1 - راهنمای خرید فرش, 5 - دکوراسیون فرش

فرش اتاق خواب

فرش ماشینی

فرش اتاق خواب 

فرش اتاق خواب ، در اکثر خانه ها به خصوص خانه ما ایرانی ها، کم تر اتاقی را پیدا می کنیم که بدون فرش باشد. اصلا انگار فرش جزیی از زندگی مان شده و یک فضا را بدون آن بسیار بی روح و خالی متصور می شویم. شاید بعد از نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب دومین فضایی باشد که نقش فرش در آن مهم تلقی می شود و مسلما دلایل زیادی نیز دارد.فرش به غیر از حس نرمی و لطافتی که در هنگام راه رفتن به وجود می آورد، یک راه عالی برای اضافه کردن رنگ و نقش و بافت در فضا نیز هست. اما سوالی که توسط بسیاری از افراد مطرح می شود این است چه فرشی مناسب اتاق خواب می باشد.

هنگامی که برای قسمت های مختلف یک خانه وسایلی خریداری می‌شود تا چیدمان آن انجام شود، بیشتر افراد همه توجه و هزینه خود را صرف دکوراسیون اتاق نشیمن می‌کنند و جز اولین جاهایی هست که در خانه به چشم می‌آید. اما اتاق خواب ها جزو قسمت هایی از خانه هستند که اهمیت خیلی زیادی دارند و قرار است تامین کننده آسایش و آرامش شما باشند و کسانی که در چیدمان دکوراسیون هوش و ذکاوت بیشتری دارند توجه به این قسمت از خانه را فراموش نمی کنند.

فرش اتاق خواب مدرن

برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب احتیاج به وسایل مختلف زیادی مثل تخت خواب و کمد و پرده و فرش می باشد و در این مقاله تصمیم داریم تا در مورد نکاتی که لازم است هنگام خرید فرش اتاق خواب توجه کنید با شما صحبت کنیم.

انتخاب فرش اتاق خواب

وقتی که تصمیم گرفتید برای اتاق خواب خود فرش تهیه کنید سعی کنید اول از همه پیش خودتان فکر کنید که دوست دارید سبک دکوراسیون اتاق خواب شما چه چیزی باشد تا راحت تر بتوانید برای خرید وسایل تصمیم گیری کنید.

 به طور مثال اگر تصمیم گرفتید سبک دکوراسیون کلاسیک را انتخاب کنید سرویس خواب و فرش و پرده ای که برای این سبک انتخاب می کنید باید کاملاً هماهنگ با هم باشند تا زیبایی و هماهنگی در اتاق خواب شما حفظ شود.

 

فرش کاشان

فرش اتاق خواب خاص

 برای اتاق خوابی که سبک کلاسیک دارد بهترین رنگ ها، کرمی و قهوه ای و طلایی هستند و فرش هایی که برای سبک کلاسیک انتخاب می کنید بهتر است الهام گرفته از طبیعت باشند و طرح و نقش آنها طوری باشد که خیلی خوب با مبل های استیل و کلاسیک ست شود.

بعد از اینکه سبک مورد نظر برای اتاق خواب خود را تعیین کردید بهتر است به ابعاد فرشی که قرار است برای اتاق خواب خریداری توجه کنید و فرشی را خریداری کنید که از نظر اندازه کاملا مناسب اتاق خواب شما باشد.

فرش کاشان

فرش اتاق خواب کوچک

بهتر است فرش شما آنقدر بزرگ نباشد که کل اتاق را دربر بگیرد و یک قسمت زیادی از آن هم زیر تخت خواب برود. پس بهتر است فرشی را انتخاب کنید که از نظر اندازه کاملا مناسب باشد و زیر تخت و میز شما نرود. این قضیه همه به زیباتر شدن اتاق خواب شما کمک می کند و هم در هزینه شما صرفه جویی خواهد شد. حتی در بعضی مواقع می توانید از قالیچه ها هم برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

فرش شیک اتاق خواب

در مورد خصوصیات دیگر فرش اتاق خواب باید اشاره کنیم که فرشی که خریداری میکنید لازم است که کیفیت مناسبی داشته باشد و چون این فرش ها در معرض استفاده مهمان ها و افراد زیادی قرار نمی گیرند شما به راحتی می توانید از فرش های ظریف تر هم در این قسمت استفاده کنید و چون هیچ کس در اتاق خواب دمپایی و یا پاپوشی به پا ندارد سعی کنید از فرش هایی که لطیف هستند و ضخامت بیشتری دارند برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

اگر از قالیچه و یا فرش کوچک در اتاق خواب خود استفاده کردید می توانید آنها را در دو طرف تخت خواب بگذارید تا وقتی بیدار شدید و خواستید از تخت خواب پایین بیاید اولین جایی که پای شما لمس می کند این قالیچه ها باشد.

فرش کاشان

طرح فرش اتاق خواب

در مورد طرح فرش اتاق خواب باید بگوییم که بهتر است این فرش ها مطابق با سلیقه ی افرادی باشد که از آن اتاق خواب استفاده می کنند. مثلا فرش اتاق کودکان و نوجوانان و بزرگسال ها باید متفاوت باشد و با کاربردی که خواهد داشت همسو باشد.

وقتی که برای فرش اتاق خواب از رنگ های روشن استفاده کنید باعث می شوید که حس و حال بهتر و آرامش بیشتری در اتاق خواب فراهم شود اما برای انتخاب فرش های رنگ تیره هم هیچ محدودیتی ندارید و از هر رنگی که دوست داشته باشید می توانید برای این فرش استفاده کنید.

پس سعی کنید از رنگی در اتاق خواب استفاده کنید که کاملا مطابق با میل و سلیقه شما باشد و در آن احساس آرامش داشته باشید زیرا اتاق خواب قرار است جایی باشد که شما در آن به آرامش برسید.

فرش کاشان

فرش فانتزی اتاق خواب

مدل های مختلفی از فرش اتاق خواب را می‌توانید برای اتاق خواب خود انتخاب کنیدو مثلا فرش های فانتزی و مدرن که دارای پرز هستند و نرمی و لطافت خاصی دارند گزینه خوبی برای فرش اتاق خواب خواهند بود. البته باز هم اشاره می‌کنیم که سعی کنید برای خرید همه وسایل طوری برخورد کنید که هماهنگی بین وسایل مختلف از بین نرود و از یک سبک پیروی کند.

فرش اتاق خواب عروس

اگر قرار است فرشی که خریداری می‌کنید را در اتاق خواب عروس قرار دهید و در اتاق خواب زوج های جوان باشد بهتر است فرشی را انتخاب کنید که رنگ روشنی داشته باشد و با پرده ها و سایر وسیله های خانه هم ست باشد و چون زوج های جوان هنوز بچه ندارند و احتمال کثیف شدن فرش کمتر است دست شما برای خرید هر رنگ و طرحی باز است و می توانید کاملا مطابق با میل و سلیقه ی زوجین فرش را خریداری کنید.

,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.