1 - راهنمای خرید فرش

فرش ساده بهتراست یا گل برجسته؟

فرش ماشینی

فرش ساده بهتراست یا گل برجسته؟

فرش ساده بهتراست یا گل برجسته؟ دراین مقاله شما ار بااین مطلب آشنا میکنیم ،امروزه با پیشرفت در صنعت فرش ماشینی ، تولید فرش های لوکس دستباف گونه که نگاره هایی شبیه قالی های دستباف را دارند زیاد شده است. یکی از محصولات دستباف گونه ، فرش های ماشینی گل برجسته می باشد که با الیاف ظریف هایبالک که به آن ابریشم مصنوعی نیز گفته می شود و الیاف آکریلیک هیت ست شده بافته می شود.

 

تا قبل از دهه ۶۰ اگر کسی فرش ماشینی زیبا می خواست باید به سراغ قالی های دستباف می رفت. در دهه ۷۰ با ورود دستگاه های پیشرفته و تولید الیاف بدون پرز و درخشان هایبالک و آکریلیک ، جدیدترین فرش های ماشینی تولید شدند که پهن کردن آن در وسط  دکوراسیون ، زیبایی می آفرید. بدین صورت دنیایی از فرش های ماشینی دستباف گونه تولید شدند و افراد برای انتخاب و خرید آن ها آزادی بیشتری دارند. فرش های گل برجسته ، فرش های ساده ۱۲۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه ، ۷۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه از زمره بهترین و زیباترین محصولات ماشینی هستند.

 

فرش گل برجسته بهتر است یا فرش ساده؟

اگر خریداری از فروشنده سوال کند که کدام نوع فرش بهترین است؟ در  پاسخ به این سوال ، فروشنده می پرسد که برای کدام قسمت خانه می خواهی؟ پس جواب دادن به این سوال نسبی است.

 

اگر منزل شما بزرگ است و به دنبال فرش لوکس ماشینی هستید و قیمت پذیرایی از قسمت هال و نشمین  جدا هست ، شما می توانید فرش گل برجسته جدید را خریداری کنید. این محصولات لوکس با الیاف آکریلیک و هایبالک بافته می شوند. در قسمت هایی که فرو رفتگی است الیاف هایبالک و قسمت های برجسته الیاف آکریلیک به کار رفته است. از این جهت توصیه می شود در محل های کم رفت و آمد فرش های گل برجسته کاشان پهن نشود چون الیاف هایبالک یا ابریشم ، بسیار ظریف و حساس هستند و نسبت به الیاف آکریلیک ، مقاومت ندارند و ممکن است بر اثر فشار زیاد و رفت و آمد کوبیده تر و له شود و بدین صورت زیبایی و جلوه خود را از دست بدهد.

 

اگر فرش برای هال و پذیرایی می خواهید و در حقیقت قسمت پذیرایی و هال و نشمین شما یکی است ولی در عین حال به دنبال فرش ظریف و زیبا هستید توصیه می شود که به سراغ فرش های ۱۲۰۰ شانه ماشینی ساده ، فرش های ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ و یا فرش های ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ بروید. در بافت نخ خاب این محصولات زیبای دستباف گونه ، الیاف صددرصد آکریلیک هیت ست شده به کار رفته است.

 

فرش گل برجسته بدون ترنج برای پذیرایی های کوچک تر مناسب هست و همچنین فضاهایی که مرکز اتاق مشخص نیست و نمی توان فرش را در وسط پهن کرد. چون همانطور که می دانید طرح های ترنج دار زیباتر است که در مرکز اتاق پهن شود تا ترنج مرکزی در وسط قرار گیرد و نوعی تقارن حاصل شود ولی طرح های بدون ترنج و افشان این طور نیست . همچنین فرش های گل برجسته طرح افشان پذیرایی را بزرگتر نشان می دهد.

 

یکی از مزیت های قالی های ماشینی گل برجسته این است که بدون پرز است و نسبت به قالی های ساده پرزدهی ناچیزی دارد. الیاف هایبالک چون همان ابریشم مصنوعی هست پرزدهی ندارد ولی الیاف آکریلیک ، پرزدهی کمی دارد که البته اگر این الیاف هیت ست شوند ناچیز تر می شود.

 

از آنجایی که رنگ های تیره پرزدهی بیشتری نسبت به رنگ روشن دارند پس اگر به دنبال قالی سرمه ای برای پذیرایی هستید پیشنهاد می شود که فرش گل برجسته سرمه ای را انتخاب کنید تا پرزدهی کم آن زیبایی فضا را بیشتر کند.

نگران کثیفی فرش گل برجسته رنگ روشن ، نباشید این محصولات ، در برابر شست وشو مقاوم هستند فقط باید این فرش های لوکس ظریف را به قالیشویی دهید . بر خلاف فرش های ساده که می توان ان را در خانه و به روش های خانگی شست.

 

در برخی از مواقع برخی از افراد به دنبال فرش برجسته برای اتاق نشیمن هستند.

این افراد می خواهند که زیبایی اتاق نشیمن را بیشتر کنند. به این افراد فرش های ۷۰۰ شانه گل برجسته پیشنهاد می شود که ضخامت نخ خاب این محصول ، بیشتر از دیگر محصولات دستباف گونه است.

 

 

انواع فرش های گل برجسته ماشینی کاشان

محصولات برجسته همانند ساده دارای شانه و تراکم هستند. هر اندازه شانه و تراکم در قالی برجسته بیشتر باشد، ظرافت و زیبایی فرش ابریشم مصنوعی بیشتر می شود. به گونه ای که یک تخته فرش ۱۵۰۰ شانه برجسته زیبایی فاخر تر از قالی دستباف دارد.

 

کارخانه فرش تندیس خاطره کاشان ، توانسته است انواع محصولات گل برجسته را با بهترین کیفیت تولید کند. این کارخانه ، جدیدترین فرش های گل برجسته را با قیمت تولیدی و عمده به دلیل فروش مستقیم و بدون واسطه انجام می دهد.

 

تمامی طرح های قالی های برجسته این کارخانه ، جدید و به روز است و مشتری از دیدن آن ها لذت می برد.

بسیاری از افراد هستند که به دنبال خرید طرح های جدید فرش هستند و این طرح ها ر ا در فروشگاه های در سطح شهر خود نمی یابند. این کارخانه ، خرید اینترنتی فرش تندیس خاطره کاشان گل برجسته را برای آن دسته از عزیزانی قرار داده است که خرید حضوری برایشان مقدور نیست.

 

 

,,,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.