1 - راهنمای خرید فرش

فرش‌های ماشینی پشمی

رنگ فرش سال جدید

فرش‌های ماشینی پشمی

فرش‌های ماشینی پشمی انواع مختلفی دارد. تنوع این فرش‌در دستبه بندی متفاوتی قرار میگیرد.

انواع فرش ماشینی از نظر جنس

بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید یک فرش ماشینی کنید با انواع آنها از نظر جنس الیافی که در تولیدشان استفاده شده و همچنین تفاوتهایشان ، آشنا باشید. بطور کلی چهار نوع فرش ماشینی در بازار وجود دارد که عبارتند از : فرش‌های ماشینی پشمی ، فرش‌های ماشینی اکریلیک ، فرش‌های ماشینی پلی استر و فرش‌های ماشینی پلی پروپیلن.

 

خصوصیات فرش‌های ماشینی پشمی

نخ تار در این نوع از فرشهای ماشینی از جنس صددرصد پنبه میباشد ، نخ پودی هم که مورد استفاده قرار میگیرد از جنس صددرصد کنف یا جوت است اما مهم ترین قسمت که همان نخ پرز یا خاب میباشد در این نوع فرش ها باید از جنس صددرصد پشم خالص نو و ضد بید شده ، باشد.

 

خصوصیات فرش‌های ماشینی اکریلیک

مهم ترین مساله ای که باید در مورد این فرشها بدانید نوع جنس نخ خاب آنهاست که از جنس اکرلیک می باشد و همین امر سبب شده تا این نوع از فرش‌های ماشینی از لحاظ شستشو و در معرض نور قرار گرفتن دچار هیچ گونه تغییری نشوند. لازم است یادآور شویم که دوخت لب فرش در کناره های آن که معروف به زیگزاگ می باشد نیز در این نوع فرش‌ها از جنس آکلریک میباشد.

 

فرش‌های ماشینی پشمی

فرش‌های ماشینی پشمی

خصوصیات فرش‌های ماشینی پلی استر

به دلیل گران بودن نخ ابریشم برای رسیدن به فرشهای ماشینی جذاب تر ، الیافی با عنوان پلی‌استر یا ابریشم مصنوعی تولید شد تا در بافت نوعی از فرشهای ماشینی مورد استفاده قرار گیرد. به نوعی میتوان گفت الیاف پلی‌استر زیبایی و درخشندگی فرش‌های ابریشم دستباف را در فرش‌های ماشینی پلی استری فراهم میکند . از دیگر ویژگیهای قابل ذکر در مورد این نوع از فرشهای ماشینی حالت پیوسته ی الیاف به کار رفته در آنهاست که سبب می‌شود این نوع فرش ها ، پرزدهی کمتری نسبت به فرشهای پشمی و اکریلیک داشته باشد.

 

خصوصیات فرش‌های ماشینی پلی پروپیلن

نوع دیگری از انواع الیاف مصنوعی ، پلی پروپیلن یا اولفین میباشد که به نوعی جزو الیاف ارزان قیمت نیز محسوب میشود ، همچنین رنگ‌پذیری بسیار خوب الیاف پلی پروپیلن باعث شده تا هزینه ی رنگ‌آمیزی آنها نیز نسبت به سایر الیاف کمتر باشد ؛ بنابراین فرشهایی به این جنس ، گزینه‌ی مناسبی است برای خریدارانی که قصد خرید فرشی با قیمت مناسب را دارند. در کنار تمام مزایای فرش‌های ماشینی پلی پروپیلن ، لازم است بدانید این فرش ها ، دوام و عمر کمتری نسبت به سایر فرشهای ماشینی دارند.

 

انواع طرح و نقش فرش های ماشینی

لازم به ذکر است که امروزه تنوع فرش‌های ماشینی از نظر طرح و نقش بسیار بالاست ، از آنجاییکه انتخاب بین این طرح ها ممکن است برای خریداران بسیار مشکل باشد ، سعی داریم شما را با عمده ی این طرح ها آشنا سازیم تا قبل از خرید شناخت لازم را در خصوص این مساله به دست آورید.

 

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.