1 - راهنمای خرید فرش

فرش ترنج دار

فرش ماشینی

فرش ترنج دار

فرش ترنج دار دارای تنوع طرح زیادی است. در کنار استفاده از طرح های جدید ، شکل و اساس اصلی فرش که در گذشته به صورت اشکالی خاص در مرکز و حاشیه های کنار فرش که به آن اصطلاحا لچک و ترنج می گویند نیز در تولید فرش های ماشینی امروزه بنا بر قالب گذشته با طرح های جدید استفاده می شود . از این رو فرش های ماشینی با طرح لچک و ترنج در کنار فرش هایی با طرح بختیاری ، فرش طرح افشان و … به وجود آمده است که می توان از تولیدات اولیه طرح فرش در قیاس با طرح افشان دانست .

 

فرش ماشینی طرح لچک و ترنج

فرش یا همان قالی ها اعم از دستبافت گرفته تا ماشینی در ابتدا به صورت فرش های با لچک و ترنج بافته می شده اند که در گذشته در این قالب ها استفاده از طرح های به صورت باغ و جوی آب که آن ها را به هم وصل می کرده است بیشتر بافته می شده اما امروزه با قالب لچک و ترنج از طرح های گل و باغ استفاده می شود که زیبایی خاصی را در چشم هر بیننده به وجود می آورد . به طور کلی می توان استفاده از طرح لچک و ترنج را از طرح های قدیمی معروف ایرانی بیان نمود که توسط طراحان تولید می شده است . به طور کلی تعریف اصلاح لچک و ترنج در فرش را می توان به صورت زیر بیان نمود .

 

 

 

لچک فرش چیست ؟

لچک فرش که به اصلاح عامیانه می توان به آن طرح های قوسی شکل در کنار حاشیه فرش گفت در چهار گوشه فرش یا همان کناره های فرش قرار دارد که به صورت شکل های قوسی مانند با گل و بوته طراحی شده است .

 

ترنج فرش چیست ؟

ترنج فرش که معمولا از اشکال هندسی خاص چون بیضی ، دایره و … در مرکز فرش به وجود آمده است فضای خاصی از فرش را تشکیل می دهد . این ترنج مرکزی را می توان با توجه به شهر بافنده و کارخانه فرش بافی آن متفاوت در نظر گرفت به طوری که در شهر فرش کاشان ، فرش های ماشینی لچک و ترنج دار با ترنج مرکزی بزرگ تولید می شوند . یکی از شاخصه های دیگر فرش ترنج دار کاشان را می توان فضای بالا و پایین ترنج مرکزی دانست که متصل به ترنج بوده و با طرحی متشابه با طرح مرکزی اما در قسمت های بالا و پایین بافته می شود که معمولا به آن کلاله یا شمسه می گویند .

 

نکته ایی که وجود دارد امروزه بافت فرش های ماشینی با یکی از قسمت های اصلی فرش لچک و ترنج دار می باشد به طوری که می توان یک فرش را تنها دارای لچک و فرشی دیگر را تنها دارای ترنج مرکزی دانست .

 

 به طور کلی بافت فرش طرح لچک و ترنج با الهام از طرح های قدیمی بدین صورت بافته می شده است که ترنج مرکزی فرش نماد از حوض آب و لچک های فرش نماد از باغچه های اطراف این حوض را دارد . اما امروزه طرح های جدید دیگری نیز در کنار فرش ترنج دار چون فرش طرح افشان به وجود آمده اند که بدون لچک و ترنج می باشند . این طرح را می توان از طرح فرش های ماشینی دانست که طرفداران خاص خود را دارد . اما اگر به دنبال فرش طرح جدید با اصالت ایرانی و قدیمی هستید می توانید از طرح فرش ماشینی لچک و ترنج جدید استفاده نمایید که در حین حفظ اصالت ایرانی بودن فرش از طرح های جدیدی در بافت استفاده می شود .

 

 

 

خرید فرش کاشان طرح لچک و ترنج

با توجه به محبوبیت فرش کاشان در میان تمامی خریداران به دلیل کیفیت و قدمت تولید فرش در این شهر را می توان از دلایلی دانست که خریداران زیادی برای خرید فرش ماشینی یا دستبافت به این شهر فرش رجوع می کنند . به همین منظور بحث رقابت در تولید فرش های زیبا و جدید در کنار قیمت مناسب برای خریدار به ارمغان می آید . با توجه به این موضوعات افرادی که به دنبال خرید فرش با طرح زیبا و جدید در کنار اصالت هستند می توانند برای خرید فرش لچک ترنج کاشان به کارخانه های فرش بافی معتبر در این شهر رجوع کرده و اقدام به خرید نمایند .

یکی از این کارخانه های معتبر در شهر فرش کاشان که به عنوان تولید کننده و عرضه کننده انواع فرش ماشینی می توان معرفی نمود فروشگاه فرش کاشان می باشد که با دارا بودن انواع فرش ماشینی در طرح های مختلف چون فرش طرح خشتی ، فرش طرح بختیاری ، فرش طرح افشان و فرش طرح لچک و ترنج و … توانسته به ارضای نیاز خریداران بپردازد .

این فروشگاه با راه اندازی وب سایت آنلاین خود توانسته دسترسی افراد از سراسر کشور به این فروشگاه را مهیا نموده و امکان خرید و مشاهده تمامی محصولات این فروشگاه را در کسری از زمان برای آن ها فراهم آورد . این فروشگاه در راستای هدف خود که جلب رضایت مشتری می باشد امکاناتی چون ارسال رایگان فرش به همراه ضمانت ده ساله کتبی فرش را برای خریداران در نظر گرفته است تا در کنار بحث جلب رضایت به آسایش و راحتی خریداران بیافزاید .

 

 

تلفن فرش کاشان

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.