1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش

فرش طرح پتینه

فرش دودی

فرش طرح پتینه

فرش طرح پتینه ،فرش پتینه یکی از فرش های ۱۰۰۰ شانه  تولیدی کارخانه تندیس خاطره کاشان است که با تراکم ۳۰۰۰ به بازار عرضه می شود. فرش مدرن پتینه از نمونه‌ نقشه‌هایی است که طرفداران بسیاری در ایران و بازار جهانی دارد. این فرش در دکوراسیون‌های مدرن و باب سلیقه جوانان است.

 

طرح های فرش وینتیج

فرش طرح پتینه یا فرش های کهنه نما که در بلژیک تولید می شدند طرح های ساده و شکل های هندسی داشتند، اما در این نوع فرش ها در ایران از طرح هایی مانند لچک ، ترنج و افشان استفاده می شود.

 

 

دوام و اندازه فرش پتینه

این فرش ها نیز مانند انواع دیگر فرش اندازه های مختلفی دارند، بنابراین براساس مکان مورد نظر می توان اندازه فرش را مشخص کرد. این فرش ها بادوام ، سبک هستند و به راحتی شسته می شوند.

 

قیمت فرش وینتیج

قیمت این نوع فرش ها براساس ابعاد ، تعداد شانه ها و نوع الیاف استفاده شده متفاوت است.

 

تعداد شانه فرش پتینه

انواع فرش پتینه یا وینتیج در بازار وجود دارند که از نظر تعداد شانه ، ۵۰۰ شانه ، ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه و  فرش ۱۲۰۰ شانه هستند که در بین این فرش ها ، فرش پتینه با ۱۲۰۰ شانه بسیار ظریف و ریز بافت تر است.

 

ابعاد فرش مدرن پتینه

فرش طرح پتینه ،این فرش را می توانید در ابعاد استاندارد رایج شامل ۱۲متری،  ۹ متری و ۶ متری خریدار کنید. همچنین در سایزهای مختلف کناره نیز تولید و به بازار عرضه می شود. به جهت اطمینانی که فرش تندیس خاطره از ویژگی های ممتاز تولیدات خود دارد، یک ضمانت نامه عودت وجه برای مشتریان گرامی این برند در نظر گرفته شده است تا آنها بتوانند پس از خرید فرش، در صورتی که فرش خریداری شده با دکوراسیون آنها همخوانی نداشت و یا به هر علتی از خرید خود ناراضی بودند، ظرف ۱۲ ساعت فرش را عودت داده و وجه خود را پس بگیرند.

 

فرش ماشینی

 

روش های وینتیج کردن فرش ها

یکی از روش های دشوار برای کهنه نما کردن فرش استفاده از هیپوکلریت کلسیم است. در این روش از ماده ای به نام هیپوکلریت کلسیم یا پودر سفید گردی استفاده می شود تا فرش کهنه به نظر بیاید. این روش بیشتر برای فرش های صادراتی استفاده می شود.

 

در قدیم نیز فرش فروشان برای کهنه نشان دادن فرش های خود ، آن ها را در محل گذر مردم روی زمین پهن می کردند تا حالت کهنگی به خود بگیرند. همچنین برای چند روز هم در معرض خورشید قرار می دادند تا فرش کهنه نما شود. زیرا اگر فرشی برای روز های متوالی در معرض نور خورشید قرار گیرد، حالت رنگ پریدگی به خود می گیرد.

 

فرش کاشان

مشخصات فرش ماشینی پتینه چیست؟

تا مدتی پیش اغلب مردم تلاش می‌کردند هر شیئ کهنه در منزل را دور ریخته و اسباب‌های تازه را جایگزین آن نمایند. اما اگاهی از ارزش عتیقه‌ای وسایل قدیمی منزل مردم را برآن داشت تا با رغبت از وسایل کهنه استفاده نمایند. اما بار مالی زیاد معمولا به همه خانواده‌ها اجازه استفاده از اشیاء عتیقه  و گرانقیمت را نمی‌دهد. از این رو برخی به دنبال مشابه‌های امروزی ان هستند. در صنعت فرش و رنگ به این فرش‌ها و طرح‌های قدیمی ساز اشیاء پتینه می‌گویند.هنر پتینه سازی را می‌توان بر روی چوب، فلز، کاغذ  انجام داد.

امروزه ساختمان‌ها و منازلی دیده ‌می‌شود که در عین حال که از لوازم لوکس استفاده می‌شود، سعی در نشان دادن عتیقه بودن آن‌ها می‌شود. و نیز منازل و ساختمان‌هایی هست که با وجود استفاده از لوازم کم قیمت‌تر به وسیلهء هنر پتینه سازی در قسمت‌های متفاوت ساختمان و وسایل خانه آن‌ها را چند برابر قیمت و ارزشمند نشان می‌دهند. با این روش می‌توان هنرمندی و طرفدار هنرمند بودن صاحبخانه را شناخت.

 

 

فرش پتینه کاشان

فرش کاشان طرح پتینه – یک نوع فرش ماشینی با طراحی و سبک خاص است که در نمایشگاه ها و فروشگاه های فرش ماشینی یافت می شود. در واقع این سبک از فرش های ماشینی چند سالی است که به بازار وارد شده است و دارای طرفداران خاص خودش نیز می باشد. سبکی که برای تولید این نوع از فرش های ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد در واقع دارای الگوهای خاصی است که مورد پسند خیلی ها است و خیلی ها هم این نوع فرش ها را نمی پسندند.

 

 

فرش کاشان

, , , , , , , ,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.