1 - راهنمای خرید فرش

فرش طرح افشان

فرش ماشینی

فرش طرح افشان

فرش طرح افشان به فرشهایی گفته می شود که ترنج وسط را ندارد.فرش طرح افشان فرش ماشینی یکی از محصولاتی است که باید بگوییم که ایران قطب تولید آن در جهان شناخته می شود و کسی به گرد پای آنهم نمی رسد، در ادامه قصد داریم با یکی از انواع طرح های فرش ماشینی آشنا شویم که با الهام از دستبافته های سلطنتی بافته می شود. فرش افشان، موضوع مورد بحث ما است که امیدوارم شما بتوانید از آن اطلاعات کافی کسب نمایید.

 

خرید فرش افشان

همانطور که گفتیم یکی از انواع طرح های فرش ماشینی، فرش طرح افشان است. اما می خواهیم با این فرشها بیشتر آشنا شویم و ببینیم که چرا به آنها فرش ماشینی افشان گفته می شود؟

 

فرش افشان، دارای تاریخچه بسیار گسترده ای است که می توان از این تاریخچه فقط این را بیان کرد که برخی از قالیبافان برای خلاقیت در طراحی نقشه های فرش، سعی کردند که ترنج را از وسط فرش حذف کنند. طرح های ترنج دار، یک ترنج یا محراب در وسط است که در فرش های افشان دیده نمی شود.

 

ترنج که از وسط فرش افشان حذف شده است، باعث شده که جای آن را طرح های دیگری همچون گلها، بوته ها، بته جقه ها و غیره بگیرند. به این دلیل این فرش ها را افشان نامیده اند، چون در سراسر این فرشها طرح ها پراکندگی دارند. به خاطر این حالت پراکندگی و افشان گونه، به آن فرش افشان گفته می شود.

 

خرید فرش افشان یک بحث کاملا سلیقه ای است، اما اگر از فرش ماشینی افشان خوشتان می آید، باید بگوییم که در این بین تنها نیستید و هستند افرادی که برای محیط منزل خود این نوع فرش ها را انتخاب می کنند و سپس اقدام به خرید آن می کنند.

 

خرید اینترنتی فرش افشان

خرید اینترنتی فرش ماشینی افشان، قبل از آن نیازمند مطالعه کامل است. چرا که باید شما بتوانید بودجه خود را بسنجید و سپس بتوانید تعیین کنید که چه فرشی می خواهید بخرید؟

 

فرش ماشینی دارای تعداد شانه های مختلفی همچون ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه است و هر چه تعداد شانه بیشتر شود، قیمت فرش افشان هم افزایش خواهد یافت، چون ظرافت و زیبایی آن بیشتر می گردد.

 

چرا فرش طرح افشان جزء پرفروش ترین طرح های فرش ماشینی است؟

فرش افشان از جمله طرح‌هایی است که قدمت بسیار زیادی دارد چون یکی از طرح های اصیل فرش دستباف است بسیار مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد و فروش بالایی دارد البته فرش طرح افشان تنوع زیادی دارد مثلاً فرش طرح افشان سلطنتی( که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است)، فرش افشان تبریز، فرش ماشینی افشان کاشان و.. که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و شما می‌توانید در سایت فرش تندیس خاطره کاشان مجموعه ای از انواع فرش افشان را مشاهده و انتخاب کنید.

 

 

فرش افشان ۷۰۰ شانه بهتر است یا فرش افشان ۱۲۰۰ شانه؟

فرش افشان ۷۰۰ شانه و فرش افشان ۱۲۰۰ شانه هر کدام مزایای خاص خود را دارند به عنوان مثال فرش ۷۰۰ شانه افشان ضخیم‌تر است و خاب بیشتری دارد ولی در فرش ۱۲۰۰ شانه افشان به دلیل ریز بودن گره ها فرش ماشینی، طرح و نقشه آن ریز تر و زیباتر و جذاب تر به نظر می رسد و دوام بیشتری دارد.

 

فرش کاشان طرح افشان ، سرمه ای بهتر است یا کرم؟

در هر دو رنگ بندی مزیتی که وجود دارد این است که با اکثر دکوراسیون ها و مبل و پرده ها ست می شود ولی با توجه به سلیقه مشتری ، به رنگ تیره یا روشن این انتخاب انجام می شود ولی یکی از مزیت های فرش کاشان طرح افشان این است که این طرح ماندگاری زیادی دارد و به اصطلاح دمده نمی‌شود چون بسیار شبیه فرش دستباف می باشد.

 

بهترین جنس نخی که در فرش افشان کاشان مورد استفاده قرار می گیرد چیست؟

فرش کاشان طرح افشان را می‌توان با هر نوع نخ و یا کیفیتی تولید کرد ولی یکی از بهترین نخ موجود در بازار ایران که برای بافت فرش طرح افشان استفاده می شود نخ آکرولیک بدون پرز و ضد حساسیت می باشد.البته نخ بامبو هم بسیار عالیست ، ولی بسیار گرانتر میباشد.

 

 

فرش کاشان

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.