1 - راهنمای خرید فرش

فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟

فرش

فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟

فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟ در این مقاله قصد داریم شما را بااین مطلب آشنا کنیم: فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟ اگر قصد خرید فرش ماشینی با کیفیت را دارید اما میان انتخاب شهر تولید کننده مردد هستید، ادامه مطلب را بخوانید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید فرش، شناسنامه آن است. در حقیقت تولید فرش در شهرهای مختلف باعث می‌شود که یک محصول از یک شهر خاص در میان مشتریان محبوبیت بالاتری پیدا کند. چرا که پیشینه بافت فرش در بعضی از شهرها، طولانی‌تر و البته قابل اعتمادتر است. این موضوع به ویژه برای خرید فرش دستباف اهمیت بیشتری دارد. اما در مورد فرش ماشینی نیز می‌توان شهرهایی را به عنوان برترین تولیدکنندگان معرفی کرد. اگر قصد خرید فرش ماشینی با کیفیت را دارید اما میان انتخاب شهر تولید کننده مردد هستید، ادامه مطلب را بخوانید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟

 

آیا انتخاب شهر در خرید فرش ماشینی اهمیت دارد؟

فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟ وقتی صحبت از فرش دستباف به میان می‌آید، نام چندین شهر بزرگ ایران در ذهن‌ها نقش می‌بندد. در حقیقت در بافت فرش، هنرمندان از مناطق مختلف می‌توانند طرح‌ها و حتی نوع بافت‌های متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل برای خرید فرش دستباف به شما توصیه می‌شود که محصول نهایی را از شهرهای قابل اطمینان و با سابقه در این حوزه خریداری کنید. اما برای خرید فرش ماشینی، نوع بافت اهمیتی ندارد. در واقع همه فرش‌های ماشینی به وسیله دستگاه‌های بافندگی خاص فرش تولید می‌شوند. بنابراین خرید فرش ماشینی از نظر سبک و نوع بافت در شهرهای مختلف تفاوت چندانی ندارد.

 

مهم‌ترین تفاوتی که باعث می‌شود فرش‌های ماشینی شهرهای مختلف درجه اهمیت متفاوتی پیدا کنند، طرح و نقش به کار رفته در بافندگی شهرهای مختلف است. برای مثال فرش‌هایی که در شهر کاشان تولید می‌شوند، تنوع طرح و رنگ بالاتری نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی دارند.

از کدام شهر فرش ماشینی بخریم؟

علاوه بر طرح و نقشه فرش، الیاف به کار رفته برای بافت نیز درجه اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود از شهرهایی فرش ماشینی بخرید که سابقه ریسندگی و تولید الیاف‌های بدون پرز و طبیعی را دارند. در حقیقت جنس الیاف، طرح و نقشه و ماندگاری فرش پیش از انتخاب شهر اهمیت پیدا می‌کند.

 

فرش کاشان؛ فرش‌های خوش طرح و نقش با الیاف ماندگار

کاشان را می‌توان محبوب‌ترین شهر برای خرید فرش دانست. در این شهر تولیدکنندگان مختلفی را پیدا می‌کنید که با استفاده از الیاف طبیعی و با کیفیت، فرش‌هایی با طرح و رنگ متنوع تولید می‌کنند. مهم‌ترین قدم برای شروع تولید، رسم نقشه و طرح‌های خاص و بومی این منطقه است. طرح‌های گلستان، تافته، گل برجسته و بسیاری از نقوش خاص با هنر بافت فرش درآمیخته و نتیجه یک فرش ماشینی خاص خواهد بود.

 

اما تولیدکنندگان فرش کاشان تنها به تولید فرش‌های سنتی اکتفا نکرده‌ند. بنابراین اگر قصد خرید فرش ماشینی مدرن با الیاف با کیفیت را دارید، شهر کاشان انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

 

 

فرش ماشینی تولید مشهد؛ بهترین فرش‌ها از نظر رنگ‌بندی

نقشه‌های فرش مشهد اغلب پر از نقش و نگار هستند. این فرش‌ها می‌توانند با تنوع بالای رنگی خود، نیاز انواع دکوراسیون را رفع کنند. علاوه بر زیبایی، کیفیت بافت فرش یکی از دلایل انتخاب فرش ماشینی مشهد است.

فرش‌های ماشینی تولید شده در شهر مشهد نیز الیاف‌های تفاوتی دارند. بنابراین هنگام خرید باید به جنس و نوع الیاف آن توجه کنید تا بتوانید انتخابی درست و با کیفیت داشته باشید.

 

فرش ماشینی تبریز؛ فرش ماشینی با کیفیت بالا

تبریز نیز یکی دیگر از شهرهایی است که به فرش‌های با کیفیت و خوش نقش و نگار معروف است. در این شهر می‌توانید تولیدکنندگان مختلفی را پیدا کنید که فرش‌های ماشینی متنوعی را به بازار عرضه می‌کنند. تنوع اندازه، طرح و رنگ این فرش‌ها مهم‌ترین دلیل انتخاب فرش ماشینی تبریز است.

 

انتخاب فرش ماشینی با توجه به کیفیت تولید؛ قبل از نام شهر به کیفیت توجه کنید!

همانطور که گفتیم در خرید فرش ماشینی، باید قبل از نام شهر تولید کننده، به ویژگی‌های فرش توجه کنید. اندازه، جنس نخ و الیاف، استحکام ریشه‌ها و ضخامت فرش از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید آن‌ها را به خوبی بررسی کنید.

همچنین انتخاب شهر تولید کننده تا حد زیادی به سلیقه شما وابسته است. چراکه بیشترین تفاوت فرش شهرهای مختلف، تنوع در رنگ و طرح آن‌ها است. برای مثال اگر طرح‌های سنتی خاص را می‌پسندید حتما نگاهی به مدل‌های فرش کاشان بیندازید.‌

همچنین بهتر است به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که تنوع جنس بالایی دارند و از فرش ۱۲۰۰ شانه طرح سنتی تا انواع فرش با شکل‌های هندسی متنوع را موجود دارند. به این ترتیب انتخاب برای شما ساده‌تر خواهد بود.

خرید فرش ماشینی کاشان بدون واسطه با قیمت مناسب؛ اعتماد به فروشندگان نام آشنا

اگر برای انتخاب و خرید فرش ماشینی نیز مانند فرش دستباف وسواس کافی را به خرج دهید، می‌توانید انتخابی ماندگار و منحصر به فرد داشته باشید. ما برای خرید فرش ماشینی از کاشان، فرش تندیس خاطره کاشان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه اینترنتی فرش تندیس خاطره کاشان این امکان را برای شما ایجاد کرده تا به سادگی در میان مدل‌های متنوع فرش در سایت گشت بزنید و بدون دغدغه طرح مربوطه را انتخاب کنید.

 

عکس همه فرش‌های ارائه شده، عکس واقعی محصولات است تا انتخاب و خرید برای شما ساده‌تر باشد. بعد از انتخاب فرش موردنظر، می‌توانید به سادگی یک کلیک فرش را خریداری کنید. فرش دیوان محصول منتخب شما را به صورت رایگان به هر نقطه از ایران که هستید ارسال می‌کند. برای انتخاب محصولات به سایت فرش تندیس خاطره کاشان بزنید.

 

تلفن فرش کاشان

,,,,,,,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.