1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش, 6 - فرش

فرش های با مقاومت بالا

فرش تندیس خاطره کویرکاشان

چند نکته درمورد فرش های با مقاومت بالا

چند نکته درمورد فرش های با مقاومت بالا ،  ضخامت فرش ماشینی یکی از مواردی است که برای برخی افراد به عنوان مهم ترین ملاک محسوب می شود. شاید در نگاه اول با مقایسه بین فرش های دستباف و فرش ماشینی کاشان از منظر ماندگاری به این نتیجه برسیم که فرش های دستباف ماندگارتر و از زیبایی و دوام بالاتری برخوردارند اما باید به این نکته توجه داشت که درصد بالایی از مردم توانایی پرداخت هزینه برای فرش دستبافت را دارا نیستند.

 

اما اگر فرش های ماشینی را بطور خاص مورد بررسی قرار دهیم بطور کلی آن دسته از فرش هایی که در بافتشان نایلون به کار رفته است بادوامتر از نمونه نخ های دیگر هستند. این نوع فرش ها در برابر تغییر شکل بسیار مقاوم هستند همچنین نسبت به دیگر فرش ها قیمت ارزان تری دارند.

 

فرش های با مقاومت بالا

شانه فرش

به زبان ساده، شانه فرش هر چه بیشتر، کیفیت فرش بهتر. شانه فرش مانند پیکسل‌ها در نمایشگر‌ها عمل می‌کنند.

 

هر چقدر تعداد پیکسل در یک نمایشگر گوشی یا تلویزیون بیشتر باشد، کیفیت تصویر بیشتر خواهد بود. فرش نیز دقیقاً از این قاعده پیروی می‌کند. فرش‌هایی که شانه آن‌ها بیشتر است، ریز بافت‌تر و شلوغ‌تر هستند؛ برای همین به دستبافت شباهت بیشتری دارند و به‌اصطلاح دستبافت‌گونه هستند.

 

فرش‌ها از نظر تعداد شانه به‌طور معمول در چند نوع ۷۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه در بازار موجود هستند. فرش‌های ۱۵۰۰ شانه چند سالی بیشتر نیست که وارد بازار شده‌اند و بالاترین کیفیت ممکن را دارند.

 

 

چه فرشی مقاومتش بالاست؟

 

تراکم فرش

تراکم فرش با شانه فرش تفاوت دارد اما با هم در ارتباط هستند. تراکم فرش به فشردگی الیاف‌های فرش بستگی دارد. هرچه تراکم فرش بیشتر باشد فرش سفت‌تر و سنگین‌تر می‌شود.

 

وقتی فشردگی بین ریشه‌ها بالا باشد، امکان بازشدن ریشه‌ها یا گره‌ها وجود ندارد و فشردگی بالا باعث می‌شود که در برابر انواع آسیب‌ها ایمن بماند.

 

عوامل تاثیرگذار در کیفیت فرش

 

عوامل تاثیرگذار در کیفیت فرش چیست؟

چند نکته درمورد فرش های با مقاومت بالا،به طور کلی نحوه بافت، جنس الیاف، میزان شانه و تراکم فرش از جمله عواملی هستند که کیفیت نهایی هر فرشی را تعیین می‌کنند.

 

همانطور که می‌دانید الیاف مصنوعی انواع مختلفی دارند و به همین خاطر شاهد درجه کیفیت‌های متفاوتی در فرش‌های گوناگون هستیم.

 

به همین خاطر اگر می‌خواهید فرشی تهیه کنید که تا سال‌ها دوام داشته باشد و پس از چند بار شستشو فرسوده نشود، باید فرشی از رده درجه یک خریداری نمایید. سایر فرش‌ها دارای درجه‌های کیفیتی مختلفی هستند که طبیعتا با بالا رفتن درجه ها از میزان کیفیت و مرغوبیت فرش کاسته می شود.

 

 

فرش با مقاومت

فرش با کیفیت

چند نکته درمورد فرش های با مقاومت بالا، فرش باکیفیت فرشی است که از هر لحاظ مناسب تمامی خانواده‌ها با شرایط مختلف باشد. به عنوان مثال کسی که به بیماری‌های آلرژیک مبتلا است، نمی‌تواند از فرشی در خانه‌اش استفاده کند که به سبب حساسیت زا بودن الیاف موجب تشدید بیماری شود.

 

همچنین فردی که کودک نوپا و خردسالی دارد، بدون شک مدام نگران کثیف شدن فرش خانه می‌باشد، پس باید فرشی بخرد که پس از چندین بار شستشو و پاخور شدن ظاهری فرسوده پیدا نکند.

 

از جمله موارد دیگری که در تعیین کیفیت یک فرش تاثیر دارند، می‌توان به ثبات رنگ در برابر تابش مستقیم نور خورشید، مقاومت در برابر حرارت، استحکام بالا، عدم پرزدهی، لطافت بالا، یکدست بودن خاب فرش و عدم وجود پستی و بلندی در آن، ارتفاع استاندارد نخ خاب، نبودن هیچگونه نقصی چون پارگی و… اشاره کرد.

 

فرش های با مقاومت بالای کاشان

بهترین مارک فرش ماشینی چیست؟

چند نکته درمورد فرش های با مقاومت بالا ،شرکت ها و کارخانه های تولیدی زیادی در کشور ما فرش ماشینی تولید می کنند. بعضی از آن ها در بازار داخلی و بعضی در بازارهای خارجی از اقبال فراوانی برخوردار شده اند. با جست و جوی مختصری در بازار فرش ، می توانید برند های زیادی را پیدا کنید که بهترین مارک فرش ماشینی دانسته می شوند.

 

اما اگر دنبال فرش ماشینی خوب و ارزان هستید ، توصیه می کنیم سراغ فرش های ۷۰۰ شانه بروید. این فرش ها با توجه به تراکم کمتری که نسبت به فرش های طرح دست باف و فرش های ۱۰۰۰ شانه ، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه دارند ، قیمت کمتری هم دارند.

 

بهترین مارک فرش ماشینی

نکته نهایی

در ایران فرش های ماشینی طرفداران زیادی دارند چون این فرش ها هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت بسیار مناسب و بصرفه هستند و از بهترین نخ ها برای بافت این فرش ها بکار رفته شده است . همچنین فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستباف در مقابل پاخوردگی زیاد، تابش مستقیم نور آفتاب و حرارت از خود مقاومت خوبی نشان می دهند و کیفیت خود را از دست نمی دهند.

 

ارتباط با ما

شما همراهان عزیز شرکت فرش تندیس خاطره میتوانید به سایت ما به نشانی زیر مراجعه کنید و به متنوع ترین محصولات این شرکت دسترسی پیدا کنید و همچنین جهت ثبت سفارش و خرید با شماره زیرتماس بگیرید.

 

فرش

 

, , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.