6 - فرش

فرش ارزان نخرید؟!

فرش ماشینی

فرش ارزان نخرید؟!

فرش های ارزان جزء فرش های بی کیفیت است که برای شما ارمغانی جزء درد سر نخواهد داشت. به دلیل نداشتن کیفیت مناسب دوام فرش های دیگر را نداشته و دچار رنگ پریدگی، پارگی یا … شوند. خرید فرش ارزان مشکلاتی نظیر پارگی، پوسیدگی، رنگ پریدگی و … داشته باشد. پس بهتر است قید فرش ارزان را بزنید در اول راه بزنید، خرید فرش از فروشگاه های معتبر امکان خرید فرش ماشینی با کیفیت و با قیمت مناسب را برای شما فراهم می سازد.  

 

به ابعاد فرش توجه داشته باشید

فرش دلخواه خود را با توجه به متراژ مکانی که قرار است استفاده شود خریداری نمائید. پس داشتن ابعاد استاندارد برای فرش ها یک فاکتور مهم است. اصولا فرش های استاندارد در انواع سایز ۶ متری، ۹ متری، ۱۲ متری، پادری، پشتی و … بافته میشود، پس بهتر است قبل از اقدام به خرید فرش متراژ محل مورد نظر را داشته باشید.

 

اطمنیان از کیفیت و ثبات رنگ فرش

یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای خرید فرش رنگ فرش است. کیفیت رنگ بکار رفته و ثبات آن با گذر زمان از مهمترین فاکتورهای لازم برای فرش ماشینی است. اینکه فرش شما بعد از مدتی رنگ خود را از دست نداده و ثبات و شادابی خود را همانند روزهای نخست داشته باشد در زمان خرید فرش بدان باید توجه داشته باشید. رنگ فرش از قسمت خواب فرش تیره و در جهت برعکس آن روشن تر است. فرش می بایست از هر طرف به آن نگاه شود از نظر رنگ یکنواخت باشد و تناژ رنگی نداشته باشد. به طور مثال اگر رنگ آبی در یک فرش استفاده شود باید در تمام قسمت های فرش این رنگ ثابت و یکسان باشد.

 

عدم پرزدهی فرش

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان خرید فرش عدم پرزدهی و ضدحساسیت بودن آن است. پرز فرش می بایست مستحکم باشد تا به مرور زمان از تراکم فرش کاسته نشود. اصولا فرش های با پرز نرم داری استحکام کمتر و جذب آلودگی بیشتری می باشند. پس توجه به استحکام پرز فرش علاوه بر ماندگاری، نظافت آن آسان تر خواهد بود.   

 

توجه به شناسنامه فرش

شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در پشت هر فرش یک شناسنامه دوخته یا می چسبانند، در این قسمت اطلاعاتی همچون ابعاد فرش، تعداد شانه، تراکم فرش، نوع نخ بکار رفته و … درج شده است.

 

 
خرید فرش از درب کارخانه

خرید فرش آنلاین از فروشگاه های اینترنتی معتبر این امکان را برای شما فراهم میاورد که انواع فرش ماشینی را به قیمت درب کارخانه و بدون هر گونه واسطه گری خریداری نمائید. از دیگر مزایای فروشگاه اینترنتی خرید فرش ابریشم، خرید فرش تبریز، خرید فرش ایرانی در آلمان، خرید فرش دستباف از بافنده و خرید فرش از کانادا به قیمت درب کارخانه است. فروشگاه اینترنتی قصر فرش یکی از این فروشگاه های معتبر در زمینه فرش ماشینی است که انواع فرش ماشینی را به قیمت درب کارخانه در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.

 

لازم است علاوه بر فاکتورهای ذکر شده در بالا، خرید فرش را از جاهای معتبر انجام دهید، در این صورت شما مطمئن خواهید بود فرش مورد نظر خود را به بهترین حالت ممکن خریداری و سالیان متمادی از آن استفاده خواهید کرد. 

 

فرش

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.