1 - راهنمای خرید فرش

فرش ماشینی مدرن چه فرشی است؟

چه فرشی امسال مده؟

فرش ماشینی مدرن چه فرشی است؟

فرش ماشینی مدرن چه فرشیه؟امروزه با توجه به معماری داخلی خانه ها و تغییر در دکوراسیون آن ها نسبت به سال های گذشته ، وسایل خانه نیز رو به مدرنیته شدن رفته اند و دیگر خبری از معماری های سنتی و وسایل سنتی نیست و فضاهای آپارتمانی سبک و سوق اروپایی گرفته اند.

به همین دلیل وسایل خانه نیز نسبت به این تغییرات واکنش نشان داده اند ، همچون فرش و قالی ها ، بازار فرش مدرن این روزها بسیار داغ است زیرا در طرح ها و رنگ های متنوع و با قیمت مناسب در بازار موجود است.

با توجه به نکات گفته شده دیگر مرسوم نیست که در هرجای خانه از فرش ها و قالی های سنتی استفاده کرد به همین دلیل با توجه به طرح اتاق ها و وسایل دیگر خانه ، فرش متناسب با آن فضا مورد استفاده قرار میگیرد. گرچه همچنان فرش های دیگری چون فرش دستباف و فرش ماشینی از جلوه و اقتدار خاصی برخوردار هستند.

 

فرش ماشینی مدرن چه فرشی است؟

 

شناخت انواع فرش ماشینی مدرن

فرش های مدرن با نام های مختلف و طرح های متفاوت در بازار عرضه می شود که با توجه به نوع بافت آنها خواص و ویژگی های متفاوتی دارند. در مجموعه ی فرش های مدرن ، فرش های شگی، شنل و فرش فریز وجود دارد. که فرش های اتاق کودکان یا همان فرش کودک در دسته فرش های فانتزی یا مدرن قرار می گیرد. تمام اینها وجه مشترکی دارند، و آن این است که برای سبک های دکوراسیون کلاسیک و سنتی مناسب نیستند.

 

 

فرش مدرن یا سنتی

بر فرض اگر شما به دکوراسیون ایرانی علاقه دارید و مبلمان چوبی و سنتی و پرده های فاخر برای اتاق خود انتخاب کرده اید باید آن را یا با یک فرش دستباف ایرانی تکمیل کنید یا اینکه یک فرش ماشینی طرح سنتی آن را تکمیل می کند .و استفاده از یک فرش ماشینی مدرن یا فانتزی محیط را کمی جلف کرده و تلاش شما برای ایجاد یک محیط اصیل و سنتی به باد می دهد.

و همچنین برعکس این موضوع نیز صادق است. شما به سبک مدرن علاقه داشته و وسایل ومبلمان خود را به این سبک تهیه کرده و دوست دارید محیطی فانتزی خلق کنید. کمی بی سلیقگی است اگر برای فرش اتاق تان از یک فرش ماشینی سنتی یا کلاسیک و یا گلیم استفاده کنید.

 

فرش ماشینی مدرن چگونه فرشی است؟

 

 

فرش‌های ماشینی مدرن

همان‌طور که فرش‌های بافته شده به سبک مدرن یکی از طرح‌های خوش‌نقش فرش است، فرش‌های بافته شده به سبک کلاسیک نیز یکی از سبک‌هایی است که طرح‌های آن بی‌نظیر و بسیار خوش‌نقش است. این سبک از فرش‌ها با توجه به نام آن، از قبیل سبک‌هایی است که بیشتر از نقشه‌ها و طرح‌های قدیمی و سنتی الگو گرفته است. فرش کلاسیک بیشتر در رنگ‌هایی بافته می‌شود که از ملایمت و آرامش بیشتری نسبت به دیگر فرش‌ها برخوردار است.

 

فرش کلاسیک

با توجه به این‌که فرش‌های بافته شده به سبک کلاسیک فضا را صمیمانه و سنگین نشان می‌دهد، بسیار متناسب با سالن‌های پذیرایی و میهمانی‌های خانوادگی است. در واقع با پهن کردن آن در سالن‌های پذیرایی، فضایی گرم و دوستانه را ایجاد خواهید کرد. فرش‌های بافته شده به سبک کلاسیک نیز دارای نقشه‌ها و طرح‌های متنوعی است ودر ابعاد مختلفی بافته می‌شود. خریداران می‌توانند برای مکان‌های مورداستفاده، از هر نقشه و طرح و در ابعاد مختلف سفارش دهند.

 

 

فرش ماشینی مدرن رو کجا بندازیم؟

 

 

خرید فرش مدرن

یکی از نکاتی که هنگام خرید فرش کلاسیک باید مدنظر قرار دهید این است که فرش کلاسیک را در مکانی استفاده کنید که معماری آن نیز به سبک کلاسیک باشد. فرش یکی از اجزای مهم دکوراسیون منزل به شمار می‌رود و یکی از ارکان اساسی دکوراسیون منزل است. اگر برای مکان موردنظر فرشی انتخاب کنید که با معماری و دکوراسیون آن مکان همخوانی نداشته باشد، در طراحی منزل خود دچار اشتباه خواهید شد و این امر باعث خواهد شد تا فضا ناآرام و از زیبایی کمی برخوردار باشد.

 

 

 

 

طرح و نقش فرش کلاسیک

فرش‌های کلاسیک باتوجه‌به طراحی آن، مقداری شباهت به فرش‌های دستباف گونه دارد و البته شباهت آن در هر فرشی متفاوت است. فرش‌های کلاسیک در طرح‌ها ونقشه‌های مختلفی نظیر افشان، خشتی، ترنج و غیره بافته می‌شود. منظور از ترنج در فرش‌های ترنج دار، شکل وسط فرش می‌باشد که در ابعاد و شکل‌های مختلفی است.

ترنج، فضای مشخصی از وسط فرش را به خود اختصاص می‌دهد و بیش از نقاط دیگر فرش توجه اشخاص را به خود جلب می‌کند و در اکثر نقشه‌های سنتی و دستباف گونه به چشم می‌خورد.

 

ارتباط با ما

شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت تندیس خاطره کاشان از متنوع ترین محصولات این سرکت دیدن فرمایید . همچنین جهت ثبت سفارش و خرید فرش های تندیس خاطره با شماره زیر تماس بگیرید.

 

 

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.