1 - راهنمای خرید فرش

فرش طوسی بخریم یا دودی ؟

فرش دودی

فرش طوسی بخریم یا دودی ؟
فرش طوسی بخریم یا دودی ؟ در این نوشته به یکی از مباحث مهم در مورد رنگبندی فرش می پردازیم تا پایان نوشته با ما همراه باشید .فرش یکی از اجزای مهم و موثر در چیدمان خانه می باشد. رنگ، طرح و نقش و نگار فرش می تواند احساسات متفاوتی را به بیننده منتقل کند. استفاده از فرش طوسی در دکوراسیون می تواند منعکس کننده آرامش و اعتماد صاحب خانه باشد. در این مقاله قصد داریم درمورد مطلب فرش طوسی بخریم با دودی ؟ صحبت کنیم .

 

چگونه بهترین رنگ فرش را انتخاب کنیم؟

وقتی می خواهید زمان زیادی از یکی از وسایل منزل استفاده کنید، باید در انتخاب آن نیز حساسیت و توجه زیادی را صرف نمایید. انتخاب فرش برای خانه نیز جزو همین قاعده و قوانین می باشد. در زمان انتخاب باید به طرح و رنگ آن توجه زیادی نمود. تا در طولانی مدت باعث خستگی صاحب خانه نشود و یا از مد نیفتد.

 

امروزه استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون و لوازم منزل بسیار پر طرفدار شده است. رنگ هایی مانند طوسی، خاکستری، دودی، کرم، بژ، شیری و… دامنه وسیعی از حق انتخاب برای لوازم خانه را در اختیار شما قرار می دهد. فرش هایی به رنگ خنثی قابلیت هماهنگی با رنگ های دیگر را دارند. استفاده از رنگ های گرم در کنار فرش ماشینی به رنگ سرد و خنثی باعث ایجاد تعادل بین طیف رنگی محیط می شود. وجود تعادل جذاب چشم هر بیننده ای و مهمانی را به خود جلب خواهد نمود.

 

روانشناسی رنگ طوسی

رنگ طوسی جزو رنگ های خنثی و سرد به شمار می آید. از نظر روانشناسی رنگ ها، رنگ طوسی دارای ویژگی هایی مانند وجود اعتماد به نفس، دارا بودن هوش بالا، آرامش بخشی، تمایل به سازگاری، استرس و دلهره کم، بی طرف بودن و عدم وابستگی زیاد و… می باشد. رنگ طوسی مانند دیگر رنگ ها طیف زیادی دارد و از طوسی روشن تا طوسی تیره وسعت دارد.

 

فرش طوسی بخریم یا دودی ؟

فرش طوسی در اتاق پذیرایی

فرش های ماشینی به رنگ طوسی از جمله رنگ هایی هستند که کاربرد زیادی در  طراحی دکوراسیون مدرن دارند. چون به راحتی می توان فرش کاشان طوسی رنگ را با دیگر رنگ ها هماهنگ نمود و فضایی ظریف و ماهرانه خلق نمود.

 

اگر ابعاد اتاق پذیرایی شما کوچک است و مایل هستید تا حس آرامش را در اتاق خود القا کنید، به دنبال طیف روشن تری از رنگ طوسی باشید. تا باعث بزرگ جلوه دادن و پر نور شدن ابعاد اتاق شود. اما اگر می خواهید سنگینی و متانت بیشتری در محیط اتاق باشد، می توانید فرش خاکستری تیره‌ را انتخاب کنید.

 

با فرش طوسی نیز می توان یک ترکیب شاد ایجاد نمود. مثلا طوسی و سفید هر جزو رنگ های خنثی هستند و ترکیب خوبی در کنار هم می سازند. انتخاب فرش طوسی با مبلمان سفید باعث خیره کننده بودن دکوراسیون داخلی خانه می شود. در کنار این ترکیب می توان از لوازم تزیینی و اکسسوری های سفید، روشن و براق و یا تم زغالی و مات استفاده نمود. این ترکیب فوق العاده زیبا برای اتاق نشیمن بسیار مناسب می شود.

 

فرش هایی به رنگ تیره و پر رنگ، آلودگی و لکه ها را کمتر نشان می دهند. فرش خاکستری تیره باعث می شود فضایی دنج و صمیمی در پذیرایی به وجود آید.

 

برای سبک دکوراسیون خانه های مدرن، ترکیب فرش ماشینی طوسی رنگ با تلفیق رنگ فیروزه ای زیبایی این رنگ را به اوج می رساند. این ترکیب رنگ باعث ایجاد آرامش در فضای اتاق پذیرایی می گردد.

 

ترکیب فرش طوسی و رنگ صورتی به دلیل خاصیت ملایمی دارد برای فضا‌های مدرن و امروزی بسیار مناسب است. این ترکیب ملایم، خاص و دوست داشتنی باعث ایجاد هیجان و شور و شوق در فضای اتاق پذیرایی می شود و برای زوج های جوان گزینه مناسبی می باشد.

 

فرش دودی بخریم طوسی؟

روانشناسی رنگ دودی

رنگ دودی از دسته رنگ های خنثی قرار دارد. از نظر روانشناسی رنگ، نمادی از اعتماد و اطمینان، عقل و دانش، آرامش، بی طرفی و استقلال می باشد. رنگ دودی افکار جدید را می پذیرد و حالتی از اعتماد به بنفس ایجاد می کند. رنگ دودی به دلیل ماهیت خنثی که دارد، توانایی ترکیب شدن با طیف های دیگر را دارد.

 

ویژگی های فرش ماشینی کاشان دودی

فرش های ماشینی کاشان دودی به دلیل وقار و سنگینی که دارد، در دکوراسیون های مدرن بسیار زیبا به نظر می رسد. فرش دودی رنگ کاشان در طرح های مختلف بافته می شود و حس آرامش به فضای خانه می بخشد. این رنگ به علت اینکه خنثی است می توان در کنار رنگ های سرد و گرم قرار گیرد.

 

فرش رنگ دودی را می توان هم در فضاهای کوچک و هم خانه های بزرگ و دلباز مورد استفاده قرار داد. برای اتاق پذیرایی با ابعاد کوچک می توان فرش افشان دودی مدرن خریداری نمود. جوانان و زوج های جوان، فرش های مدرن رنگ های تیره را  می پسندند.

 

اگر مایل هستید تا اتاق شما درخشش زیاد تری داشته باشد، فرش ماشینی دودی رنگ کاشان را پیشنهاد می کنیم. تیره بودن رنگ کمک می کند تا رنگ های دیگر موجود در خانه بیشتر نمایان می شوند. برای طراحی خانه ای شاد با استفاده از فرش دودی می توان، از مبلمان، لوازم تزیینی و اکسسوری هایی به رنگ سفید، سبر و آبی استفاده نمود.

 

فرش های به رنگ تیره به دلیل، سایه طبیعی که دارند و چرک تاب بودن، خیلی دیر کثیف می شوند. و تمیز کردن آن ها نیز آسان تر از فرش های روشن می باشد. برای خانواده هایی که کودک و یا حیوان خانگی در خانه زندگی می کند، فرش دودی گزینه بسیار مناسبی است.

 

فرش دودی در نشیمن محیطی دنج و صمیمی ایجاد می کند. برای ایجاد آرامش در خانه می توان از فرش تیره در کنار آبی فیروزه ای استفاده نمود. این ترکیب برای اتاق پذیرایی و نشیمن بسیار مناسب است.

 

کارشناسان شرکت فرش تندیس خاطره کاشان بصورت تمام وقت پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند. فقط کافیست کلیک کنید یا فرم زیر را پر کنید.

 

فرش

 

, , , , , , , , , , ,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.