1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش

فرش ابریشم مصنوعی

فرش 700 شانه

فرش ابریشم مصنوعی

فرش ابریشم مصنوعی به دلیل براق بودن رنگ نخ ها و سایه وروشنی که در زوایای مختلف روی فرش قابل مشاهده است مورد توجه قشر زیادی از مردم قرار گرفته است.با وجود انواع فرش ماشینی در بازار و نمایشگاه های فرش ، اطلاعات مشتری درباره این فرش ها بسیار اندک است . به همین دلیل این مقاله را برای آشنایی شما عزیزان با فرش ابریشم مصنوعی اختصاص داده ایم.

 

با توجه به پایین بودن اطلاعات مشتری در خصوص فرش ابریشم گونه یا فرش ابریشم مصنوعی ، این سوالات به وجود می آید که : فرش ماشینی ابریشم مصنوعی چیست ؟ فرش ابریشم مصنوعی خوبه ؟ معایب فرش ابریشم مصنوعی و همچنین نام ابریشم مصنوعی چه چیزی است . در ادامه مقاله با پاسخ تمامی این سوالات آشنا می شوید.

 

فرش ابریشم مصنوعی چیست؟

فرش ابریشم مصنوعی ماشینی یکی از فرش های کمتر شناخته شده در بازار فرش ماشینی است و کمتر کسی پیدا می شود که به سراغ چنین فرش هایی برود . فرش ابریشم مصنوعی به دلیل درخشنگی و نرمی و لطلافت بسیار بالا به این نام شهرت دارد و از الیافی چون : ویسکوز و پلی استر بافته می شود . از مزایای فرش ابریشم مصنوعی می توان به ضد پرز بودن ( فرش بدون پرز ) و لطافت بسیار بالای آن اشاره کرد .

اگر بخواهیم دو فرش ابریشم مصنوعی و فرش اکریلیک را باهم مقایسه کنیم ، بی تردید فرش اکریلیک بهتر است . چرا که فرش ابریشم مصنوعی به دلیل لطافت و ظرافت الیاف بافته شده در فرش از کیفیت و طول عمر بسیار پایینی برخوردار است و در کوتاه مدت حالت اولیه خود را در اثر شستشو و پاخور بودن از دست می دهد.

 

مزایا و معایب فرش ابریشم مصنوعی

فرش های ابریشم مصنوعی به دلیل براق بودن رنگ نخ ها و سایه روشنی که در زوایای مختلف روی فرش قابل مشاهده هست توانسته مورد توجه قشر خاصی از مردم قرار گیرد. بهتر است قبل از خرید فرش ابریشم مصنوعی مزایا و معایب آن را بدانید و با در نظر گرفتن و سنجیدن این مزایا و معایب می‌توانید تصمیم درست برای خرید بگیرید.

 

مزایا فرش ابریشم مصنوعی

فرش ابریشم مصنوعی مزایایی دارد که در این قسمت به آن میپردازیم:
ضد پرز و حساسیت : این فرشهای هیچ پرزی از خود نداشته و برای افرادی که با پرز فرش دچار مشکلات ریوی میشوند کاملا توصیه میشود.

براق بودن : فرشهای ابریشم نما به دلیل براق بودن شباهت زیادی به فرشهای دستبافت ابریشم دارد.

 

معایب فرش ابریشم مصنوعی

امکان شستشو : فرشهای ابریشم گونه در مقابل شستشو و رطوبت بسیار ظعیف عمل میکند و برای کسانی که فرشی میخواهند که چندین سال به عنوان کف پوش در منزل باشد اصلا توصیه نمیشود . پس از شستشو رنگها ی فرش بسیار کهنه جلوه خواهد کرد.

قطر فرش : فرش های ابریشم گونه بسیار نازک میباشد پس اگر از فرش بیشتر از مبل استفاده میکنید مناسب نخواهد بود

مقاومت کم در مقابل حرارت : فرشهایی که با نخ پلی استر بافته میشود از قبیل فرشهای ابریشمی . فرشهای بلژیکی​ انواع گلیم فرش ومتال .شنل و شکی در برابر حرارتهای غیر مستقیم شدید مثل اتوی داغ و قابلمه داغ به سرعت تغییر شکل میدهند و میسوزد .

مقاومت کم در مقابل سایش و فشار: این دسته از فرش مقاومت کم در مقابل فشارهایی مثل پایه مبل و کمد دارد به طوری که در صورت فشرده شدن امکان برگشت پذیری به حالت قبل وجود نحواهد داشت .

 

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.