1 - راهنمای خرید فرش

علت تفاوت قیمت فرش کاشان

فرش

علت تفاوت قیمت فرش کاشان

علت تفاوت قیمت فرش کاشان  ،همان طور که می‌دانید با کیفیت ترین فرش ها؛ فرش کاشان می‌باشد به گونه ای که قطب فرش ایران را کاشان می‌شناسند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی فرش های با تراکم بالا و با کیفیت عالی در کاشان به مردم عرضه می‌شود که با گسترش روز افزون کارخانه ها و استفاده از تکنولوژی روز دنیا کارخانه فرش ماشینی کاشان به عنوان بزرگترین فرش ماشینی در جهان معرفی شد. امروزه نیز این کارخانه به روزترین و بهترین فرش ماشینی را در بین تمامی کارخانه های دیگر به مردم ارائه می‌دهد.

 

فرش کاشان از قدیم جزو بهترین فرش ها در ایران و حتی در جهان می‌باشد که اکثر جهانیان ایران را باقالی کاشان می‌شناسند. در این مقاله قصد داریم به علت تفاوت قیمت فرش کاشان بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

علت تفاوت قیمت درفرش کاشان

 

چرا قیمت فرش در فروشگاه های فرش متفاوت هست

فرش یکی از کالا های لوکس و کم مصرف هست و پیدا کردن تخصص در زمان خرید این محصول شاید هیچ زمان دیگری بدرد ما نخورد ولی دانستن اطلاعات جزعی خالی از لطف نیست برای همین منظور باید اول اطلاعاتی در مورد فرش داشته باشیم که علت های تفاوت قیمت فرش برای شما مشخص شود چرا قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰در یک فروشگاه مثلا ۸۵۰۰تومن هست ولی در یک فروشگاه دیگر ۸۲۰۰ ویا ۱۰میلیون هست این سوالی هست که ذهن خیلی ها رو درگیر کرده در این مقاله سعی داریم توضیحات مختصری در مورد کیفیت و علت تفاوت قیمت ها رو برای شما عزیزان بیان کنیم.

 

عوامل بسیاری در قیمت نهایی فرش تاثیر گذار می باشد که در ادامه قصد داریم برخی از این عوامل را برای شما بازدیدکنندگان گرامی مورد بررسی قرار دهیم.

 

علت تفاوت قیمت فرش ماشینی کاشان

تفاوت قیمت فرش به چه عواملی بستگی دارد؟

علت تفاوت قیمت فرش به این عوامل زیر بر می گیرد.

۱-شانه فرش

وقتی شما به فروشگاه فرش فروشی مراجعه می‌کنید اولین سوالی که می پرسید این است که تراکم و شانه فرش چند است؟ در صورتی که شما بخواهید فرشی با قیمت مناسب تهیه کنید باید تراکم و شانه پایین آن را انتخاب کرده و برعکس هرچه تراکم و شانه فرش بیشتر باشد قیمت فرش نیز بالاتر خواهد رفت.

 

۲-تراکم فرش

یکی دیگر از عواملی که در قیمت فرش کاشان تاثیرگذار می‌باشد؛ تراکم فرش است. اگر دقت کرده باشید در راستای طول فرش ماشینی تعداد گره ها بافته شده اند که در صورتی که این تعداد گره ها بیشتر باشد یعنی الیاف بیشتری در این فرش به کار برده شده که افزایش وزن فرش را نیز به همراه خواهد داشت.

امروزه با توجه به تکنولوژی روز دنیا از ظریف بافتن فرش ها استقبال شده است برای اینکه این الیاف ضعیف بافته شوند نیاز به افزایش تراکم فرش دارند که حرف تراکم فرش بیشتر شود جلوه زیبایی فرش بیشتر خواهد شد که این عوامل در قیمت نهایی فرش بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

 

۳-متراژ فرش

ابعاد و متراژ فرش ها متفاوت می‌باشد که شما می‌توانید طبق سلیقه خود فرش را در ابعاد مورد نیاز خود را تهیه نمایید. اما به صورت استاندارد فرش ها در اندازه های شش متری ۹ متری و ۱۲ متری طراحی و به بازار ارائه می‌شوند.

فرش های ۶ متری و ۹ متری معمولاً فروش بیشتری را به همراه داشته و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. توجه داشته باشید که شما می‌توانید فرش ها را در متراژ مختلف سفارش دهید و استفاده کنید. ابعاد و تعداد شانه فرش انتخابی شما کمتر باشد بدون شک قیمت آن نیز کمتر خواهد بود.

 

علت تفاوت قیمت فرش

 

۴-الیاف فرش

بهتر است بدانید که الیاف فرش یکی دیگر از عواملی است که در تفاوت قیمت فرش کاشان بسیار تاثیر گذار می‌باشد. همانطور که می‌دانید امروزه از الیافی مانند ابریشم و پشم، پلی استر، آکریلیک و بی سی اف و … در بافت فرش ها استفاده خواهند کرد.

با توجه به نوع الیاف فرش استفاده می‌کنند قیمت آن متفاوت می‌باشد. مثلاً ابریشم، پشم و آکرلیک از قیمت بالایی برخوردار هستند که جزو بهترین الیاف برای بافت فرش می‌باشند پس بدون شک قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. آکرلیک از کیفیت و عمر بالایی برخوردار هستند که یک از کشور آلمان وارد شده و برای بافت فرش استفاده می‌شود.

فرش هایی که در آن از الیاف ابریشم استفاده شده است به خاطر ظرافت بالا ابریشم قیمت بالاتری را نیز به همراه دارد و زیبایی و درخشندگی خاصی برخوردار هستند.

 

۵-رنگ فرش

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت فرش کاشان؛ رنگ به کار رفته به آن می‌باشد. در نظر داشته باشید که هر چه تعداد رنگی که در بافت فرش استفاده می‌شود؛ بیشتر باشد بدون شک جلوه و زیبایی خاصی را خواهد داشت. رنگ هایی که در رنگرزی الیاف استفاده می‌شوند به صورت طبیعی و مصنوعی می‌باشند که با توجه به نوع و تعدادی که به خشم به کار می‌رود قیمت آن بسیار متفاوت می‌باشد.

 

۶-طرح فرش

طرح هایی که امروزه برای فرش‌کاشان به کار می‌روند عبارتند از فرش طرح افشان یا طرح ترنج دار یا طرح خشتی و … با توجه به طرح فرش قیمت آن نیز متفاوت می‌باشد.

 

۷-نوع دستگاه بافت فرش

دستگاهی که برای بافت فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در قیمت آن بسیار تاثیرگذار می‌باشد. کارخانه فرش کاشان از تکنولوژی روز دنیا و دستگاه های مدرن و مجهز استفاده می‌کنند که باعث شده است تا فرش های با کیفیتی را ارائه دهند.

 

علت تفاوت قیمت فرش کاشان

علت تفاوت فرش ماشینی

قیمت فرش با یک مشخصات می تواند متغییر باشد که این تغییر قیمت معمولا به چند دلیل اتفاق می افتد:

دلیل اولکه از همه بیشتر و مهم تر هست سود فروشگاه هست که بیشترین تاثیر رو در قیمت عرضه محصول میزاره برای مثال یه فروشگاه با داشتن حجم تبلیغات تلویزیونی و پرسنل زیاد هیچ وقت نمی تواند فرش رو با حداقل سود به خریدار عرضه کنه این رو در نظر داشته باشید که هزینه ها باید بروی قیمت تمام شده محصول اضافه شود که یک مجموعه بتواند جواب گوی هزینه های خود باشد با این تفاسیر قیمت فرش در یک هایپر مارک فیشر از یک فروشگاه معمولی هست.این سوال برای خیلی از افراد پیش می آید که چرا پس هایپر ها شلوغ تر هستند.
بله دلیل آن تنوع بیشتر محصولات در این فروشگاه ها هست خیلی از خریداران دوست دارند تنوع بیشتری از محصولات رو ببینند.

 

دلیل دوم که تفاوت قیمت رو بین فروشگاه ها بوجود می آوردکیفیت محصولات هست البته ما بنا رو بر این می زاریم که همکاران گرامی این کار رو انجام نمی دهند و انشالله تعداد آنها خیلی خیلی کم است.

فرش رو با مشخصات دیگر بفروش می رسانند برای مثال فرش ۷۰۰شانه که یکی از پرفروش ترین فرش های ماشینی هست را با قیمت ها مختلف بفروش می رسانند.

 

دلیل سوم تفاوت قیمت کارخانه با فروشگاه فرش اینترنتی و یا فروشگاه های فرش حضوری که چیزی نزدیک به ۱۰ الی ۲۰٪ تفاوت قیمت وجود دارد که دلیل آن هم نبود سود واسطه گری هست این تفاوت قیمت ها همگی باعث گیج شدن خریدار می شود و بهتر است که در زمان خرید فرش این گزینه ها رو مدنظر داشته باشید.

 

علت تفاوت قیمت فرش ماشینی

نتیجه گیری

با توجه به این‏که سایت‌‏هایی با ارسال رایگان، متوسط یا بیشترین هزینه ارسال فرش را بر روی قیمت فرش کاشان ارائه شده، اضافه می‌‏کنند، افرادی که در یک شهر مرکزی زندگی می‏‌کنند بهتر است از سایتی خریدکنند که هزینه ارسال فرش را به عهده افراد می‏‌گذارد. به این روش قیمت تمام ‏شده برای خرید فرش کمتر خواهد بود.

سایت فرش تندیس خاطره کاشان دارای نماد اعتماد الکترونیک است و بهترین کیفیت و ارزان‏ترین قیمت را در خرید اینترنتی فرش کاشان دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.