مقالات

فرش ریز بافت

فرش

فرش ریز بافت

فرش ریز بافت چیست؟راهنمای خرید فرش ریز بافت چگونه است؟ چرا فرش های ریز بافت از محبوبیت زیلدی برخوردار است؟ فرش ریز بافت یکی از زیباترین انواع فرش هایی است که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. فرش ریزبافت همان‌طور که از نام آن مشخص است، بافت ظریف و ریزتری دارد. فرش ریز بافت در طرح‌ها و نقش‌های گوناگونی تولید می‌شوند. فرش‌های ریز بافت در حقیقت به فرش‌هایی گفته می‌شود که تعداد رج بالایی دارند. ظرافت فرش‌ها را توسط یک معیار ثابت به نام رج شمار دسته بندی می‌نمایند. فرش ریزبافت به دلیل زیباتر بودن نسبت به فرش‌های درشت بافت، بهتر است برای فضاهایی که بیشتر در معرض دید هستند، خریداری شوند و مورداستفاده قرار گیرند.

 

انواع فرش ریزبافت

شاید بتوان گفت تمام طرح‌ها و نقشه‌های مختلف را می‌توان به شکل ریز بافت ایجاد نمود. طبیعتاً زمانی که یک طرح منظره به صورت ریز بافت ایجاد شود، می‌تواند جلوه‌ی زیباتری را به منزل شما بدهد. تابلو فرش‌ها و فرش‌های نفیس نیز در گروه فرش‌های ریز بافت قرار می‌گیرند. زمانی که یک طرح به صورت متراکم‌تر تبدیل به فرش شود، طرح گویا واضح‌تر و چشم‌نوازتر خواهد بود. افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند فرشی که می‌خواهند برای منزل خود خریداری نمایند، ریز بافت تر باشد و تراکم بالایی داشته باشد.

فرش ریزبافت می‌تواند در هر رنگ و جنسی تولید شود. در حقیقت تنها تفاوت فرش‌های ریز بافت و درشت بافت، در میزان رج شمار آن‌ها است.

 

شاید جالب باشد بدانید که برخی ادعا می‌کنند فرش‌هایی با ۱۰۰۰ رج هم در حال حاضر تولیدشده است.

 

فرش ریزبافت حاصل کنار هم قرار گرفتن گره‌ها و رج‌هایی به تعداد ۴۵ تا ۶۰ می‌باشد.

 

قیمت فرش ریزبافت

قیمت‌گذاری فرش دستباف بر اساس جنس فرش و میزان تراکم و تعداد شانه آن انجام می‌شود. فرش ریزبافت ظریف‌ترین فرش‌هایی می‌باشند که به‌صورت دستباف و یا به شکل ماشینی تولید می‌شوند. درواقع قیمت فرش‌ها به میزان ظرافت و ریز یا درشت بافت بودن آن بستگی دارد. برای تولید فرش ریزبافت زحمت بیشتری کشیده می‌شود. تعداد رج‌های فرش‌های ریز بافت بالاتر از نوع درشت بافت است. پس میزان مواد اولیه و زحمت تهیه‌ی آن بیشتر است؛ بنابراین منطقی است که در ازای خرید آن باید مبلغ بیشتری پرداخت شود. فرش ریزبافت اغلب مورد توجه نوعروسان و زوج‌های جوان قرار می‌گیرد. بانوان باسلیقه هم هیچ‌وقت زیبایی فرش ریزبافت را از یاد نمی‌برند و خرید آن را از واجبات می‌دانند.

 

خرید فرش ریزبافت

برای خرید فرش ریز بافت علاوه بر راه‌های حضوری روش‌های آنلاین و غیرحضوری هم امکان‌پذیر می‌باشند. با پیشرفت تکنولوژی و رونق گرفتن فضاهای مجازی حتی خرید فرش هم می‌تواند از طریق اینترنت انجام شود. تبلیغات آنلاین و تأسیس وب‌سایت‌های شرکت‌ها و فروشگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی فرش، توانسته سبک و سیاق خریدوفروش کالاهایی همچون فرش را نیز از روش‌های سنتی و حضوری به روش‌های آنلاین و مدرن تغییر دهد. در حقیقت با این پیشرفت، حتی برای خرید فرش هم نیاز به حضور در فرش‌فروشی نمی‌باشد. تنها وارد شدن به وب‌سایت فروشگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی فرش می‌تواند شمارا در روند خرید فرش ریزبافت به‌طور کامل راهنمایی نماید. مدل‌ها و قیمت فرش‌ها در این وب‌سایت‌ها موجود می‌باشند. هر کس با توجه به میزان تمکن مالی و سلیقه و ترجیح خود می‌تواند یک نوع فرش را سفارش دهد و درب منزل خود تحویل بگیرد.

 

 

تلفن فرش کاشان

,,,,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.