1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش

فرش مدرن و فانتزی

فرش 1200

فرش مدرن و فانتزی

فرش مدرن و فانتزی ،فرش های ماشینی که امروزه تولید می شوند از لحاظ نقشه و طرح به دو دسته فرش کلاسیک یا مدرن و فرش سنتی تقسیم می شوند. فرش های ماشینی سنتی از گذشته تا کنون توسط استاد کاران و تولیدات بافتنی در حال تولید هستند.

 

فرش های با طرح سنتی بسیار مورد پسند ایرانیان واقع است و تقریبا در منزل تمامی ایرانیان وجود دارد. فرش های سنتی از ابهت خاصی بر خوردار هستند و از مهمترین و باب ترین نقش های سنتی ، طرح برگ و گلبرگ ، بته جقه های گوناگون و طرح های اسلیمی را می توان نام برد. اما دسته ی دیگری که امروز مورد بحث ما هست ، فرش مدرن و کلاسیک هستند که در طی سال های اخیر طراحی شده اند و خیلی زود جای خود را در منازل ایرانیان باز کرده اند و استقبال خوبی از آن ها شده است.

 

 

فرش شگی چیست؟

فرش مدرن و فانتزی ،ترجمه شگی به زبان انگلیسی دراز مو است . شگی فرش فانتزی است که خاب آن به صورت پرزهای بلند است و گاها به این نوع فرش پرز بلند گفته می شود . این فرش کاربرد های متفاوتی میتواند داشته باشد مثلا در منازل و گاها محیط های اداری .

 

طول عمر این فرشها زیاد نمی باشد و به دلیل داشتن پرزهای بلند شستشوی سختی دارند و بیشتر جنبه تززینی و زیبایی دارند . و مناسب مکان های کم رفت و آمد می باشد .

 

جنس نخ به کار رفته در فرش شگی  میتواند پروپلین ، آکریلیک، پلی استر یا پشم باشد  . فرش شگی معمولا سبک است و در سایز های کوچک بافته میشود . به دلیل ساختار خاصی که این نوع فرش دارد تمیز کردن آن کمی سخت تر از سایر فرش ها می باشد .

 

فرش مدرن و فانتزی

فرش فریز چیست ؟

فرش فریز نوعی از فرش فانتزی پرز بریده است که دوام بالایی دارد زیرا پرزهای فرش تراکم بالایی دارد و نخ ها دارای تابیدگی بسیار بالا میباشند . فرش های فریز جز فرش های غیر رسمی میباشد و معمولا با رنگ های زیبا بافته می شوند که سایه روشن ایجاد شده در فرش چشم هر بیننده را به سمت خود می کشاند .

 

این نوع فرش برای مکان های پر رفت و آمد بسیار مناسب است . همچنین ویژگی ارتجاعی در فرش سبب انتخاب آن برای محیط های تجاری می شود.

 

فرش شنل چیست؟

فرش شنل یا فرش بلژیکی از انواع فرش فانتزی میباشد . از لحاظ وزنی بسیار سبک است به همین دلیل پشت فرش شنل لاتکس قرار میدهند تا روی کف پوش های سنگ و سرامیک  و … بچسبد و لیز نخورد . نخ استفاده شده در فرش شنل پلی‌استر، پشم، پلی‌پروپلین و اکریلیک است. که بهترین آن اکرولیک است و دارای لطافت بیشتری می باشد .

 

بعضی از فرش های شنل با استفاده از ترکیبی از چند نوع الیاف بافت می شود که به آن فرش درصد دار گفته میشود. و گاها با شست و شو دچار ابرفتگی می شود . با توجه با کوچک شدن خانه ها و زندگی آپارتمان نشینی استفاده از طرح های ساده و رنگ های خنثی برای بزرگ نشان دادن فضا بهتر می باشد .

 

فرش ماشینی مدرن و فانتزی

فرش مدرن و فانتزی برای کدام فضاها مناسب است؟

فرش مدرن و فانتزی ،تنوع فرش های مدرن و فانتزی زیاد بوده و به این ترتیب به راحتی می توانید برای قسمت های مختلف خانه تان انتخابی مناسب باشد. به بیان واضح تر فرقی نمی کند که شما قصد خرید فرش برای آشپزخانه، پذیرایی، نشیمن و یا اتاق کودک را داشته باشید چون در هر صورت گزینه ای مناسب و هماهنگ با هر یک از این محیط ها در میان فرش های مدرن و فانتزی پیدا خواهید کرد.

 

الیاف مختلفی نظیر اکرلیک ،ویکرون و…در بافت فرش های مدرن و فانتزی مورد استفاده قرار می گیرند که به سبب داشتن الیاف مرغوب در برابر عوامل مختلف مقاومت بالایی داشته و علاوه بر آن نرم و لطیف بوده و پرزدهی نداشته و مهم تر از همه باعث تحریک بیماری های آلرژیک نمی شوند.

 

فرش های مدرن و فانتزی همواره با وجود کیفیت خوب که داشته تمامی افراد را به خود جلب می کنند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید درباره این فرش ها به سایت فروشگاه معتبر فرش تندیس خاطره کاشان مراجعه کنید تا علاوه بر قیمت از نحوه خرید اقساطی آنها نیز مطلع شوید.

 

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.