1 - راهنمای خرید فرش

فرش آکریلیک بخرم یا پلی استر؟

فرش کاشان

فرش آکریلیک بخرم یا پلی استر؟

فرش آکریلیک بخرم یا پلی استر؟ اگر تا به حال برای خرید فرش ماشینی اقدام کرده باشد ، شاید در هنگام خرید این جمله از فروشنده به گوشتان خورده باشد که جنس فرش اکریلیک است .

این جمله یعنی اینکه در تولید و بافت فرش ماشینی از الیاف اکریلیک استفاده شده است و از کیفیت بالایی برخوردار است و عموما برای خرید فرش درجه یک و مرغوب به دنبال فرش ماشینی اکریلیک هستند زیرا از مزایای بیشتری نسبت به دیگر الیاف برخودار است .

 

 

فرش آکریلیک بخرم یا پلی استر؟

مقایسه الیاف پلی استر و اکریلیک

پلی استر تنها الیاف مصنوعی است که مشخصات آزمایشگاهی آن به پنبه خیلی نزدیک است و به خاطر استحکام و مقاومت بالای حرارتی و سایشی و لطافت و مقاومت تغییر رنگ بالا و مهمتر از همه عدم پرزدهی بودن آن ، لیف نساجی بسیار خوبی است .

ولی با همه محاسن به دلیل آب دوستی در مواردیکه از پلی پروپیلن آب گریز می توان استفاده کرد ، اکریلیک قابل استفاده نیست . عدم استفاده مناسب از هر ماده اولیه در تولید غیرمرتبط اشتباه است .

چرا که اگر اینگونه بود این همه تنوع در ماشین آلات و تراکم و شانه و ساید امکانات به وجود نمی آمد . حتما این نکته را باید در نظر بگیریم که اکریلیک به علت بحث آسیب پذیری محیط زیست و عدم قابلیت بازیافت ، بحث زیست محیطی داشته و همچنین به دلیل بحث آلرژی زایی آن حدود ۱۰ سال است که در اروپا تولید اکریلیک متوقف و ممنوع شده است .

 

 

فرش آکریلیک بخرم یا پلی استر؟ فرش بادوام

 

مزایای فرش اکریلیک

فرش اکریلیک فرشی است که از نخ اکریلیک بافته شده است. اکریلیک یک ماده مصنوعی مانند پشم است اما قیمت این ماده نسبت به پشم بسیار ارزان تر است. فرش های اکریلیک در دسته فرش های ماشینی طبقه بندی شده و در کارخانه بافته می شوند.

یکی از مزایای این نوع فرش ، ارزان بودن آن است. به همین دلیل افرادی که به دنبال خرید فرشی به شکل پشم اما با قیمتی ارزان تر هستند ، فرش اکریلیک را انتخاب می کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی ویژگی آن بپردازیم.

 

 

فرش آکریلیک بخرم یا پلی استر؟ فرش ماشینی

مزایای فرش پلی استر

  • عدم پرزدهی بارزترین ویژگی فرش‌های پلی استر است. استفاده از فرش‌های ماشینی از جنس پلی استر برای افراد دارای حساسیت و افرادی که از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند بسیار مناسب است.
  • جذب رطوبت پایین از دیگر مزایای این نوع فرش‌هاست. مناطقی که رطوبت بسیار بالایی دارند بهتر است از فرش‌ پلی استر استفاده کنند.
  • قیمت پایین و مناسب این فرش ماشینی باعث می‌شود افراد به‌راحتی بتوانند فرش‌های خود را تعویض کنند و نگرانی بابت صرف هزینه نداشته باشند.

 

 

فرش آکریلیک بخرم یا پلی استر؟

 

فرش اکریلیک یا فرش پلی استر کدام ارزان تر است؟

در این رقابت به طور قطع برد با فرش پلی استر می باشد، همانطور که گفتیم الیاف اکریلیک بسیار گران قیمت تر و نایاب تر نسبت به الیاف پلی استر می باشد.

از آنجایی که در ایران تولید الیاف پلی استر به راحتی انجام شده و به وفور قابل دسترسی می باشد به طور قطع از لحاظ قیمتی هزینه بسیار کمتری نسبت به فرش های اکریلیک برای شما به همراه خواهد داشت.

 

سخن آخر

کلیه محصولات این شرکت معتبر با ضمانتنامه اصل و سلامت کالا به مشتری تحویل داده می شود . شما می توانید با خرید اینترنتی فرش اکریلیک از فروشگاه اینترنتی فرش تندیس خاطره کاشان به قیمت کارخانه و بدون واسطه همراه با ارسال رایگان فرش درب منزل خود بهره مند شوید.

 

 

, , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.