، تضاد رنگ مناسبی بین رنگ زمینه فرش و رنگ مبلمان خود داشته باشم، در عین حال که رنگ ها با هم هماهنگی مناسبی داشته باشند.

تضاد رنگ فضای خانه را شادتر نشان می دهد. پس نگران این نباشید که مثلا رنگ مبلمان من سبز تیره، قرمز یا سرمه ای است و رنگ کرم زمینه فرش خیلی با رنگ مبلمان متفاوت است.

 

 

ست فرش کرم با مبل

ست فرش کرم با مبل

 

ست کردن مبل ساده با فرش کرم رنگ

ست فرش کرم با مبل استثناهایی هم دارد. در صورتی که مبلی انتخاب کرده‌اید که یک رنگ ساده دارد، بهتر است فرش طرحدار انتخاب کنید. فرش کلاسیک، می‌تواند انتخاب مناسبی برای این دکوارسیون باشد. اگر رنگ کرم رنگ با رنگ مبلی که دارید، همخوانی داشته باشد، بهتر است رنگ فرعی که در طرح فرش وجود دارد، با رنگ مبل یکسان باشد. همچنین می‌توانید رنگ سوم موجود در طرح فرش را با رنگ بالش‌های روی مبل ست کنید. البته برای ست کردن مبل با فرش، حتما لازم نیست رنگ پارچه‌ی مبل را در نظر داشته باشید. برخی اوقات می‌توانید رنگ فرش را با پایه‌ها و رگه‌هایی که روی طرح مبل وجود دارد، ست کنید. اما رنگ پارچه‌ی مبل با رنگ غالب فرش، حتما باید همخوانی داشته باشند.

 

 

ست کردن مبل طرحدار با فرش کرم

 

ست کردن مبل طرحدار با فرش کرم رنگ

دقیقا برعکس سناریوی قبلی، در صورتی که از مبل طرحدار استفاده می‌کنید، بهتر است از فرش ساده و تک رنگ استفاده کنید. فرش مدرن، می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده در چنین دکوراسیونی باشد. در صورتی مبل را با فرش کرم رنگ ست کنید که یا رنگ فرعی طرح مبل، یا رنگ بالش‌های روی آن، کرم رنگ باشد.

 

فرش و مبل یک رنگ

فرش و مبل یک رنگ بخرید

اگر تمایل به ساده بودن فضا و سبک مینیمال دارید بهتر است فرش و مبل خود را یک رنگ بخرید. به عنوان مثال: برای ست کردن فرش با مبل طوسی رنگ مبلتان را با همان رنگ و اندکی اختلاف در تیرگی در نظر بگیرید و با دیگر اجزای دکور مثل مجسمه یا آباژور از طریق رنگ های متضاد تنوع ایجاد کنید. البته باید این نکته را در نظر گرفت که طوسی، رنگی خنثی و دارای سه طیف طوسی روشن، طوسی تیره و طوسی دودی است. رنگ‌های خنثی با بیشتر رنگ‌ها همخوانی دارند، در نتیجه سازگاری بیشتری هم دارند.

 

نحوه ست کردن فرش و مبل

 

 

نحوه ست کردن فرش و مبل و تاثیر آن بر دکوراسیون خانه

در هنگام نحوه ست کردن فرش و مبل خانه ابتدا لازم است به یکسری از نکات توجه گردد که ما در این مطلب قصد داریم به آنان بپردازیم. برای کسب اطلاعات لازم در این باره با ایوان فرش همراه باشید. زمانی که در هنگام دکوراسیون داخلی نوبت به انتخاب رنگ مبل و فرش می‌رسد، تنوع در میان فرش‌ها و طرح‌های مختلف و گوناگون گاهی اوقات ممکن است که موجب سردرگمی در افراد شود. اما اگر شما در زمینه هماهنگ سازی فرش و مبلمان اطلاعات کاملی داشته باشید نه تنها به مشکل بر نخورده، بلکه یک ست زیبا و جذاب در محیط خانه خود می‌توانید فراهم آورید.

 

 

فرش

, , , , , , , , ,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.